Bæresele/Slyngebørn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2009

Mira0911

Zafir skriver:

Jo

Men principielt, så er det bare et stykke med hør på indersiden og uld på ydersiden 50x60 cm. Forneden var der en lang rem til at binde 2 gange rundt om maven og for oven var der lange remme med polstring på skulderen, til at binde overskuldrende og under numsen på barnet

Super nemt at sy. Men jeg skal nok ligge billeder op. Ved ikke om jeg når at komme på min egen pc i aften, for vi skal til sommerfest i bh. og Idun skal være cirkusprinsesse i cirkusset

Det skal nok blive hyggeligt... det haster ikke med billederne... Bare når du får tid...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

Cris

Jeg har haft en ringeslynge til Felix, han næsten boede der inde indtil han blev over 5 måneder. Han har altid haft det svært med at sove og han kunne falde i søvn derinde. Bagefter, da de begynger at lave noget mere end spise og sove og kan følge med, var han meget tit i slyngen, har kikket hvordan jeg skulle hænge tøj, smørre nogle madder, vaske lidt op, støvsuge osv. Men så synes jeg at han blev for tung til at jeg kunne klare en slynge. Så har jeg købt en Ergo Baby Carrier (i en dansk hjemmeside, har jeg købt den dengang, jeg kan lede efter side, hvis du vil tjekke) Og det var en hit for os alle! Min man kunne ikke lige slyngen så meget men han elskede rygsækken. Han sad bare så godt derinde. Jeg kan ikke tælle, hvor mange gange han hang på mine ryggen, da jeg skulle koge nogle kartofler eller lave et eller andet. Especielt om aftenen var han nogle gange meget søgende. Nogle gange fik han en gulerod i hånden og så elskede han bare at tykke i den og kikke, hvad der skete i køkkenet eller støvsuge sammen. Ellers hænger han på mit bryst og det er så hyggelidt. Rygsækken er bare en moderne udgave af en mei tai. Så skulle vi rejse meget og det var perfekt i lufthavnen og til at gå mange ture i forskellige stedder. Det var den bedste køb for mig, når vi snakker om baby udstyr!

Anmeld

18. juni 2009

BinaMor

jeg bruger ringslynge, MT, vikle tai og diverse stofbærerseler.

når gabbie er sur lige på hoften i ringslynge mens jeg laver aftensmad,
når vi går tur lige i mt.
når jeg gør rent eller lign lige i vikletai. dejligtse evt mine billeder

jeg syntes ikke om babybjørn eller lignede klipspænde systemer

Anmeld

18. juni 2009

Cris

sabina22 skriver:

jeg bruger ringslynge, MT, vikle tai og diverse stofbærerseler.

når gabbie er sur lige på hoften i ringslynge mens jeg laver aftensmad,
når vi går tur lige i mt.
når jeg gør rent eller lign lige i vikletai. dejligtse evt mine billeder

jeg syntes ikke om babybjørn eller lignede klipspænde systemer

Nej, babybjörn er ikke særligt godt, synes jeg. Jeg kan ikke forstå, at den er blevet så stor på markedet. Der er nogle der siger, at det er heller ikke godt til babies rykken og heller ikke til babies testikler. Men den rygsæk jeg snakker om, er fuldstandig ergonomisk og er bare en moderne udgave af mei tai. Jeg skulle finde på noget som kan justeres hurtigt nok (jeg synes, det tager længere tid at vikle en met tai end så en rygsæk) for som sagt, vi rejser meget. Og min mand skulle også være glad for at bruge den, for han skulle også bære. Det er den her:

http://www.ergobabycarrier.com/

Jeg har også hørt, at der er nogle som hedder Manduca, som også skulle være ergonomisk og meget gode. Hjemme er selfølgeligt ikke noget problem og man kan bruge forskellige og finde sin ydlings bæredims   Men nu at jeg har købt den der Ergo, har jeg ikke lyst til at prøve flere ting

Anmeld

18. juni 2009

BinaMor

Cris skriver:

