Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Kaufie skriver:
Jeg kan godt forstå du gerne vil have Su-lånet væk.
Jeg er selv kommet under 100.000 for nylig og har betalt ca 2000 hver anden måned.
Men jeg er blevet anbefalet ikke at betale mere end min., da det er det absolut billigste lån man kan have. Så er det bedre at få nogle af de andre lån hurtigere af vejen.
Men ved ikke om det holder?
Det har jeg også hørt

Men synes bare det er et træls lån - med lånene i huset, har jeg ligesom bare accepteret som vores "husleje" så tænker egentlig ikke på det som gæld. Og jeg har ingen forbrugslån eller kassekreditter.
Nu er vores lån i huset enten fastforrentet eller tilpasningslån med loft på 5 % - SU-lånet har en rente, der ligger 1 % over diskontoen. Diskontorenten er pt. meget lav, og derfor er mit lån jo ret billigt - men skulle der komme en meget stor rentestigning, er der en teoretisk risiko for at SU-lånet kan blive dyrere end lånene i huset, da de jo har et maks på 5 %.
Håber selvfølgelig ikke det sker.
Men det ville da egentlig lige nu være billigere at smide en masse penge efter boligpantebrevet. Det er jo ca. ligeså stort som mit SU-lån - men ca. dobbelt så dyrt

Det havde jeg egentlig ikke tænkt over, havde jo bare tænkt på det pantebrev som en del af "huslejen".
Det blev lidt langt og rodet, men fik lige en økonomisk åbenbaring
Anmeld