Hmm....hvad siger jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

861 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. februar 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Normalt der holder jeg Maja hjemme fra vuggestuen når jeg har fri men da vi får svigerforældrerne på besøg til aftensmad ville jeg gerne have gjort lidt rent herhjemme og ryddet op. Jeg afleverer så Maja i vuggestuen senere end jeg plejer. Da jeg skal sige farvel til min datter siger pædagogen til hende at nu skal vi sige farvel til mor for nu skal hun på arbejde og passe på de ældre mennesker (jeg arbejder på et special og rehabiliteringscenter). Jeg tænker inde i mig selv om jeg mon skal sige at nej jeg har fri idag og skal hjem og have gjort rent men jeg vælger ikke at sige noget.
I princippet så har jeg jo faktisk løjet for pædagogen Men jeg ville heller ikke sige at jeg bare var derhjemme for hvad ville hun ikke tænke om mig som mor når jeg kan finde på at aflevere min datter selvom jeg er hjemme. Har dårlig samvittighed over for det i forvejen
Men grunden til at jeg afleverede hende var at jeg synes det ville være synd at jeg gik rundt og gjorde rent mens hun bare skulle lege med sig selv. Så hellere at hun kunne være i vuggestuen og blive aktiveret der.
Hvad siger I?? Skulle jeg havde sagt sandheden eller er det bare ligemeget??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2013

4kløver

Det skal du ikke ha. Min kommer da i bh hverdag og jeg går hjemme sammen med lillebror.

Anmeld

1. februar 2013

klmf

Jeg afleverer også bassen, når en fridag skal bruges på praktiske ting - eller hvis JEG trænger til at få en tår kaffe med en veninde uden at suse rundt efter en 3-årig i trodsalderen!

Så sig du bare med god samvittighed, at du har fri og har en masse at tage dig til

Anmeld

1. februar 2013

Team Putte

Omsorgsgiver skriver:

Normalt der holder jeg Maja hjemme fra vuggestuen når jeg har fri men da vi får svigerforældrerne på besøg til aftensmad ville jeg gerne have gjort lidt rent herhjemme og ryddet op. Jeg afleverer så Maja i vuggestuen senere end jeg plejer. Da jeg skal sige farvel til min datter siger pædagogen til hende at nu skal vi sige farvel til mor for nu skal hun på arbejde og passe på de ældre mennesker (jeg arbejder på et special og rehabiliteringscenter). Jeg tænker inde i mig selv om jeg mon skal sige at nej jeg har fri idag og skal hjem og have gjort rent men jeg vælger ikke at sige noget.
I princippet så har jeg jo faktisk løjet for pædagogen Men jeg ville heller ikke sige at jeg bare var derhjemme for hvad ville hun ikke tænke om mig som mor når jeg kan finde på at aflevere min datter selvom jeg er hjemme. Har dårlig samvittighed over for det i forvejen
Men grunden til at jeg afleverede hende var at jeg synes det ville være synd at jeg gik rundt og gjorde rent mens hun bare skulle lege med sig selv. Så hellere at hun kunne være i vuggestuen og blive aktiveret der.

Pædagogen får jo penge for at passe dit barn uanset om du går hjemme eller ej.. Op i numsen med hvad hun end måtte tænke Og du skal ik have dårlig samvittighed.. Som du selv skriver vil hun blive aktiveret bedre i vuggestuen end hjemme den dag

Anmeld

1. februar 2013

Holbæktrunten

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er ssa og arb hver anden weekend. På de hverdags fri jeg har, sker det i ny og næ at jeg holder bassen hjemme - men det er bestemt en sjældenhed!

Når jeg arbejder i weekenden må farmand passe ham, men til gengæld er jeg sammen med Noah i mine friweekender. Han bliver hentet lige efter middagsluren på mine fridage (hvilket betyder at han kun har omkring 4 vågne timer hos dagplejeren), og så hygger vi herhjemme.

Jeg har ikke den mindste smule dårlige samvittighed - jeg står op kl 5 hver morgen, og har også brug for at sove igennem engang imellem.

Til gengæld bliver ungen ikke slæbt med ud og handle, eller skal vente på at rengøringen eller tøjvasken er overstået. Det er klaret til han kommer hjem, så vi kan sappe af og hygge os sammen.

Jeg har ingen planer om at ændre dette mønster, det er det der fungerer for mig og os, og nægter at have dårlig samvittighed over det.

Om du har fri eller ej vedkommer forøvrigt ikke pædagogen - hun skal passe dit job, som du passer dit

Tror nu også at det er de færreste der ikke kan sætte sig ind i at man har brug for en "fridag" engang imellem - min DP ved udemærket godt hvornår jeg har fri, det er de dage jeg henter tidligt

Anmeld

1. februar 2013

Carina:-)

Jeg synes ikke du behøver have dårlig samvittighed,du holder hende jo hjemme normalt når du har fri,

Jeg sender  normalt heller ikke afsted på fridage,sætter pris på alle de timer jeg overhovedet kan skrabe sammen med mine rollinger .

Men indimellen er det jo nødvendigt at sende af sted også på fridage,ved f.eks lægebesøg osv-

Så ro på ,du behøver ikke have dårlig samvittighed 

Anmeld

1. februar 2013

LinLin

jeg synes du burde have sagt det! Mest med tanke på hvis de skulle have brug for at kontakte dig. Jeg holder stort set aldrig fri uden mine børn, men de få gange jeg har, har jeg bare sagt de skal ringe til min mobil hvis der er noget

Anmeld

1. februar 2013

Eliza

Ej det er da lige meget. Det kommer da ingen ved hva du laver og Maja har bedre af at være i den tro at du er på job end at tro du er hjemme og hygge

Anmeld

1. februar 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
DAs mor skriver:

jeg synes du burde have sagt det! Mest med tanke på hvis de skulle have brug for at kontakte dig. Jeg holder stort set aldrig fri uden mine børn, men de få gange jeg har, har jeg bare sagt de skal ringe til min mobil hvis der er noget

Ja, du har nok ret men burde de ikke ringe til ens mobil først? Og hvis de så ikke kan få fat på en så ringer de til ens arbejdsplads?

Anmeld

1. februar 2013

Kløver

4kløver skriver:

Det skal du ikke ha. Min kommer da i bh hverdag og jeg går hjemme sammen med lillebror.

Min den ældste kommer også i dagpleje hver dag selvom jeg er på barsel med lillesøster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.