Anonym skriver:
Er anonym, da jeg ikke ønsker at min familie skal vide at vi skal i gang med behandling før det forhåbligt lykkeds for os.
Min mand har et meget lavt testestoron niveau og lægerne tror det skyldes klinefelter syndrom, men det er ikke blevet bekræftiget endeligt endnu. Vi er uanset hvad sendt videre til fertilitetsbehandling på sygehuset og jeg har i den andledning nogle spørgsmål, som jeg håber I vil være søde at svare på, da jeg synes over 1 måned er længere at vente på svar fra dem. Så håber I vil være søde at forsøge og hjælpe mig 
mine spørgsmål:
Hvordan foregår en behandling?
koster det noget?
hvor mange gange må man prøve før sygehuset siger de ikke vil forsøge mere?
Hvad hvis man får en SA, vælger at holde pause eller få donersæd fra behandling, starter man så på ny i deres system? (jeg tænker hvis der er noget med at man max. må prøve et hvis antal gange før man selv skal betale)
Kan man få frosset sæd ned til nr. 2, trods dårlig sædkvalitet? hvis ja, hvad koster det?
hvor meget vil de fryse ned? for vi vil jo gerne være sikker på der er nok, lige netop fordi hvis han har den sygdom, så ved vi jo han højest sandsynligt hurtigt bliver steril.
Hvordan foregår det når man så skal have nummer 2 og det er frossent sæd?
hvem kontakt man når man gerne vil starte på at forsøge med nr. 2?
hvad koster det så at få lavet nummer 2?
Hej med dig, øv hvor er jeg ked af at høre i også er kommet i den her tarveligt situation, vi var selv til første samtale engang i oktober/november - jeg kan se du ikke vil fortælle din familie noget - det ville vi heller ikke i starten, men mit råd er at gøre det.
Der kommer alt for mange hårde tider, både med og uden alle de hormerner du skal igennem - og det bliver svært ikke at kunne støtte sig til sin familie, også så folk har "respekt" og ikke kommer med nogle uheldige kommentare der virkelig kan ramme hårdt 
når når jeg så lige har sagt det, vil jeg prøve at svare på dine spørgsmål:
Hvordan foregår en behandling?
Det kommer meget an på hvilken form for behandling i skal igennem, det skal dem inde på fertilitetsklinikken beslutte for jer.
koster det noget?
Selve behandlingen er gratis, hvis i opfylder kravene - der er noget med kvindens bmi, i må ikke have øko børn i forvejen tror det de vigtigeste.
Men medicinen i skal bruge koster nogle penge, i skal nok regne med 3700 max - da man kan søge tilskud til medicin(gør fertilitets klinikken for jer)
hvor mange gange må man prøve før sygehuset siger de ikke vil forsøge mere?
man har 3 gratise forsøg.
Hvad hvis man får en SA, vælger at holde pause eller få donersæd fra behandling, starter man så på ny i deres system? (jeg tænker hvis der er noget med at man max. må prøve et hvis antal gange før man selv skal betale)
Uh jeg kender ikke til situationen med doner sæd, men mit umildbare gæt er nej. jeg tror at du som person får 3 forsøg, uanset hvor sæden kommer fra :-)
Kan man få frosset sæd ned til nr. 2, trods dårlig sædkvalitet? hvis ja, hvad koster det?
Jeg kender ikke så meget til insimationen, men med regensglas behandlingerne, bliver sæden jo brugt til at befrugte æggene - og hvis der er befrugtet æg tilovers efter der er blevet langt en tilbage hos dig, ja så kan man få froset det ned - og det koster ikke noget.
hvor meget vil de fryse ned? for vi vil jo gerne være sikker på der er nok, lige netop fordi hvis han har den sygdom, så ved vi jo han højest sandsynligt hurtigt bliver steril.
Jeg tror ikke der er noget max. på hvor mange befrugtet æg de vil fryse ned, men du skal passe på ikke at sætte dig op på at i har en maaaasse æg tilovers. desværre
Det handler jo også om hvor mange æg du selv har produceret - og tror at den gennemsnitlige er 5-10 æg. Deraf skal de jo befrugtes og der er måske 3-6 stykker der deler sig, så skal du have sat en(to) æg op, og ja så kan du jo selv se der ikke er så mange tilbage :-)
Hvordan foregår det når man så skal have nummer 2 og det er frossent sæd?
Nej det er frosne befrugtet æg, og foregår noglelunde som forsøg nr. 1(alt efter hvilken behandling du havner i) dog med mindre hormorner, og tæller IKKE som et forsøg.
hvem kontakt man når man gerne vil starte på at forsøge med nr. 2?
Uh det var godt nok et spørgsmål laaangt ude i fremtiden, tror enten kliniken eller din egen læge.
hvad koster det så at få lavet nummer 2?
Hvis det er et frosent æg fra tidligere koster det ikke noget.
Hold da op det blev en roman, håber du kan bruge det :-)