Udgifter på baby om md?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.285 visninger
13 svar
2 synes godt om
4. februar 2013

Anonym trådstarter

Halløjsa

Min kæreste og jeg snakker rigtig meget om babyprojekt - og er i den forbindelse igang med at prøve på at beregne lidt budget.

Hvor mange penge om md. bruger I på jeres barn?

Her tænker jeg på:
Bleer
Vaskeklude
Vådservietter
Tøj
Mad - vælling, pulver
Sutter/Sutteflaske
Baby - plejestuff, som babyolie osv.
Modermælkserstatning

Daginstititutionsplads er jo ikke lige med det samme, så det behøver I ikk tage højde for

Håber på inputs!  Mange tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

Zelinasmor

Anonym skriver:

Halløjsa

Min kæreste og jeg snakker rigtig meget om babyprojekt - og er i den forbindelse igang med at prøve på at beregne lidt budget.

Her tænker jeg på:
Bleer
Vaskeklude
Vådservietter
Tøj
Mad - vælling, pulver
Sutter/Sutteflaske
Modermælkserstatning

Daginstititutionsplads er jo ikke lige med det samme, så det behøver I ikk tage højde for

Per måned indtil omkring 1 år:

(CIRKA BELØB)

Bleer: Fakta eller Rema1000 4 pakker = 220kr
Vaskeklude: Købte alm. vaskeklude i jydsk 5 stk = 50kr
Vådservietter: 5 pakker = 50kr
Tøj = Bum bum. Det var jo ikke hver måned. Men ca. 200kr
Mad - vælling, pulver: (FØRST EFTER 4-5mdr) 150kr
Sutter/Sutteflaske: 30kr
Baby - plejestuff, som babyolie osv: 30kr
Modermælkserstatning: 76kr pr. pakke. 4 pakker = 304kr

Altså. Vælling, mos og grød er først efter 4-5 måneder du skal købe det. Modermælkserstatning er kun til hvis du ikke kan/vil amme. Men det er DYRT! Sutteflasker, sutter osv. Købte vi inden Zelina blev født. 4 flasker med både 1-2-3 dutter til. Og sutter til de forskellige måneder. Baby shampoo skal slet ikke bruges før de er et år. De skal ikke bruge sæbe. Lidt olie er okay. Og det holder længe! 

Du kunne evt ønske dig en lille kurv med baby sager (sut, babyolie, stofbleer, kam/børste osv.) i barselsgave 

Selve indkøb af alt til baby: barnevogn, stofbleer, puslebord, ammepude, sengetøj, dyne osv osv. brugte vi 10.000 på. Alt var nyt. Så det var en god pris. Hvis i køber brugt kan i klare den for 5-6000 hvis i vil.

Håber det kunne bruges.

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

(CIRKA BELØB)

Altså. Vælling, mos og grød er først efter 4-5 måneder du skal købe det. Modermælkserstatning er kun til hvis du ikke kan/vil amme. Men det er DYRT! Sutteflasker, sutter osv. Købte vi inden Zelina blev født. 4 flasker med både 1-2-3 dutter til. Og sutter til de forskellige måneder. Baby shampoo skal slet ikke bruges før de er et år. De skal ikke bruge sæbe. Lidt olie er okay. Og det holder længe! 

Du kunne evt ønske dig en lille kurv med baby sager (sut, babyolie, stofbleer, kam/børste osv.) i barselsgave 

Selve indkøb af alt til baby: barnevogn, stofbleer, puslebord, ammepude, sengetøj, dyne osv osv. brugte vi 10.000 på. Alt var nyt. Så det var en god pris. Hvis i køber brugt kan i klare den for 5-6000 hvis i vil.

Håber det kunne bruges.

Det kan helt sikkert bruges Mange tak. Meget udførligt. - Det kan jeg godt lide

Vi har faktisk allerede købt en tremmeseng, puslebord og madras brugt til kun 700,- Det synes jeg var rigtig billigt. Og det er i pæn stand.

God ide med sådan en babykurv - mange tak

Gemmer lige dit indlæg

Anmeld

4. februar 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

Halløjsa

Her tænker jeg på:
Bleer
Vaskeklude
Vådservietter
Tøj
Mad - vælling, pulver
Sutter/Sutteflaske
Modermælkserstatning

Hej... Her vil jeg sige at vi var overrasket over hvor "lidt" penge han faktisk har kostet her det første år. Men nu er vi så heller ikke typerne der absolut skal have mærketøj og diverse til ham. Vi har købt meget genbrug (det er rigtig fin i de små størrelser) og fik også rigtig meget i barselsgaver (helt op til str 86) + min veninde har en der 4 måneder ældre. Så der har vi også overtaget en del.

Med hensyn til bleer, så har jeg altid købt mange af de lidt dyrere (Libero og lign) når de var på tilbud og ellers brugt de billige fra Rema 1000, Lidl, OSV) Vil skyde på mellem 100 og 200 kr om måneden i gennemsnit.

Vi brugte ikke engangsvaskeklude, men købte en masse almindelige i Jysk til omkring 2 kr stykket. Som jo så bare bliver vasket igen og igen.

Til bleskift, brugte vi ikke vådservietter, men netto's billige vatrondeller. Hans numse kan simpelt hen ikke tåle vådservietter.   Så der har vi max brugt 50 kr om måneden.

