Forsøgt i 4 mdr. Ude. Held.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.207 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. februar 2013

Dididid

Mig og min kæreste prøvet at lave baby men der sker ikke noget. Har mens hver 28 dag præcist men i forrig måned kom den på 17 dagen og nu på 26 dagen. Har ikke taget p piller i knap 2 år og har fast mens så det gør mig forvirret. Vi begynder på PB på 11 dagen og 5 dage frem. Passer det ikke meget godt?

jeg tager folinsyre og graVitamin og der sker bare ingenting :/

er ryger og har virkelig svært ved at lægge dem fra mig men ved, at ligeså snart testen viser positiv stopper jeg!!

hjæmugning, hvad kan jeg gøre anderledes for at der snart sker noget?!

Mvh. Den frustreret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

MyBigWish

Frier8 skriver:

Mig og min kæreste prøvet at lave baby men der sker ikke noget. Har mens hver 28 dag præcist men i forrig måned kom den på 17 dagen og nu på 26 dagen. Har ikke taget p piller i knap 2 år og har fast mens så det gør mig forvirret. Vi begynder på PB på 11 dagen og 5 dage frem. Passer det ikke meget godt?

er ryger og har virkelig svært ved at lægge dem fra mig men ved, at ligeså snart testen viser positiv stopper jeg!!

Mvh. Den frustreret.

Ved vores den første tog det 6 måneder og jeg blev gravid i den måde vi tænkte mindst på det  

Prøv evt at have sex hver anden dag eller prøv at bruge ægløsnings test 

Anmeld

4. februar 2013

Rockertand

Frier8 skriver:

Mvh. Den frustreret.

Nogle undersøgelser har vist, at rygning er en af storsynderne i forhold til fertiliteten, så du må opveje, hvad du vil. Hvis du alligevel vil stoppe, kan du lige så godt gøre det i dag som i morgen!
Held og lykke.

Anmeld

4. februar 2013

Dididid

MyBigWish skriver:

Ved vores den første tog det 6 måneder og jeg blev gravid i den måde vi tænkte mindst på det  

Prøv evt at have sex hver anden dag eller prøv at bruge ægløsnings test 

hvis vi gør det hver dag i ægløsnings perioden er det så ikke nok eller skal der mere til? 

Anmeld

4. februar 2013

MyBigWish

Frier8 skriver:

hvis vi gør det hver dag i ægløsnings perioden er det så ikke nok eller skal der mere til? 

Jow vil jeg mene  Men det er jo meget forskelligt hvor hurtig det går  

Anmeld

4. februar 2013

Dididid

MyBigWish skriver:

Jow vil jeg mene  Men det er jo meget forskelligt hvor hurtig det går  

Tusind tak det hjalp meget!

Anmeld

4. februar 2013

lisbethita

Frier8 skriver:

Mvh. Den frustreret.

Hejsa,

Åha,...du kan ikke helt regne med det med dagene. Ikke alle har en cyklus med ægløsningen på 14 dagen. Det havde jeg i hvert fald ikke. Det er nok derfor, at det bedste man kan gøre er ikke at planlægge PB, men blot dyrke sex regelmæssigt og når man har lyst. Jeg forsøgte også en gang at dyrke sex HVER dag i en hel måned og lige meget hjalp det. Så blev jeg sgu så sur, at SÅ kunne det fanme også være lige meget. Måneden efter dyrkede vi sex...sådan lidt når vi havde lyst og vupti gevinst. Ægløsningstest kunne jeg heller ikke bruge. De virkede ikke på mig. 

Jeg håber, at du kan bruge det til noget.

Stort kram

Anmeld

4. februar 2013

tweety2060

Det siges at der sagtens kan gå op til 9 mdr inden positiv test.... Ved godt at 4 mdr føles som lang tid, når ønsket er SÅ stort, Men her er vi på 9 mdr...uden held.... Så forsøg at nyde det evt forsøg med ægløsningstest....
Pøj pøj

Anmeld

4. februar 2013

Muffinmus

De fleste bliver jo gravide inden for et år...så i har en hel del tid at løbe på før i skal panikke:-)
Ventetiden er lang, det ved mange herinde og tit er det bare som om at jo mere man vil jo mindre gravid er man og alle andre omkring en bliver det bare af at kigge på manden
Men du har kun prøvet 4 gange, 4 gange for at lave noget så fantastisk som en baby er ikke længe.
Og ja, rygning er en mega stor faktor desværre. Så jo før du holder, jo hurtigere bliver du nok gravid. Svær ting at fortælle kæresten at din rygning meget muligt kan være skyld i at der ikke sker noget på baby fronten, men hvis du får det gjort, så tror jeg du vil forstå hvor vigtigt det er du holder og at der skal støtte til.
vi prøvede mere end 1 år, blev gravid men mistedet det og måtte prøve yderligeere 2 år før min søn blev lavet. LANG ventetid.
Men, hav sex jævnligt, og hold med at ryge, spis sundt og dyrt masser af fornuftig motion, så har du den bedst mulige opskrigt på en baby.
husk at der kun er ca 20-25% chance for graviditet ved sex på det rigtige tidspunkt, så selv om du rammer ÆL giver det ikke nødvendigvis pote med det samme:-)

Anmeld

4. februar 2013

Muffinmus

Her er lige lidt fornuftig læsning til dig, håber du tager det til dig og ellers så ved du i hvert fald hvad du burde gøre selv om du vælger ikke at gøre det:-)

Rygning
Du bør absolut stoppe rygning 1-2 måneder, før du skal insemineres.
Rygning nedsætter frugtbarheden med op til 50%!

Nogle kvinder vil først holde op med at ryge, når graviditeten er indtruffet. Men det er en meget bedre idé at holde op allerede nu, så din krop kan nå at afgifte inden graviditeten indtræder.
Det er vigtigt, at din krop har så få giftstoffer i sig som muligt, når barnets hjerne, centralnervesystem og andre vitale organer skal dannes i de allerførste uger af graviditeten.

Hvorfor holde op?
Rygning er den største enkeltfaktor, der påvirker graviditeten i negativ retning. Rygning forårsager markant lavere fødselsvægt, hyppigere forekomst af for tidlig fødsel, øget forekomst af sen fosterdød, dvs. at barnet dør efter 28. graviditetsuge. Rygning forårsager også hyppigere forekomst af foranliggende moderkage og moderkageløsning, der gør at barnets ilttilførsel helt eller delvist afbrydes.

Hvad med barnet?
Hvis en kvinde ryger under sin graviditet, forøger hun risikoen for, at barnet på et tidligt tidspunkt i livet bliver ramt af type 2-sukkersyge. Overvægt opstår også hyppigere hos børn af rygende mødre. Jo flere cigaretter daglig, desto højere risiko for overvægt hos barnet, formentlig fordi der opstår en livslang fejlregulering i stofskiftet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.