Gæld ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2009

Kaufie

cmks2007 skriver:

SU: 215.000

Her skal jeg betale ca. 1500 pr. måned i 15 år, med start i januar - det gider jeg dog ikke, så vi skyder halvdelen af vores årlige opsparing ind hvert år til jul. Så er det væk indenfor 4-5 år.

Jeg kan godt forstå du gerne vil have Su-lånet væk.

Jeg er selv kommet under 100.000 for nylig og har betalt ca 2000 hver anden måned.

Men jeg er blevet anbefalet ikke at betale mere end min., da det er det absolut billigste lån man kan have. Så er det bedre at få nogle af de andre lån hurtigere af vejen.

Men ved ikke om det holder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

Plysbjørnen

Tanja.. skriver:

Hvor mange er i der banker af på kedlig gæld ???
Hvor meget skylder i ??
Hvor meget betaler i af ??

Surt ,, kæresten og jeg skylder tilsammen ca 100000 kr på gammelt forbrug fra vores single periode ,,,
Vi betaler 4000 kr af om måneden tilsammen

Uha det tør jeg slet ikke tænke på... vi betaler pt ca. 3700 på div. gældsposter, samlet gæld tør jeg slet ikke tænke på... men skal vi ikke bare sige at manden ikke altid har været lige økonomisk ansvarlig...

Anmeld

19. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Kaufie skriver:

Jeg kan godt forstå du gerne vil have Su-lånet væk.

Jeg er selv kommet under 100.000 for nylig og har betalt ca 2000 hver anden måned.

Men jeg er blevet anbefalet ikke at betale mere end min., da det er det absolut billigste lån man kan have. Så er det bedre at få nogle af de andre lån hurtigere af vejen.

Men ved ikke om det holder?

Det har jeg også hørt

Men synes bare det er et træls lån - med lånene i huset, har jeg ligesom bare accepteret som vores "husleje" så tænker egentlig ikke på det som gæld. Og jeg har ingen forbrugslån eller kassekreditter.

Nu er vores lån i huset enten fastforrentet eller tilpasningslån med loft på 5 % - SU-lånet  har en rente, der ligger 1 % over diskontoen. Diskontorenten er pt. meget lav, og derfor er mit lån jo ret billigt - men skulle der komme en meget stor rentestigning, er der en teoretisk risiko for at SU-lånet kan blive dyrere end lånene i huset, da de jo har et maks på 5 %.
Håber selvfølgelig ikke det sker.

Men det ville da egentlig lige nu være billigere at smide en masse penge efter boligpantebrevet. Det er jo ca. ligeså stort som mit SU-lån - men ca. dobbelt så dyrt Det havde jeg egentlig ikke tænkt over, havde jo bare tænkt på det pantebrev som en del af "huslejen".

Det blev lidt langt og rodet, men fik lige en økonomisk åbenbaring

Anmeld

19. juni 2009

4xGreve

Har aldrig selv taget en gæld til mig og vil heller aldrig gøre det...
Men min mand havde ca. 100000krs gæld med sig de 50000 af dem er noget han og hans x lånte sammen og de sidste er på et hus han købte sammen med nogen venner...

Føler mig bare så lykkelig over at skulle betale hans og hans x´s gæld af...
Der er bare ikke noget jeg heller vil... øh not...

vi betaler ca. 2000kr til det om måneden... 

Anmeld

19. juni 2009

Pige2009

Jeg har ingen gæld, da jeg knoklede i fritiden og ferierne i de 5 år jeg læste på uni, så der er ingen studiegæld eller dumme kassekreditter som er brugt på forbrug. Min bil betalte jeg kontant, og er generelt ret god til at spare op

Så lige pt. har jeg minus i livet men plus på kontoen, hvilket jo også er værd at tage med.

Linda (23+6)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.