19+år (strikker) andre end mig! nogen ideer til strikkeops

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.984 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. januar 2013

Anonym trådstarter

hejj herinde til alle jer mødre.

er jeg den eneste der kan lide at strikke, jeg er kun 19, år. og jeg lærte at strikke da jeg var omkring de 13-14 år cirka.., (min mor har lært mig en del at strikke da hun har strikket i Mange mange  år : og forleden dag fik jeg lyst til at strikke lidt igen efter langgg tid, meen det eneste jeg sorden strikker er halstørklæder, huer, og på et tidspunkt vil jeg måske begynde på at strikke dukketøj til min datter

kunne godt tænke mig at prøve nye udfordninger (strikke)

strømper. Men kan ikke rigtig finde nogen opskrifte på strømper, nogen der ved??

eller har nogen ideer til hvad jeg evt kunne strikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

helle85

Anonym skriver:

er jeg den eneste der kan lide at strikke, jeg er kun 19, år. og jeg lærte at strikke da jeg var omkring de 13-14 år cirka.., (min mor har lært mig en del at strikke da hun har strikket i Mange mange  år : og forleden dag fik jeg lyst til at strikke lidt igen efter langgg tid, meen det eneste jeg sorden strikker er halstørklæder, huer, og på et tidspunkt vil jeg måske begynde på at strikke dukketøj til min datter

strømper. Men kan ikke rigtig finde nogen opskrifte på strømper, nogen der ved??

jeg strikker også lige nu er jeg igang med at strikke et halstørklæde til min niece. jeg kan dog også strikke mange andre ting. men hvis det er storer ting så bliver jeg sjældent færdig, da det tager for lang tid

jeg stikker ikke strømper, men der er forskellige opskrifter herinde

http://www.familiejournal.dk/SearchResults/Familie %20Journal.aspx?q=str%C3%B8mper

mener også at de har dukke tøj, ellers har de også gratis opskrifter her inde http://www.garnstudio.com/lang/dk/kategori_oversik t.php

nå jeg er færdig med halstørklædet så vil jeg hækle en bamse også regner jeg med at jeg vil strikke en nederdel og en cardigan ril min datter

Anmeld

30. januar 2013

Lou

Anonym skriver:

Nej du er bestemt ikke den enste. 

jeg holder også meget af at strikke, det er hyggeligt...  måske mormor men det er jeg ligeglad med hehe...

jeg strikker forskelligt, til veninders børn, og til mig selv. 

jeg synes opskrifter fra amimono er super fede, men de er lidt dyre, ellers så kan man finde noget hos garnstudio eller wilferts webshop. 

Lige nu er jeg igen med denne http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=33&lang=dk bare i farverne brun og natur

denne her har jeg strikket til mig selv: http://www.sommerfuglen.dk/shop/ebony-opskrift-11603p.html

og er også i gang med denne: http://www.sommerfuglen.dk/shop/lemon-top-13274p.html

Anmeld

31. januar 2013

Anonym trådstarter

Lou skriver:

Nej du er bestemt ikke den enste. 

jeg holder også meget af at strikke, det er hyggeligt...  måske mormor men det er jeg ligeglad med hehe...

jeg strikker forskelligt, til veninders børn, og til mig selv. 

jeg synes opskrifter fra amimono er super fede, men de er lidt dyre, ellers så kan man finde noget hos garnstudio eller wilferts webshop. 

Lige nu er jeg igen med denne http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=33&lang=dk bare i farverne brun og natur

denne her har jeg strikket til mig selv: http://www.sommerfuglen.dk/shop/ebony-opskrift-11603p.html

og er også i gang med denne: http://www.sommerfuglen.dk/shop/lemon-top-13274p.html

dejligt jeg ikke er den eneste herinde som strikker

strikke bamser? iih det kunne jeg altså godt tænke mig bare jeg kunne finde ud af det.! er det ikke lidt svært eller hvordan. kan man os finde nogle gode opskrifter på at strikke det.....??

(tror min datter vil blive virkelig glad hvis jeg på et tidspunkt kunne strikke en bamse til hende  og tak for links.. det ville jeg lige kikke nærmer på. knus

Anmeld

31. januar 2013

Anonym trådstarter

hovsa skrev til den forkerte indlæg :

Helle85:

dejligt jeg ikke er den eneste herinde som strikker

strikke bamser? iih det kunne jeg altså godt tænke mig bare jeg kunne finde ud af det.! er det ikke lidt svært eller hvordan. kan man os finde nogle gode opskrifter på at strikke det.....??

(tror min datter vil blive virkelig glad hvis jeg på et tidspunkt kunne strikke en bamse til hende og tak for links.. det ville jeg lige kikke nærmer på.

Lou:

jaa det er os hyggeligt at strikke. det kan jeg især os godt lide.  dejligt med lidt flere links.

hyggeligt at du er igang med lidt forskelligt. jeg vil nemlig prøve at strikke til til min datter

Anmeld

31. januar 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg har strikket lidt da jeg var yngre.
Strikker også lidt i ny og næ, men kan kun strikke bolde og halstørklæder. Ville Så gerne lære at strikke rigtigt, og andre ting, men forstår ikke rigtigt opskrifterne, så synes det er svært.

Har købt sådan et børne strikkesæt i Aldi til at strikke runde ting, men på pinde kan jeg ikke engang starte maskerne.

Du kunne strikke:

- Huer.
- Strømper.
- Trøjer.
- Halstørklæder.
- Baby bukser.
- Bamser.

Anmeld

31. januar 2013

Anonym trådstarter

ja det er self lidt svært hvis man ikke kan finde ud af en opskrifte på det så er det ikke ret nem... jeg har aldrig prøvet at gå efter en opskrift (strik)

Anmeld

3. februar 2013

helle85

Anonym skriver:

ja det er self lidt svært hvis man ikke kan finde ud af en opskrifte på det så er det ikke ret nem... jeg har aldrig prøvet at gå efter en opskrift (strik)

man kan finde vejledning til hvordan man gør på nettet hvis det er. hvis du bo i nærheden af lolland kunne jeg evt hjælpe dig med at lærer at læse en opskrift

jeg skal hækle en bamse men man kan også strikke nogen og man kan også strikke en dukke du skal bare sige til hvis jeg skal linke til det.

ellers kan man søge efter det på google

Anmeld

3. februar 2013

VIPpigen

Jeg ville kigge på drops hjemmeside. De har alverdens opskrifter, helt gratis... Og så har de strikkeskolen hvis man er i tvivl, og kan se diverse masker...

Jeg strikker ikke selv, har prøvet at lære det, mange gange efterhånden, og jeg kan bare ikke... Men jeg syer og designer baby og børnetøj istedet

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

hvis du vil må du gerne sende like til siden helle 85.

jeg er dog heller ikke særlig god til at lære nye ting som at gå efter en opskrift har prøvet på et tidspunkt men må prøve mig frem og lærer mig og alligevel prøve gå efter en opskrifte for vil virkelig gerne prøve at strikke noget nyt

jeg har strikket halstørklæder, huer som det eneste

vil gerne prøve noget andet også...

det tager sin tid at lære det men man kan ikke bare sådan lige hihui...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.