Hvor meget maling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.858 visninger
20 svar
0 synes godt om
31. januar 2013

trunte89

Hej, jeg står og skal ha malet min datters værelse, men jeg har ingen ide om hvor mange liter maling jeg skal bruge.
Er der nogle der ved, hvordan jeg kan finde ud af det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2013

Karina84

Det kommer vist an paa kvalliteten af malingen. Det plejer at staa paa spanden hvor mange kvm den dækker, eller hvordan man siger det.

Saa vil tror at du skal maale op og finde ud af hvor mange kvm der skal males og saa skal det maaske ha en gang ekstra.

Anmeld

31. januar 2013

trunte89

Karina84 skriver:

Det kommer vist an paa kvalliteten af malingen. Det plejer at staa paa spanden hvor mange kvm den dækker, eller hvordan man siger det.

Saa vil tror at du skal maale op og finde ud af hvor mange kvm der skal males og saa skal det maaske ha en gang ekstra.

Når ja, kan selv vær det står på bøtten.
Dt var fordi jeg så, at der var 2 bøtter på tilbud i Bilka med 4,5 liter i hver. Og jeg vil gerne både male min datters værelse samt en væg i stuen, men ikke i samme farve. Så jeg var nysgerrig om det mon var nok med en spand til værelset så jeg også kunne få købt maling til stuen i denne omgang

Anmeld

31. januar 2013

Hvem?

trunte89 skriver:

Når ja, kan selv vær det står på bøtten.
Dt var fordi jeg så, at der var 2 bøtter på tilbud i Bilka med 4,5 liter i hver. Og jeg vil gerne både male min datters værelse samt en væg i stuen, men ikke i samme farve. Så jeg var nysgerrig om det mon var nok med en spand til værelset så jeg også kunne få købt maling til stuen i denne omgang

Plejer man ikke sige 8-10 kvm pr. liter?

Anmeld

31. januar 2013

trunte89

Hvem? skriver:

Plejer man ikke sige 8-10 kvm pr. liter?

Aner det ikke men det kan da godt være! Men så bliver det måske lige knebent nok med 4,5 liter.

Anmeld

31. januar 2013

trunte89

31. januar 2013

Pige2009

Prøv at google Det er meget forskelligt fra mærke til mærke og kvaliteten har også noget at sige 

Anmeld

31. januar 2013

trunte89

Baagøe skriver:

Prøv at google Det er meget forskelligt fra mærke til mærke og kvaliteten har også noget at sige 

Det har jeg prøvet, men kan. Åbenbart ikke helt finde ud af det, et sted stod jeg skulle bruge 435 liter eller noget i den stil, en anden side skulle jeg kun bruge 3,5 liter.

Anmeld

1. februar 2013

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg er lige med på en lytter

Anmeld

1. februar 2013

trunte89

merethe skriver:

Jeg er lige med på en lytter

Jeg fandt ud af, at det jeg har kig på i Bilka dækker 8-10 kvm pr liter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.