Min 2 tråd om bideri!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2013

marie_jon

STN skriver:

æv.. det lyder træls....

Jeg har selv en datter på 1½... Hun bider os engang imellem, heldigvis sjældent! Men hun gør det, når hun bliver rigtig hysterisk over at få et nej, eller jeg irettesætter hende.... og jeg reagerer på samme måde som dig... men hun vider ikke andre, heldigvis

Har din dreng et sprog? I så fald, hvor udviklet er det?? Min erfaring siger mig, at de fleste børn bider, fordi de ikke kan sige fra med ord... især nu, hvor du skriver, at det har varet længe....

håber for jer, at det snart går over igen... muligvis når han får et større ordforråd.... og så lige et ekstra råd med på vejen: Når han bider, så ekskludér ham fra fællesskabet, og sig "vi vil ikke ha' det! Så må du sidde/stå her til du er klar til at være ordentlig sammen med os!" eller noget lign. Altså give ham det indtryk, at når han opføre sig sådan, så er det ikke okay, og så kan han ikke være med... jeg tænker han er gammel nok til at forstå sine handlinger, nogenlunde, eller i hvert fald lidt konskvens.... og når han så nærmer sig igen, så vær positiv, vis at du ikke bærer nag (som du sikkert allerede viser!) og sig, at NU kan vi være sammen, når du ikke bider.... men da jeg ikke kender din dreng, så er det selvfølgelig forskelligt fra barn til barn hvordan de reagerer... Jeg bruger det selv på min datter, hvis hun slår, sparker og bider mig.. Så siger jeg roligt til hende, at hun lige må stå her, lidt væk fra os andre, hvis hun skal være sådan - hun kann stadig godt se os og høre os osv. men bare det at hun kan mærke, at det ikke er acceptablet, det virker... desuden gør jeg det kun, hvis hun er helt ustyrlig, og alt andet ikke har virket

Jeg har også bemærker, at nr vi ignoererer hendes dårlige opførsel, og ikke selv kører med på vognen, så stilner det af, og hun bliver god igen

Hejsa Tak for dit rigtig brugbar svar!! Jeg har slet ikke set at du havde svaret Du har fuldstændig ret i det med sproget... Han siger nogle enkelte ord, men resten er volapyk for os? Er sikker på at der har en stor betydning, i forhold til binderiet! Tak for de gode råd, de er hermed tager til efterretning Må dog lige "prale" med at han nu har haft 2 bidefrie dage... I træk... Jeg blev SÅ glad, da jeg fik det at vide i vuggestuen Held og lykke med jeres datter. Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2013

MorDk

Du får liiige en kæmpe krammer herfra! Jeg ved hvad du gennemgår!!

Anmeld

5. februar 2013

marie_jon

MorDk skriver:

Du får liiige en kæmpe krammer herfra! Jeg ved hvad du gennemgår!!

Åh hvor er du sød

Anmeld

6. februar 2013

Sitrani

maria_josse skriver:

Hejsa Tak for dit rigtig brugbar svar!! Jeg har slet ikke set at du havde svaret Du har fuldstændig ret i det med sproget... Han siger nogle enkelte ord, men resten er volapyk for os? Er sikker på at der har en stor betydning, i forhold til binderiet! Tak for de gode råd, de er hermed tager til efterretning Må dog lige "prale" med at han nu har haft 2 bidefrie dage... I træk... Jeg blev SÅ glad, da jeg fik det at vide i vuggestuen Held og lykke med jeres datter. Kram

Jamen det var så lidt Godt du ku bruge det.. Lad os håbe successen fortsætter......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.