ISCI - lang behandling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har været igennem to ISCI forsøg. Første gang lykkedes det at blive gravid, men desværre uden for livmoderen. Anden gang var den negativ.

Så lægerne på klinikken har besluttet at vi i tredje og sidste forsøg, skal i lang behandling med nedregulering osv.

Altså jeg forventer næste mens omkring 1. marts, også skulle jeg ringe til klinikken, og ville så skulle starte på nedregulering 3 uger efter første mens-dag.

Så vidt jeg forstod, vil hele det forløb tage ca 7 uger, hvor jeg jo er vant til en kort behandling på 2 uger.

Er der nogle der kan forklare hvordan det forløber?

Får jeg eks. så ikke min mens den 1. april, eller gør jeg? For med denne lange behandling, kan jeg jo først få taget æg ud i midten af april ca.

Er det der nedregulering også med sprøjte i maveskindet?

Ja, hvad der er nogle der vil fortælle om et forløb, eller gerne links til læsestof, vil jeg takke og bukke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

tarkoflen

Jeg fortæller gerne, hvad jeg kan huske

Det er rigtigt, at det tager ca. 7 uger fra du har tilmeldt dig, til du står med en positiv eller negativ test.

Nedregulering kan foregå på to måder. Enten får du en sprøjte, som skal tages en gang om dagen, så vidt jeg ved. Den kender jeg ikke meget til, men det er der andre herinde der gør ellers står den på næsespray og så vidt jeg kan forstå er det lidt forskelligt, hvor mange pust man skal tage om dagen. Jeg skulle tage den 4 gange i døgnet, har kunne læse om andre, der skulle tage den 3 gange i døgnet,

Hvis jeg får lov til at vælge næste gang, så hopper jeg på sprøjten. Synes det var meget stressende at skulle gå og huske, at nu skulle man tage den næsespray og man skulle altid have den på sig, i tilfælde af, at man ikke lige kom hjem, som man forventede, men det er jo en smagssag.

Hvis din mens er meget ureglmæssig, så kan du evt. Snakke med klinikken om, om du kan tage en pakke p-piller, så ved du ca. hvornår den starter. Du melder dig på første mens dag, det skulle jeg i hvert fald, så mon ikke det er måden man gør det på?

Dagen efter jeg havde meldt mig, fik jeg besked om, hvorvidt vi havde fået plads til behandling. Og så fik jeg tilsendt et brev med recepter, indkaldelse til første skanning og sådan nogle praktiske ting

Det er vist umiddelbart hvad jeg lige kan huske, og i hvert fald svar på nogle af dine spørgsmål

Rigtig meget held og lykke med forsøget

Anmeld

4. februar 2013

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Hej

Jeg har været igennem to ISCI forsøg. Første gang lykkedes det at blive gravid, men desværre uden for livmoderen. Anden gang var den negativ.

Så lægerne på klinikken har besluttet at vi i tredje og sidste forsøg, skal i lang behandling med nedregulering osv.

Altså jeg forventer næste mens omkring 1. marts, også skulle jeg ringe til klinikken, og ville så skulle starte på nedregulering 3 uger efter første mens-dag.

Så vidt jeg forstod, vil hele det forløb tage ca 7 uger, hvor jeg jo er vant til en kort behandling på 2 uger.

Får jeg eks. så ikke min mens den 1. april, eller gør jeg? For med denne lange behandling, kan jeg jo først få taget æg ud i midten af april ca.

Ja, hvad der er nogle der vil fortælle om et forløb, eller gerne links til læsestof, vil jeg takke og bukke 

Jeg kan fortælle dig alt om lang protokol, da jeg er igennem mit andet ICSI forsøg med lang protokol

Det er som du selv skriver korrekt at du melder dig på første mens dag, og så skal du starte på nedregulering på cyklusdag 21. Min nedregulering er i form at næstespray (synarela), som tages 3 gange i døgnet med 8 timers mellemrum.
Du skulle meget gerne få din mens i mens du er på nedregulering.
Herefter kommer du til en scanning der skal vise om din slimhinde har reageret korrekt på nedreguleringen. Er dette tilfældet skal du starte op på hormoner - her får jeg Gonal-F - og det er i en sprøjte som du skal stikke dig med en gang i døgnet (om aftenen) og når du går over på hormonerne nedtrapper du næsesprayen til to gange dagligt med 12 timers interval.
Imens du er på hormoner vil du blive fuldt med scanninger for at se hvordan dine æg vokser. Når de har den rette str. (min. 17 mm) skal de tages ud

