Anonym skriver:
Halløjsa 
Min kæreste og jeg snakker rigtig meget om babyprojekt - og er i den forbindelse igang med at prøve på at beregne lidt budget.
Hvor mange penge om md. bruger I på jeres barn?
Her tænker jeg på:
Bleer
Vaskeklude
Vådservietter
Tøj
Mad - vælling, pulver
Sutter/Sutteflaske
Baby - plejestuff, som babyolie osv.
Modermælkserstatning
Daginstititutionsplads er jo ikke lige med det samme, så det behøver I ikk tage højde for 
Håber på inputs!
Mange tak.
Hej... Her vil jeg sige at vi var overrasket over hvor "lidt" penge han faktisk har kostet her det første år. Men nu er vi så heller ikke typerne der absolut skal have mærketøj og diverse til ham. Vi har købt meget genbrug (det er rigtig fin i de små størrelser) og fik også rigtig meget i barselsgaver (helt op til str 86) + min veninde har en der 4 måneder ældre. Så der har vi også overtaget en del.
Med hensyn til bleer, så har jeg altid købt mange af de lidt dyrere (Libero og lign) når de var på tilbud og ellers brugt de billige fra Rema 1000, Lidl, OSV) Vil skyde på mellem 100 og 200 kr om måneden i gennemsnit.
Vi brugte ikke engangsvaskeklude, men købte en masse almindelige i Jysk til omkring 2 kr stykket. Som jo så bare bliver vasket igen og igen.
Til bleskift, brugte vi ikke vådservietter, men netto's billige vatrondeller. Hans numse kan simpelt hen ikke tåle vådservietter. Så der har vi max brugt 50 kr om måneden.
Plejestuff, har jeg ikke købt alverden af. Fik en del igennem de forskellige babypakker.
Modermælkserstatning + flasker og diverse kan jeg desværre ikke svar på. Han var rent ammebarn.
Mad...Tjaee, har da købt diverse ting til grød ( som han så ikke ville have), men ellers har han bare fået hvad vi har haft. Altså grønsager, frugt, kartofler OSV. Ting som vi ville have købt til os selv alligevel. Så det er svært at sætte en pris på der.
Men alt i alt, så er det lidt svært at sætte helt nøjagtig pris på. Det afhænger jo lidt af om I vil have mærkevarer eller ej, om i selv vil lave grød eller køber de færdiglavede Osv... Men håber at du kan brug mit svar lidt.