Læs historie inden afstemning tak 
Jeg har arbejdet samme sted i 2½ år. Jeg startede 1 år som elev og har så arbejdet 1½ år som fastansat.
Jeg blev opereret for en graviditet udenfor livmoderen i december, og da jeg kom tilbage fra sygemedlingen havde min chef taget en beslutning:
Min chef har taget det valg at ansætte en afdelingsleder her i december. Dette har han gjort af forskellige årsager.
- Han synes ikke jeg er så hurtig mere.
- Han vil have noget stabilitet hvis jeg en dag skal på barsel.
- Økonomien har ikke været så god de sidste par år, så han skal bevise overskud for banken dette år.
- Afdelingslederen kræver meget i løn.
Min chef vil sætte mig fra 23.000 kr ned til 21.000 kr pr måned - bemærk, dette er 2000 kr mindre pr måned, men mister også procenter i feriepenge / pension.
Han vil fortsætte med at give mig pension.
Han vil fortsætte med at give mig fuld løn i de første 6 mdr af min barsel. (Han ved jeg er i behandling for barnløshed, men har ikke opnået graviditet.)
Han vil fratage mig min bonus, som er ca 4000-5000 kr pr kvartal.
Dvs. i alt mister jeg 40.000-44.000 kr før skat om året. (og ja, plus de manglende procenter fra feriepenge og pension, men det har jeg ikke udregnet.)
Jeg synes det er ufatteligt mange penge at skulle gå ned i løn, men han siger det er hvad han kan tilbyde.
Jeg kommer til at lave det samme, men har bare intet ansvar. Ifølge min overenskomst skulle min mindsteløn være 22.500 kr for en uden ansvar.
Hvad ville du gøre?