hvorfor en dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.712 visninger
31 svar
0 synes godt om
17. juni 2009

Stineve

Jeg kunne godt tænke mig, at vide om dit/dine børn er blevet døbt?

hvorfor/hvorfor ikke.. ?

Jeg blev selv døbt som lille - men valgte at sige nej tak til en konfirmation, da jeg ikke tror på gud... min kæreste har næsten lige meldt sig ud af folkekirken og jeg gør det samme, når jeg fylder 18.. da ingen af os tror på gud...

derfor skal vores kommende børn heller ikke døbes, men navngives... så må de selv tilvælge deres tro, når de bliver ældre og selv bestemme, hvad de vil tro på eller ikke tro på...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

Stumpen

Ja min datter er døbt og blev det pga. traditionen.. Er det hende imod, så må hun vælge konfirmationen fra, når den tid kommer..

Anmeld

17. juni 2009

TbCp

Liva er døbt og det er udelukkende pga. tradition

Anmeld

17. juni 2009

Honningblomst

Mine er alle døbt...fordi jeg tror.
Så kan de selv sige fra til konfirmationen...indtil da har jeg valgt for dem...og så er det en god anledning senere at vurdere om de vil tro på det ene eller andet.
Min ældste søn har i mange år sagt han ikke ville konfirmeres og det synes jeg er helt fint...begrundelsen var at han ikke troede på gud. Men vil han vidst gerne alligevel og nu er der under to år til..vildt..
Knus Eva...

Anmeld

17. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
ÅHHH ha!!!

IDUN er IKKE DØBT!!!! - Dels fordi hun jo ikke skal døbes kristent, fordi vi jo ikke er kristne og dels fordi jeg er IMOD at holde en religiøs cerimoni for/om børn, før de er gamle nok til SELV at tage beslutningen om deres eventuele tro.

Jeg syntes endda at konfirmationen er en anelse for tidligt, hvis man spørger mig

Så Idun er hverken døbt eller knæsat. Hun må selv vælge hvad hun vil tro og om hun vil tro, når hun bliver voksen, men hun bliver selvfølgelig opdraget efter vores tro og overbevisning.

Anmeld

17. juni 2009

Stineve

Spændende at læse jeres besvarelser...

- glæder mig til flere...

ZAFIR, må jeg spørge dig hvad din mand og dig tror på i stedet?.. du behøver selvfølgelig ikke, hvis du ikke synes det rager mig.. er bare lidt nysgerrig, da jeg jo heller ikke selv tro på gud..

Anmeld

17. juni 2009

oo

jeg kunne aldrig drømme om at døbe mine børn - hvis jeg får nogen. Vi har det sådan, at hvis de vælger at de vil konfirmeres, så er det kun det de får: altså at træde ind i kirken og bekende sig til gud. Hvis de vælger at lade være, vil vi fejre deres "coming of age" med en fest

Anmeld

17. juni 2009

Pige2009

Mit barn skal døbes når det kommer til verden. Mest pga. traditionen, men også fordi jeg tror på, der er mere mellem himmel og jord på et eller andet plan jeg ikke kan forklare, og så kan barnet altid selv vælge fra og til senere i livet.

Linda (23+4)

Anmeld

17. juni 2009

Betina88

Vores søn ska'døbes på grund af traditionen og fordi min kæreste tror på Gud .. Han har også en kristen familie ..

Det med konfirmationen ska' vi nok finde ud af , når den tid kommer ..

Anmeld

17. juni 2009

Stineve

Tjuhl skriver:

jeg kunne aldrig drømme om at døbe mine børn - hvis jeg får nogen. Vi har det sådan, at hvis de vælger at de vil konfirmeres, så er det kun det de får: altså at træde ind i kirken og bekende sig til gud. Hvis de vælger at lade være, vil vi fejre deres "coming of age" med en fest

Interessant holdning... tak for den...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.