Nej, babybjörn er ikke særligt godt, synes jeg. Jeg kan ikke forstå, at den er blevet så stor på markedet. Der er nogle der siger, at det er heller ikke godt til babies rykken og heller ikke til babies testikler. Men den rygsæk jeg snakker om, er fuldstandig ergonomisk og er bare en moderne udgave af mei tai. Jeg skulle finde på noget som kan justeres hurtigt nok (jeg synes, det tager længere tid at vikle en met tai end så en rygsæk) for som sagt, vi rejser meget. Og min mand skulle også være glad for at bruge den, for han skulle også bære. Det er den her:

http://www.ergobabycarrier.com/

Jeg har også hørt, at der er nogle som hedder Manduca, som også skulle være ergonomisk og meget gode. Hjemme er selfølgeligt ikke noget problem og man kan bruge forskellige og finde sin ydlings bæredims   Men nu at jeg har købt den der Ergo, har jeg ikke lyst til at prøve flere ting

ja af omtale er både den og manduca gode.

nej babybjørn er ligesom at sidde på et cykelsæde uden benstøtte hørte jeg fra en. og det kan man også se. og bebserne sidder også langt fra forældrene og dingler.. men det er bedre end ingenting. og hvis man ikke kender det andet er det jo okay. den kan bare ikke bruges særlig lang tid og tror også det er svært at amme i den? nu kender jeg jo den ikke.
men slynger skal støtte ned i benene og ikke kun ved numsen som bb kun gør.

Anmeld

18. juni 2009

bell-berte

Jeg brugte min ringslynge meget da Alberte var helt lille. Det var fantastisk, i disse tider, hvor nogle mener det er en forfærdeligt at amme er den perfekt, ingen kan se man ammer. Nu er hun 10 mdr og vil ikke sidde i ringslyngen mere så jeg bruger min Mei Tai, den er super og den ksn også bruges til storesøster på 3 måt hun bliver træt i bentøjet.

Tjek denne side ud, hun syr unikke slynger i det stof du ønsker.
http://www.bricksite.com/malmskov-slynger

KH Rikke og 2 slynge piger

Anmeld

22. juni 2009

Mira0911

Jeg undre mig over en ting... Jeg har en bæresele til Julie.. Den kan kun holde til 10 mdr/10 kg....

Kan man ikke få nogen der kan holde til meget mere ? 

Har fået så meget glæde af den og det har Julie os...

Anmeld

22. juni 2009

Tina2

Jeg brugte babybjørn til Filuca, men da vi fik Milas brugte jeg ringslynge fra starten af og ville ikke ha ham i babybjørnen....
Senere brugte jeg mei tais og den var jeg også rigtig glad for, han gad bare ikke sidde deri særlig længe....
Han har altid været stor (4800 g ved fødslen) så han blev meget hurtig tung i dem, og jeg døjer helt forfærdeligt med skuldre og nakke, så selvom slyngerne bestemt ikke er så hårde ved de punkter som babybjørnen, så havde jeg virkelig ondt, hvis jeg gik for længe med ham....

Næste gang vil jeg helt sikkert lære at bruge vikle:-)

Anmeld

22. juni 2009

millesofie

hej jeg vil også anbefale dig en skildpadde sele / mei tai
eller en stræk vikel

jeg har selv syet en stræk vikel som jeg har brugt når jeg har passet min lillebror og på mit arbejde (jeg er børnepasser)

jeg vil helt sikkert selv bruge en af hver til min den lille, for det er så nemt at lave alting når bare man har sådan en

jeg har også brugt en bæresele og synes hurtigt at den bliver ubekvem, så en mei tai er meget bedre

en vikel kan man sy ud fra disse mål
___________________ 5mtr_______________________ |///////////////////////////////////////////////////////////////////////////| 50-65 cm

håber det var til hjælp
Mvh Mille-Sofie

Anmeld

22. juni 2009

Mira0911

Ja, hvor mange kg kan en vikle, slynge osv holde til ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.