Omsorgsgiver skriver:
Normalt der holder jeg Maja hjemme fra vuggestuen når jeg har fri men da vi får svigerforældrerne på besøg til aftensmad ville jeg gerne have gjort lidt rent herhjemme og ryddet op. Jeg afleverer så Maja i vuggestuen senere end jeg plejer. Da jeg skal sige farvel til min datter siger pædagogen til hende at nu skal vi sige farvel til mor for nu skal hun på arbejde og passe på de ældre mennesker (jeg arbejder på et special og rehabiliteringscenter). Jeg tænker inde i mig selv om jeg mon skal sige at nej jeg har fri idag og skal hjem og have gjort rent men jeg vælger ikke at sige noget.
I princippet så har jeg jo faktisk løjet for pædagogen
Men jeg ville heller ikke sige at jeg bare var derhjemme for hvad ville hun ikke tænke om mig som mor når jeg kan finde på at aflevere min datter selvom jeg er hjemme. Har dårlig samvittighed over for det i forvejen
Men grunden til at jeg afleverede hende var at jeg synes det ville være synd at jeg gik rundt og gjorde rent mens hun bare skulle lege med sig selv. Så hellere at hun kunne være i vuggestuen og blive aktiveret der.
Hvad siger I?? Skulle jeg havde sagt sandheden eller er det bare ligemeget??
Jeg er ssa og arb hver anden weekend. På de hverdags fri jeg har, sker det i ny og næ at jeg holder bassen hjemme - men det er bestemt en sjældenhed!
Når jeg arbejder i weekenden må farmand passe ham, men til gengæld er jeg sammen med Noah i mine friweekender. Han bliver hentet lige efter middagsluren på mine fridage (hvilket betyder at han kun har omkring 4 vågne timer hos dagplejeren), og så hygger vi herhjemme.
Jeg har ikke den mindste smule dårlige samvittighed - jeg står op kl 5 hver morgen, og har også brug for at sove igennem engang imellem.
Til gengæld bliver ungen ikke slæbt med ud og handle, eller skal vente på at rengøringen eller tøjvasken er overstået. Det er klaret til han kommer hjem, så vi kan sappe af og hygge os sammen.
Jeg har ingen planer om at ændre dette mønster, det er det der fungerer for mig og os, og nægter at have dårlig samvittighed over det.
Om du har fri eller ej vedkommer forøvrigt ikke pædagogen - hun skal passe dit job, som du passer dit
Tror nu også at det er de færreste der ikke kan sætte sig ind i at man har brug for en "fridag" engang imellem - min DP ved udemærket godt hvornår jeg har fri, det er de dage jeg henter tidligt
Anmeld