Gravid efter minipiller eller p-piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2013

LilleMie

kekp skriver:

Da jeg stoppede med p-piller gik der rigtig lang tid før jeg havde en ordentlig cyklus og derfor også rigtig lang tid før jeg blev gravid. Men tror at det er meget individuelt hvordan kroppen reagerer på p-pillestop.

Hvis jeg var dig tror jeg bare at jeg ville fortsætte med mini piller for der er jo mindre hormoner i end p-piller.

Held og lykke med projekt baby når i kommer dertil 

Tak for svar og for at du ville dele dine erfaringer 

Jeg tror efterhånden bare at jeg bliver på mini-pillerne, når der er så kort tid tilbage, er bare træt af, at det er så uforudsigeligt. F.eks. har jeg lige nu haft 2-3 uger med pletblødning/mens  Nå men de færre hormoner er et godt argument for at leve med dette i et par måneder endnu 

Og tak, jeg håber PB kommer til at gå godt og hurtigt. Det bliver skønt at blive gravid igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

LilleMie

Holbæktrunten skriver:

Jeg tror at årsagen til at de fleste vælger p-piller fremfor minipiller er at det er nemmere med p-pillen.

Minipillerne skal jo helst tages samme tidspunkt hver dag, hvor p-pillen har et 12 timers "slip".

Helt sikkert, det er også det jeg er mest nervøs for (altså at glemme en pille), så jeg har en alarm på telefonen 

Anmeld

30. januar 2013

LilleMie

VIPpigen skriver:

Min første cyklus efter P-piller hed 29 dage. Den næste stod jeg med en positiv test, men blødte samme aften, så en bio... Og 3 cyklus jaa, der var en positiv test igen, som blev til vores prinsesse banditt herhjemme

Tak for at du vil dele dine erfaringer 

Anmeld

30. januar 2013

LilleMie

Maja84 skriver:

Keg ville fraråde at skifte nu, da det tager kroppen 3-6 mdr st vænne sig til de nye piller, jeg er selv på cerazette og har revept tilbage til 4.5 mdr ca og bliver ikke fornyet, kan ikke hjælpe med forskrl da jeg var så kort tid på minipiller inden vores nr 2

Alternativt ville jeg vælge at stoppe minipiller og bruge kondom i stedet, selv kan jeg dog ikke tåle kondomer, og har overvejet en spiral efter næste graviditet

Held og lykke med pb lillesøster/bror

Tak for svar, meget brugbart Jeg har efterhånden taget beslutningen om bare at fortsætte på minipillerne de næste måneder.

Vi er ikke så glade for kondomet, da det er lidt en stemningsstopper hos os (men vi har da brugt det i perioder tidligere), så jeg tror, jeg fortsætter på pillerne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.