Gravid efter minipiller eller p-piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.376 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. januar 2013

LilleMie

Min kæreste og jeg regner med at starte på "projekt baby nr. 2" om 3-4 måneder  Lige nu tager jeg minipiller (Cerazette), men jeg har længe overvejet at starte op på p-piller igen for bedre at kunne styre min mens.

Nogen der ved, om det tager kroppen længere tid blive gravid efter p-piller end minipiller? For så gider jeg nemlig ikke skifte inden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Holbæktrunten

LilleMie skriver:

Min kæreste og jeg regner med at starte på "projekt baby nr. 2" om 3-4 måneder  Lige nu tager jeg minipiller (Cerazette), men jeg har længe overvejet at starte op på p-piller igen for bedre at kunne styre min mens.

Nogen der ved, om det tager kroppen længere tid blive gravid efter p-piller end minipiller? For så gider jeg nemlig ikke skifte inden 

Altså jeg synes at man ofte læser at der kan gå lidt længere tid efter p-pillestop førend kroppen finder en normal cyklus igen - ved ikke lige med minipiller.

Hvis jeg var dig ville jeg nok ikke gide at skifte prævention for 3-4 mdr.
Minipiller skulle vist være mildere for kroppen.

Mht graviditet, jamen kan jo kun dele af mine egene erfaringer. Efter at have været på p-piller i 12-13 år, blev jeg gravid i første hug med Noah - nåede ikke egang at opleve en normal blødning der ikke var fremprovokeret at p-pillerne.

Har anden gang nåede jeg 1 alm cyklus (undgik at sexe under æl i den første), og så var der bonus... Så herhjemme er vi i hvert fald ganske frugtbare, trods MAAAAANGE på på pillen

Anmeld

30. januar 2013

B&J

efter jeg stoppede på mine p-piller var jeg gravid 3mdr efter. og der var min tids rammer totalt rodet stadig men jeg blev gravid

Anmeld

30. januar 2013

LilleMie

Holbæktrunten skriver:

Altså jeg synes at man ofte læser at der kan gå lidt længere tid efter p-pillestop førend kroppen finder en normal cyklus igen - ved ikke lige med minipiller.

Hvis jeg var dig ville jeg nok ikke gide at skifte prævention for 3-4 mdr.
Minipiller skulle vist være mildere for kroppen.

Mht graviditet, jamen kan jo kun dele af mine egene erfaringer. Efter at have været på p-piller i 12-13 år, blev jeg gravid i første hug med Noah - nåede ikke egang at opleve en normal blødning der ikke var fremprovokeret at p-pillerne.

Har anden gang nåede jeg 1 alm cyklus (undgik at sexe under æl i den første), og så var der bonus... Så herhjemme er vi i hvert fald ganske frugtbare, trods MAAAAANGE på på pillen

Tak for svar  

Jeg har også selv hørt mange brokke sig over, at der gik lang tid før p-pillerne var ude af kroppen (her gik der sidst 5 måneder fra stop til gevinst, så jeg klager ikke).

Men tænker at mini-piller ikke er så udbredt, og man derfor bare ikke hører om det så ofte??? Hmmm måske andre har erfaringer med det 

Men dejligt at der ingen problemer har været for dig! Jeg håber også, at det går så hurtigt for os, når vi går i gang igen!

Anmeld

30. januar 2013

LilleMie

B&J skriver:

efter jeg stoppede på mine p-piller var jeg gravid 3mdr efter. og der var min tids rammer totalt rodet stadig men jeg blev gravid

Tak for svar og dine erfaringer  

Jeg må lige overveje, om det er værd at skifte tilbage til p-piller igen

Anmeld

30. januar 2013

B&J

LilleMie skriver:

Tak for svar og dine erfaringer  

Jeg må lige overveje, om det er værd at skifte tilbage til p-piller igen

Jep..

Anmeld

30. januar 2013

kekp

LilleMie skriver:

Da jeg stoppede med p-piller gik der rigtig lang tid før jeg havde en ordentlig cyklus og derfor også rigtig lang tid før jeg blev gravid. Men tror at det er meget individuelt hvordan kroppen reagerer på p-pillestop.

Hvis jeg var dig tror jeg bare at jeg ville fortsætte med mini piller for der er jo mindre hormoner i end p-piller.

Held og lykke med projekt baby når i kommer dertil 

Anmeld

30. januar 2013

Holbæktrunten

LilleMie skriver:

Tak for svar  

Jeg har også selv hørt mange brokke sig over, at der gik lang tid før p-pillerne var ude af kroppen (her gik der sidst 5 måneder fra stop til gevinst, så jeg klager ikke).

Men tænker at mini-piller ikke er så udbredt, og man derfor bare ikke hører om det så ofte??? Hmmm måske andre har erfaringer med det 

Men dejligt at der ingen problemer har været for dig! Jeg håber også, at det går så hurtigt for os, når vi går i gang igen!

Jeg tror at årsagen til at de fleste vælger p-piller fremfor minipiller er at det er nemmere med p-pillen.

Minipillerne skal jo helst tages samme tidspunkt hver dag, hvor p-pillen har et 12 timers "slip".

Anmeld

30. januar 2013

VIPpigen

Min første cyklus efter P-piller hed 29 dage. Den næste stod jeg med en positiv test, men blødte samme aften, så en bio... Og 3 cyklus jaa, der var en positiv test igen, som blev til vores prinsesse banditt herhjemme

Anmeld

30. januar 2013

Kløver

Keg ville fraråde at skifte nu, da det tager kroppen 3-6 mdr st vænne sig til de nye piller, jeg er selv på cerazette og har revept tilbage til 4.5 mdr ca og bliver ikke fornyet, kan ikke hjælpe med forskrl da jeg var så kort tid på minipiller inden vores nr 2

Alternativt ville jeg vælge at stoppe minipiller og bruge kondom i stedet, selv kan jeg dog ikke tåle kondomer, og har overvejet en spiral efter næste graviditet

Held og lykke med pb lillesøster/bror

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.