ville i lade jeres børn have dem her på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fenja09 skriver:

Nej, det ville jeg ikke. For mig er fastelavn sjov og fantasi - ikke en måde at udtrykke en grusom verden vi lever i. Det er helt usmageligt at give børn sådan noget på.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

Muffin_girl

Yurie skriver:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1913 847.ece

Nej.. Det ville jeg ikke.. 

Anmeld

4. februar 2013

Miss Kat

Nej, det ville jeg godt nok ikke. Men kan ikke lade være med at synes, det er voldsomt komisk på sådan en morbid, hovedrystende måde. Tvivler på, der er vildt meget gang i salget af "lille evakueret pige".... En død Gaddafi er da også for morsomt, men måske ikke liiiige til en børnefastelavn!

Anmeld

4. februar 2013

lisbethita

Yurie skriver:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1913 847.ece

Nej det ville jeg ikke. Tror heller ikke hun vil synes, at det er et fedt kostume??+ 

Anmeld

4. februar 2013

Miss Kat

lisbethita skriver:

Nej det ville jeg ikke. Tror heller ikke hun vil synes, at det er et fedt kostume??+ 

Nej det tænker jeg også. Hvilket barn vil overhovedet finde interesse i det.

Anmeld

4. februar 2013

MortilElias2010

Det ligner ikke et kostume, men mere noget hverdagsagtigt og det tror jeg altså ikke hitter hos mange børn. Af mine 9 unger (2 syge idag) er der en lyserød hund, en kat, to spidermand, en ond Ninja og en Hulk og en Humlebi I år 

Og så er historien sørgelig, men det at klæde sig ud er jo netop at klæde sig ud i noget man ikke er til daglig og bruge sin fantasi... Børnene ville ikke tænke over at det tøj vist her har en så grum forhistorie, hvis ikke det blev dem fortalt. 

Jeg ville lade ham bruge det, men syntes ikke det er et kostume. I mine øjne er det et kedeligt et i så fald. Til hverdag, sagtens. 

Anmeld

4. februar 2013

Ciss

Nu synes jeg faktisk ikke, at drakterne ligner flygtningebørn. For mig er ikke dagens flygtningebørn klædt i stilfulde, pæne og rene kreationer af den type der. Det ser mere ud som de billeder, man ser i historiebøgerne af flygtningebørn fra 2. verdenskrig.

Dragterne er såmænd fine nok, men ideen om, at mine børn skal klæde sig ud som flygtninge, synes jeg, er usmagelig. Det er tanken bag, jeg synes er forkert. Jeg ville jo heller ikke bryde mig om, at børnene klædte sig ud som atombombeofre, voldtægtsofre, narkomane eller andre mennesker, som har fået en grum og vanskelig skæbne. Det bliver jo næsten lidt, som at gøre nar af det, at man gør det til en ren underholdningsting. Formålet er jo ikke at lære de små empati, de skal bare klæde sig ud og til fest, og fatter slet ikke det store billede bag dragterne.

Det ville være noget andet, hvis en flok teenagere fandt på den slags, fordi de var socialt engagerede og ønskede at få folks fokus på flygtningeproblemerne, men som børneunderholdning synes jeg, det bliver helt forkert...

Anmeld

4. februar 2013

Miss Kat

Ciss skriver:

Nu synes jeg faktisk ikke, at drakterne ligner flygtningebørn. For mig er ikke dagens flygtningebørn klædt i stilfulde, pæne og rene kreationer af den type der. Det ser mere ud som de billeder, man ser i historiebøgerne af flygtningebørn fra 2. verdenskrig.

Dragterne er såmænd fine nok, men ideen om, at mine børn skal klæde sig ud som flygtninge, synes jeg, er usmagelig. Det er tanken bag, jeg synes er forkert. Jeg ville jo heller ikke bryde mig om, at børnene klædte sig ud som atombombeofre, voldtægtsofre, narkomane eller andre mennesker, som har fået en grum og vanskelig skæbne. Det bliver jo næsten lidt, som at gøre nar af det, at man gør det til en ren underholdningsting. Formålet er jo ikke at lære de små empati, de skal bare klæde sig ud og til fest, og fatter slet ikke det store billede bag dragterne.

Det ville være noget andet, hvis en flok teenagere fandt på den slags, fordi de var socialt engagerede og ønskede at få folks fokus på flygtningeproblemerne, men som børneunderholdning synes jeg, det bliver helt forkert...

Det er også lige præcis kostumer som skal ligne det tøj flygtningene fra 2. verdenskrig var iklædt. Så så virker de jo fint nok, kan man sige.

I øvrigt er jeg fuldstændigt enig med dig.  

Anmeld

4. februar 2013

kriknu

Havde jeg haft en datter så ja, men kunne aldrig finde på at give lillemanden det på 

Synes faktisk det er utroligt sødt, og så vil jeg da sk*de højt og flot på om de kalder det flygtninge kostumer eller ej, jeg synes det er utrolig sødt. 

Anmeld

4. februar 2013

kriknu

Havde jeg haft en datter så ja, men kunne aldrig finde på at give lillemanden det på 

Synes faktisk det er utroligt sødt, og så vil jeg da sk*de højt og flot på om de kalder det flygtninge kostumer eller ej, jeg synes det er utrolig sødt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.