Hvor lang tid om at beslutte sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Ja, stress er noget værre noget. Men jeg har det sådan, hvis jeg gør noget ved det, så jeg lærer hvordan jeg skal tackle det - så er jeg egentlig ret langt  Er du så kommet dit stress til livs?

Okay, det var ikke så meget som jeg troede. Men jeg ved godt, at det er forskel på hver familie hvor meget man bruger. Men så tænker jeg, at hvis vi siger ca. 1500, så er vi vel egentlig dækket okay godt ind?

Nej men det første stykke tid er det jo egentlig bare bleer, lidt tøj (medmindre man har købt massere på forhånd) evt MME..... Fik en stress depression, og fik det meget bedre efter at have været til psykolog i ca 5 måneder.... Men mit forhold kørte rigtig skidt efterfølgende så var ved at gå ned igen.... Så vi gik fra hinaden så leder efter ny lejlighed og har det egentlig foreholdsvis okay.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Nej men det første stykke tid er det jo egentlig bare bleer, lidt tøj (medmindre man har købt massere på forhånd) evt MME..... Fik en stress depression, og fik det meget bedre efter at have været til psykolog i ca 5 måneder.... Men mit forhold kørte rigtig skidt efterfølgende så var ved at gå ned igen.... Så vi gik fra hinaden så leder efter ny lejlighed og har det egentlig foreholdsvis okay.....

Okay - det lyder jo godt, at du har fået det bedre med hensyn til stress og depressionen. Men øv med forholdet. Men stadig godt, at du har det forholdsvis godt

Anmeld

4. februar 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Okay - det lyder jo godt, at du har fået det bedre med hensyn til stress og depressionen. Men øv med forholdet. Men stadig godt, at du har det forholdsvis godt

Jaa det var den sidste udvej..... Synes vi havde kæmpet det vi kunne, men måtte til sidst tænke på mig selv specielt i forhold til Lukas.... Så det er noget lort, men det bedste for os alle 3......

Anmeld

4. februar 2013

Ka+Ma=Be

Okay, det er da rart at høre Jeg er selv 23 og min kæreste bliver snart 27. Vi begyndte at snakke om det for et år siden, men vi syntes begge, at jeg lige skulle videre med min uddannelse. Så blev det endnu mere seriøst her tilbage til september måned. Men vi besluttede os stadig for at vente, pga. uddannelse og min stress. Og nu snakker vi en del om det igen, og ja.. Tanken om det gør mig så glad

Hvor mange penge bruger du/I ca. om md på jeres barn?  

Det lyder nu meget fint i mine øre (i virker til at være på samme side?!)

Puh det er svært at sige hvad det koster - det varierer meget og kommer i den grad an på mange ting. 

Jeg har ammet min søn, og har derfor ikke haft udgifter til flasker, modermælkserstatning mm. Til gengæld køber jeg, nok unødigt, en masse legetøj og tøj til knægten (hurra for lagersalg!).

Grød, mos mm er dyrt, men kan laves selv (jeg gjorde begge dele).

Nu spiser han som vi andre og det er jo ikke fordi vi rigtig laver ekstra mad, fordi vi har ham (der er bare færre rester end før).

Bleer kan købes både dyre og billige. Vi har altid været gladest for pambers og libero, og det koster en del i forhold til eksempelvis rema1000s (som mange er rigtig glade for).

Vi bruger vådservietter i alle skiftesituationer - nogle mener det er billigere at bruge engangsservietter. Dem kan jeg bare ikke holde ud at røre ved

Institution er dyrt - især i København - hvor man godt kan regne med at komme af med ca. 3400 kr hver måned (alt efter indkomst) for et vuggestuebarn. 

Det dyreste ved at få barn, er jo nok engangsudgifterne som man har til start (seng, puslebord, barnevogn, klapvogn, pusletaske mm). Hvis man arver og har det fint med at købe brugt, kan der spares en del, men det er jo en smagssag

Og så skal man selvfølgelig huske, at de vokser meget pludseligt ud af deres tøj, så hele gaderoben skal udskiftes.

Anmeld

4. februar 2013

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Ja, stress er noget værre noget. Men jeg har det sådan, hvis jeg gør noget ved det, så jeg lærer hvordan jeg skal tackle det - så er jeg egentlig ret langt  Er du så kommet dit stress til livs?

Okay, det var ikke så meget som jeg troede. Men jeg ved godt, at det er forskel på hver familie hvor meget man bruger. Men så tænker jeg, at hvis vi siger ca. 1500, så er vi vel egentlig dækket okay godt ind?

1500 kr lyder realistisk for de fleste - så længe du er på barsel vel at mærke! Men husk at når barnet er 8-12 måneder skal det i institution og det koster dyrt (der er dog tilskud alt efter indkomst)

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

1500 kr lyder realistisk for de fleste - så længe du er på barsel vel at mærke! Men husk at når barnet er 8-12 måneder skal det i institution og det koster dyrt (der er dog tilskud alt efter indkomst)

Ja, vi er forholdsvis meget på samme side. Og det er rart. Jeg tror bare, at vi er lidt usikre endnu, fordi det er første gang og vi har en tendens til at gennemtænke tingene meget. Og det bør man da også, men ja Nogle gange gør vi det måske for meget

Ej, nu har jeg undersøgt lidt flere steder om hvad folk bruger af udgifter på baby, og det lyder virkelig som om vi er godt dækket ind med de 1500kr. Ved godt, at når der er snak om insitutitionsplads, er så er det helt andre tal. Men sådan er det jo altid Men føler, at der er en lidt større ro over det med økonomien nu...

Vi bor så på sydsjælland, og der er en institutionsplads lidt billigere - men lønningerne er også lidt lavere Så det hele hænger jo sammen.

Mange tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.