Plejestuff, har jeg ikke købt alverden af. Fik en del igennem de forskellige babypakker.

Modermælkserstatning + flasker og diverse kan jeg desværre ikke svar på. Han var rent ammebarn. 

Mad...Tjaee, har da købt diverse ting til grød ( som han så ikke ville have), men ellers har han bare fået hvad vi har haft. Altså grønsager, frugt, kartofler OSV. Ting som vi ville have købt til os selv alligevel. Så det er svært at sætte en pris på der.

Men alt i alt, så er det lidt svært at sætte helt nøjagtig pris på. Det afhænger jo lidt af om I vil have mærkevarer eller ej, om i selv  vil lave grød eller køber de færdiglavede Osv... Men håber at du kan brug mit svar lidt.

Anmeld

4. februar 2013

Den lykkelige

Vi satte 600 kr af hver den første.. der var til Klude og vådservietter og bleer og MME som vi brugte 4 pakker af hver måned.. "pleje produkter" købte jeg da jeg var gravid.. og hun er snart 2 år og vi har ikke købt nyt endnu.. Så det jo meget billig  Tøj der købte vi næsten alt inden jeg fødte til det første år frem.. så kan jeg ikke sige pr måned.. Men første år er det ikke meget.. det mere nu her med flyverdragter, vinterstøvler osv både til dagpleje og hjemme osv.. 

Anmeld

4. februar 2013

malenemusen

xoxotasha skriver:

(CIRKA BELØB)

Håber det kunne bruges.

Vil give dig ret i næsten alle dine poster, lige bortset fra tøj-200kr

Jeg har ihvertfald brugt min 500 kr på tøj hver månede, på trods af jeg har arvet noget (læs; rigtig meget) tøj fra min lille nevø.

Anmeld

4. februar 2013

Den lykkelige

Hov og forresten med flaske osv.. der brugte vi en del på flasker og suttehoveder i starten og en sterillisator.. men købte vi inden.. så det jeg har skrevet ovenover i første besked er pr måned på en alm måned.. 

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Hej... Her vil jeg sige at vi var overrasket over hvor "lidt" penge han faktisk har kostet her det første år. Men nu er vi så heller ikke typerne der absolut skal have mærketøj og diverse til ham. Vi har købt meget genbrug (det er rigtig fin i de små størrelser) og fik også rigtig meget i barselsgaver (helt op til str 86) + min veninde har en der 4 måneder ældre. Så der har vi også overtaget en del.

Med hensyn til bleer, så har jeg altid købt mange af de lidt dyrere (Libero og lign) når de var på tilbud og ellers brugt de billige fra Rema 1000, Lidl, OSV) Vil skyde på mellem 100 og 200 kr om måneden i gennemsnit.

Vi brugte ikke engangsvaskeklude, men købte en masse almindelige i Jysk til omkring 2 kr stykket. Som jo så bare bliver vasket igen og igen.

Til bleskift, brugte vi ikke vådservietter, men netto's billige vatrondeller. Hans numse kan simpelt hen ikke tåle vådservietter.   Så der har vi max brugt 50 kr om måneden.

Plejestuff, har jeg ikke købt alverden af. Fik en del igennem de forskellige babypakker.

Modermælkserstatning + flasker og diverse kan jeg desværre ikke svar på. Han var rent ammebarn. 

Mad...Tjaee, har da købt diverse ting til grød ( som han så ikke ville have), men ellers har han bare fået hvad vi har haft. Altså grønsager, frugt, kartofler OSV. Ting som vi ville have købt til os selv alligevel. Så det er svært at sætte en pris på der.

Men alt i alt, så er det lidt svært at sætte helt nøjagtig pris på. Det afhænger jo lidt af om I vil have mærkevarer eller ej, om i selv  vil lave grød eller køber de færdiglavede Osv... Men håber at du kan brug mit svar lidt.

Mange tak for dit svar
Vi er heller ikke typerne der går efter mærkevarer tøj, medmindre at man ser H&M som værende decideret mærkevaretøj - men det gør jeg nu ikke selv personligt. Men H&M, bilka, føtex, osv. er helt fint

Vi ville helt sikkert også benytte de babypakker man kan få nogle steder, og jeg tror faktisk også, at vi ville være så heldige at få en del ting af familiemedlemmer og venner. Og det kommer også til at spille ind i forhold til hvor meget vi skal bruge af penge pr. måned på fx tøj. Men ville også bare rigtig gerne sikre mig, at de 1500kr vi har sat af passer nogenlunde. Og det lyder det som om det gør Så ved jeg godt, at man ikke kan tage højde for alt - men det kan man jo aldrig

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

malenemusen skriver:

Vil give dig ret i næsten alle dine poster, lige bortset fra tøj-200kr

Jeg har ihvertfald brugt min 500 kr på tøj hver månede, på trods af jeg har arvet noget (læs; rigtig meget) tøj fra min lille nevø.

Okay - tror også der er meget forskel på hvor meget folk køber tøj. Og det skal der selvfølgelig også tages højde for. Men det kommer nok til at gå. Ville nok også komme til at købe noget undervejs i graviditeten

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Hov og forresten med flaske osv.. der brugte vi en del på flasker og suttehoveder i starten og en sterillisator.. men købte vi inden.. så det jeg har skrevet ovenover i første besked er pr måned på en alm måned.. 

Okay, mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.