Anonym skriver:
Halløjsa 
Min kæreste og jeg snakker rigtig meget om babyprojekt - og er i den forbindelse igang med at prøve på at beregne lidt budget.
Hvor mange penge om md. bruger I på jeres barn?
Her tænker jeg på:
Bleer
Vaskeklude
Vådservietter
Tøj
Mad - vælling, pulver
Sutter/Sutteflaske
Baby - plejestuff, som babyolie osv.
Modermælkserstatning
Daginstititutionsplads er jo ikke lige med det samme, så det behøver I ikk tage højde for 
Håber på inputs!
Mange tak.
Det første år købte vi:
Vådservietter, Änglemarks 3 pk 50 kr
Libero bleer da hun var helt spæd ( kan ikke huske hvad de kostede)
Pampers bleer da hun blev større, ca 135 kr pr pk (2 eller 3 pk mdr)
Engangsklude 2 pk á 7 kr
1 babyolie ca 20 kr
1 baby bad ca 20 kr
Vi havde investeret i mange forsk. sutter, men hun ville ikke have nogle af dem. Da hun blev 3 måneder fandt vi en sut hun gad - den bliver skiftet ca. hver måned. 30 kr stk.
Da hun blev 3 måneder stoppede jeg med at amme og startede på flaske. Vi brugte NAN HA 1 og 2 til ca 65 kr stk og en holder ca 3 dage. Derefter gik vi over til NAN 2, efter hun fik det bedre i maven og der gav vi ca 70 kr stk, holder så lidt længere da der er mere i.
Vi har aldrig brugt vælling. Hun startede på grød da hun var 6 måneder - fast hver dag. Købte det færdiglavet. Nogle gange er der tilbud 2 pk 60 kr ellers er nomalprisen vist 35 kr stk.
Hvis man ikke vælger at lave mos selv, så koster de pr glas i snit 14 kr stk eller 5 for 55 kr i div. supermarkeder. De skal have ca det der svare til 1 glas om dagen.
Jeg har altid brugt mange penge på tøj til vores datter - vi havde stort set fået alt hun havde brug for de første mange str fra 50-68, men man køber alligevel. Det samme med legetøj. Idag - min datter er 17 måneder bruger jeg min. 500 kr om mdr på tøj og legetøj. Og så skal hun også til frisør det koster 130 kr. Nogen starter jo allerede når de er 6 måneder med at blive klippet.
/Fenja 
Anmeld