hvorfor en dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2009

Tina2

Begge vores er døbt, fordi vi tror..... Ikke nødvendigvis på alt hvad der står i biblen, men vi tror....

Ville aldrig døbe mine børn i kirken "for traditionens skyld", så kan man jo bare holde en navngivningsfest. Det gør min bror og hans kæreste, da de ikke tror....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

sarahb

Min søn er ikke døbt da hans far er muslim jeg er tilkommende muslim og derfor er vores søn også muslim..
så det siger sig selv han ikke er døbt..

Anmeld

18. juni 2009

Vinker

Vi valgte at døbe Niklas Emil for "det er jo bare det man gør". Vi tænkte ikke det store over det.

Det har ikke sådan den store kristelige betydning for os, men gjorde det i traditionens tro. Lige såvel som han blev døbt i den dåbskjole som jeg selv er døbt i selvom vi var meget tæt på at give ham noget andet på. Havde det svært ved at vores dreng skulle have kjole på, men igen, det var en tradition og vores familer så gerne at vi brugte kjolen. Vi tænkte at han jo bare kunne få den af så snart vi kom hjem.

Måske tænker nogen at det er svagt at vi ikke har taget vores egen beslutning omkring det med at skulle døbes eller ej, men ofte tror jeg mange bare gør det fordi "alle" andre gør det.....

Anmeld

18. juni 2009

AstridM

Vi har ikke døbt men navngivet vores børn.

Det er fordi vi ikke er medlem af folkekirken. Jeg er clairvoyant, og kan ikke få mit verdensbillede til at passe med folkekirken.

Barnedåb er for mig bare ikke en mulighed fordi vi ikke tror på kirken. Vi vil ikke være som så mange andre der lader deres unger døbe uden at tro, men for traditionen.

Anmeld

18. juni 2009

Henriette72

Min Selma er heller ikk døbt da min mand er muslim. Det var mig lige meget om hun blev døbt eller ej for jeg tro ikk. På den måde kan hun selv vælge hvad hun vil tro på, eller ikk, når hun bliver stor.

Men festen blev hun ikk snydt for. Vi holdte en kæmpe navne-givningsfest

Knus

Anmeld

18. juni 2009

lion

Stine Mai Larsen skriver:

Jeg kunne godt tænke mig, at vide om dit/dine børn er blevet døbt?

hvorfor/hvorfor ikke.. ?

Jeg blev selv døbt som lille - men valgte at sige nej tak til en konfirmation, da jeg ikke tror på gud... min kæreste har næsten lige meldt sig ud af folkekirken og jeg gør det samme, når jeg fylder 18.. da ingen af os tror på gud...

derfor skal vores kommende børn heller ikke døbes, men navngives... så må de selv tilvælge deres tro, når de bliver ældre og selv bestemme, hvad de vil tro på eller ikke tro på...

Jeg tror selv på gud, og er døbt og komfimeret.
Derfor har  jeg døbt min datter og vil alle mine børn.
Men det er op til min datter (børn) om hun(de) vil komfimeres

Anmeld

18. juni 2009

Guldet

Min pige er også døbt...
Dels fordi jeg synes det er en hyggelig tradition men også fordi jeg selvfølgelig tror.. ! Men hun må selvfølgelig selv bestemme om hun vil konfirmeres når den tid kommer.. og lige meget hvad så holder vi en stor fest for hende..

Anmeld

18. juni 2009

Mira0911

TbCp skriver:

Liva er døbt og det er udelukkende pga. tradition

Det samme her...

Julie må selv vælge om hun vil konfirmeres eller ej,..

Anmeld

18. juni 2009

tumle81

Mine børn er døbt og det skal vores kommende barn også.

Jeg tror på Gud og på at der er mere mellem himmel og jord, måske er alt i bibelen ikke bogstaveligt talt rigtigt, men tror på Gud og Noget deroppe over skyerne :-)

Knus Kathrina

Anmeld

21. juni 2009

Stineve

Tak for jeres svar, det er interessant at læse..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.