Hvordan hjælper jeg ham videre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2013

Mettefpigen

bøllen skriver:

De var 5 i dagplejen .. Men der er så 45 i børnehaven så jo en stor forskel.

det er så svært for de siger derover, han er glad og trives. Så det er herhjemme inden vi skal afsted. Men som jeg sagde til dem i morges, selv om han virker glad må det jo gå ham på. Eftersom han siger det HVER EVIG eneste dag

Jaa lig præcis.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

Pikku Myy

bøllen skriver:

Min dreng startede i børnehave d 1/11 det gik fint . Han virker glad derover , siger pædagogerne . Men min dreng giver dagligt udtryk for han ikke vil afsted . Siger han ikke vil i børnehave men over til H.... ( dagplejemor )

i starten legede han med 2 drenge men det gik ikke godt , de bed , krattede hinanden osv. Så fandt han sammen med en pige og det var kys og kram. Pigen afviste ham for et stykke tid siden og tror det går ham på . Han siger hver dag vi skal afsted , vil ikke i børnehave - L.. Vil ikke lege med mig , og at L.. Bliver sur på mig. Når han leger i weekenden eller på fridage indgår det også i legen ..

må indrømme jeg syntes det er øv og starte hver morgen med en dreng der bare ikke vil afsted. Forrige fredag måtte vi vende om og gå hjem.

har snakket med pædagogerne om det. Men de siger han virker tilfreds derover

HVAD STILLER JEG OP ???????

Jeg har ikke læst hele tråden, så det kan godt være jeg gentager, men hvad med at tage en snak med L's forældre. Måske de gerne vil hjælpe med at få legerelationen i gang igen. Måske en legeaftale?

Eller måske en legeaftale med et andet barn? Det kan være pædagogerne har en god idé til hvem, hvis du er på bar bund ...

Jeg ved godt det lyder lidt nemt, men som mor til et barn, der har haft svært ved at knække koden til hvordan man leger på kryds og tværs i en børnehave, har det altså været guld værd

Anmeld

4. februar 2013

bøllen

Pikku Myy skriver:

Jeg har ikke læst hele tråden, så det kan godt være jeg gentager, men hvad med at tage en snak med L's forældre. Måske de gerne vil hjælpe med at få legerelationen i gang igen. Måske en legeaftale?

Eller måske en legeaftale med et andet barn? Det kan være pædagogerne har en god idé til hvem, hvis du er på bar bund ...

Jeg ved godt det lyder lidt nemt, men som mor til et barn, der har haft svært ved at knække koden til hvordan man leger på kryds og tværs i en børnehave, har det altså været guld værd

Jeg stødte ind i l.. Mor i fredags ved aflevering. Og hun var også ked af at være i børnehave i øjeblikket eller ville ikke afsted. Og hun siger det samme som min dreng. Blot at han ikke vil lege med hende.

jeg har tænkt tanken selv med en lege aftale imellem dem herhjemme , da jeg har indtryk af det faktisk gerne vil hinanden men begge er fanget i situationen ( og lidt vrede )

men ved ikke om de er lige lille nok endnu til en lege aftale, de er trods alt kun 3 år.

Anmeld

4. februar 2013

Mettefpigen

bøllen skriver:

Jeg stødte ind i l.. Mor i fredags ved aflevering. Og hun var også ked af at være i børnehave i øjeblikket eller ville ikke afsted. Og hun siger det samme som min dreng. Blot at han ikke vil lege med hende.

jeg har tænkt tanken selv med en lege aftale imellem dem herhjemme , da jeg har indtryk af det faktisk gerne vil hinanden men begge er fanget i situationen ( og lidt vrede )

men ved ikke om de er lige lille nok endnu til en lege aftale, de er trods alt kun 3 år.

Min fætter har en dreng der lige er fyldt 4 år og de har haft legeaftaler flere gang mens han var 3 :-)

Anmeld

4. februar 2013

bøllen

Mettefpigen skriver:

Min fætter har en dreng der lige er fyldt 4 år og de har haft legeaftaler flere gang mens han var 3 :-)

Ok  Det kunne da godt være vi skulle prøve det ..

havde bare tænkt det var for tidligt ... De store var først på legeaftaler det sidste år de gik i børnehaven

Anmeld

4. februar 2013

Pikku Myy

bøllen skriver:

Det behøver jo ikke være noget voldsomt. Det kan bare være et par timer, eller, hvis det virker voldsomt (og det kan jeg godt forstå, for min dreng er som sagt også lidt "sen" mht legerelationer), kan I også mødes på en legeplads en dag. Det lyder jo heldigvis til at L's forældre er til at snakke med

Anmeld

4. februar 2013

bøllen

Pikku Myy skriver:

Det behøver jo ikke være noget voldsomt. Det kan bare være et par timer, eller, hvis det virker voldsomt (og det kan jeg godt forstå, for min dreng er som sagt også lidt "sen" mht legerelationer), kan I også mødes på en legeplads en dag. Det lyder jo heldigvis til at L's forældre er til at snakke med

Mine de store begyndte først på legeaftaler de sidst år til 1,5 i børnehaven. Derfor jeg syntes det var tidligt...

må prøve at se om det evt kunne komme i stand 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.