Hvis det er så kan du gå ind og læse min profiltekst - der står hele første forløb beskrevet med datoer for hvornår der skete hvad

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Jeg kan fortælle dig alt om lang protokol, da jeg er igennem mit andet ICSI forsøg med lang protokol

Det er som du selv skriver korrekt at du melder dig på første mens dag, og så skal du starte på nedregulering på cyklusdag 21. Min nedregulering er i form at næstespray (synarela), som tages 3 gange i døgnet med 8 timers mellemrum.
Du skulle meget gerne få din mens i mens du er på nedregulering.
Herefter kommer du til en scanning der skal vise om din slimhinde har reageret korrekt på nedreguleringen. Er dette tilfældet skal du starte op på hormoner - her får jeg Gonal-F - og det er i en sprøjte som du skal stikke dig med en gang i døgnet (om aftenen) og når du går over på hormonerne nedtrapper du næsesprayen til to gange dagligt med 12 timers interval.
Imens du er på hormoner vil du blive fuldt med scanninger for at se hvordan dine æg vokser. Når de har den rette str. (min. 17 mm) skal de tages ud

Hvis det er så kan du gå ind og læse min profiltekst - der står hele første forløb beskrevet med datoer for hvornår der skete hvad

Tak for svar 

Ved du om der er større graviditetschance ved lang behandling, siden de vælger at skifte til det? Eller hvad kan grunden være til det?

Anmeld

4. februar 2013

Nessie

Jeg har kun været i lang protokol, og kan tilslutte mig de andres beskrivelser

Jeg ved faktisk ikke hvorfor de vælger lang frem for kort protokol.
Mine æg vokser langsomt, men det kunne de jo ikke vide første gang vi kom i behandling. Så, aner det simpelthen ikke, men det kunne da være interessant at vide, så du må lige spørge dem ad næste gang

Anmeld

4. februar 2013

La´chrissen

Anonym skriver:

Hej

Hej jeg har været igennem et par forsøg med lang protokol. Vi får den lange pga min kærestes meget dårlige sædkvalitet.

Hvis du går ind på skejbybarn.dk så kan du læse en masse om lang protokol.

Jeg har været på nedregulering ned næsesprays 4 gange dagligt i ca 14 dage alene, når slimhinden er klar har jeg fået indsprøjtninger 1 gang dagligt sammen med næsespray 4 gange dagligt.

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Jeg har kun været i lang protokol, og kan tilslutte mig de andres beskrivelser

Jeg ved faktisk ikke hvorfor de vælger lang frem for kort protokol.
Mine æg vokser langsomt, men det kunne de jo ikke vide første gang vi kom i behandling. Så, aner det simpelthen ikke, men det kunne da være interessant at vide, så du må lige spørge dem ad næste gang

Ja ik

Hun sagde de ville sætte mig over på lang protokol, fordi vi ikke havde opnået graviditet endnu (det havde vi dog i første forsøg, men uden for livmoderen, så det tæller jo åbenbart ikke med.)

Gad godt vide hvad forskellen var på kort og lang. Nogle steder står der at der er en lidt større chance for graviditet ved lang protokol, end kort. Og andre steder står der, at der er lige stor chance. 

Men spørger da helt sikkert på klinikken når vi skal derind igen. 

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

La´chrissen skriver:

Hej jeg har været igennem et par forsøg med lang protokol. Vi får den lange pga min kærestes meget dårlige sædkvalitet.

Hvis du går ind på skejbybarn.dk så kan du læse en masse om lang protokol.

Jeg har været på nedregulering ned næsesprays 4 gange dagligt i ca 14 dage alene, når slimhinden er klar har jeg fået indsprøjtninger 1 gang dagligt sammen med næsespray 4 gange dagligt.

Tak, jeg prøver at gå derind og læse lidt 

Anmeld

4. februar 2013

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Tak for svar 

Ved du om der er større graviditetschance ved lang behandling, siden de vælger at skifte til det? Eller hvad kan grunden være til det?

Det aner jeg ikke noget om, desværre. Der er du nok nødt til at spørge lægen eller sygeplejersken på den klinik du er tilknyttet.

Anmeld

4. februar 2013

fnuggi

jeg tilslutter mig de andre på 4* næsespray så menn så igang med homon og næsespray og tilsidst ægløsnings sprøjte det tager 7 uger 

jeg er i lang fordi jeg har sagt ja til at være med i et forsøg på ouh hvor mine æg bliver video overvåget i setdet for at komme ind og ud når de skal se til dem 

held og lykke med det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.