Udgifter på baby om md?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2013

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Vi satte 600 kr af hver den første.. der var til Klude og vådservietter og bleer og MME som vi brugte 4 pakker af hver måned.. "pleje produkter" købte jeg da jeg var gravid.. og hun er snart 2 år og vi har ikke købt nyt endnu.. Så det jo meget billig  Tøj der købte vi næsten alt inden jeg fødte til det første år frem.. så kan jeg ikke sige pr måned.. Men første år er det ikke meget.. det mere nu her med flyverdragter, vinterstøvler osv både til dagpleje og hjemme osv.. 

Så er vi vist også dækket ret godt ind i forhold til de 1500kr Det lyder jo godt! Mange tak for svaret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Halløjsa

Min kæreste og jeg snakker rigtig meget om babyprojekt - og er i den forbindelse igang med at prøve på at beregne lidt budget.

Hvor mange penge om md. bruger I på jeres barn?

Her tænker jeg på:
Bleer
Vaskeklude
Vådservietter
Tøj
Mad - vælling, pulver
Sutter/Sutteflaske
Baby - plejestuff, som babyolie osv.
Modermælkserstatning

Daginstititutionsplads er jo ikke lige med det samme, så det behøver I ikk tage højde for

Håber på inputs!  Mange tak.

Det første år købte vi:

Vådservietter, Änglemarks 3 pk 50 kr

Libero bleer da hun var helt spæd ( kan ikke huske hvad de kostede)

Pampers bleer da hun blev større, ca 135 kr pr pk (2 eller 3 pk mdr)

Engangsklude 2 pk á 7 kr

1 babyolie ca 20 kr

1 baby bad ca 20 kr

Vi havde investeret i mange forsk. sutter, men hun ville ikke have nogle af dem. Da hun blev 3 måneder fandt vi en sut hun gad - den bliver skiftet ca. hver måned. 30 kr stk.

Da hun blev 3 måneder stoppede jeg med at amme og startede på flaske. Vi brugte NAN HA 1 og 2 til ca 65 kr stk og en holder ca 3 dage. Derefter gik vi over til NAN 2, efter hun fik det bedre i maven og der gav vi ca 70 kr stk, holder så lidt længere da der er mere i.

Vi har aldrig brugt vælling. Hun startede på grød da hun var 6 måneder - fast hver dag. Købte det færdiglavet. Nogle gange er der tilbud 2 pk 60 kr ellers er nomalprisen vist 35 kr stk.

Hvis man ikke vælger at lave mos selv, så koster de pr glas i snit 14 kr stk eller 5 for 55 kr i div. supermarkeder. De skal have ca det der svare til 1 glas om dagen.

Jeg har altid brugt mange penge på tøj til vores datter - vi havde stort set fået alt hun havde brug for de første mange str fra 50-68, men man køber alligevel. Det samme med legetøj. Idag - min datter er 17 måneder bruger jeg min. 500 kr om mdr på tøj og legetøj. Og så skal hun også til frisør det koster 130 kr. Nogen starter jo allerede når de er 6 måneder med at blive klippet.

/Fenja

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Det første år købte vi:

Vådservietter, Änglemarks 3 pk 50 kr

Libero bleer da hun var helt spæd ( kan ikke huske hvad de kostede)

Pampers bleer da hun blev større, ca 135 kr pr pk (2 eller 3 pk mdr)

Engangsklude 2 pk á 7 kr

1 babyolie ca 20 kr

1 baby bad ca 20 kr

Vi havde investeret i mange forsk. sutter, men hun ville ikke have nogle af dem. Da hun blev 3 måneder fandt vi en sut hun gad - den bliver skiftet ca. hver måned. 30 kr stk.

Da hun blev 3 måneder stoppede jeg med at amme og startede på flaske. Vi brugte NAN HA 1 og 2 til ca 65 kr stk og en holder ca 3 dage. Derefter gik vi over til NAN 2, efter hun fik det bedre i maven og der gav vi ca 70 kr stk, holder så lidt længere da der er mere i.

Vi har aldrig brugt vælling. Hun startede på grød da hun var 6 måneder - fast hver dag. Købte det færdiglavet. Nogle gange er der tilbud 2 pk 60 kr ellers er nomalprisen vist 35 kr stk.

Hvis man ikke vælger at lave mos selv, så koster de pr glas i snit 14 kr stk eller 5 for 55 kr i div. supermarkeder. De skal have ca det der svare til 1 glas om dagen.

Jeg har altid brugt mange penge på tøj til vores datter - vi havde stort set fået alt hun havde brug for de første mange str fra 50-68, men man køber alligevel. Det samme med legetøj. Idag - min datter er 17 måneder bruger jeg min. 500 kr om mdr på tøj og legetøj. Og så skal hun også til frisør det koster 130 kr. Nogen starter jo allerede når de er 6 måneder med at blive klippet.

/Fenja

Ej, det lyder også godt

Rent økonomisk tænker jeg efterhånden mere og mere at det nok skal gå

Ja, tell me about it - min mor måtte klippe mig allerede da jeg var 14 dage(!) gammel

Anmeld

4. februar 2013

Zelinasmor

malenemusen skriver:

Vil give dig ret i næsten alle dine poster, lige bortset fra tøj-200kr

Jeg har ihvertfald brugt min 500 kr på tøj hver månede, på trods af jeg har arvet noget (læs; rigtig meget) tøj fra min lille nevø.

Min datter sov vildt meget det første halve år og hun havde som regel dragt på (med fødder). Hun havde sjældent bukser, bluse osv på til at starte med. Så nej. Jeg brugte ikke mere end maks 200kr. Alt tøj bliver købt i H&M her, da jeg ikke går op i mærketøj 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.