Yurie skriver:
Jeg har boet i italien, der får du ingen hjælp overhovedet. 50euro pr barn for en vacination som de skal have. Og have fire børn.
Så jeg ved godt hvordan det er at leve for små penge. Men det er ikke det der får mig til at reagere,for jeg ved mange har det svært, det jeg reagere på er at de siger de fortjener det, fordi deres forældre har betalt så mange penge til staten.
Hvad hvis vi alle sagde det?
Jamen jeg er helt enig i at det er fuldstaendigt taabeligt at sige, og det ved de jo ogsaa godt, men alligevel de er 18 og 21 aar og er formentlig ikke de skarpeste knive i skuffen, hvis man ikke har en bedre forklaring maa man jo bare sige et eller andet (ogsaa selvom det er en omgang lort). Jeg er ret overbevist om at de reelt ikke har den holdning, men de har bare ikke andet at forsvare deres situation med.
Og jeg bor selv i Dubai, og her er der absolut intet sikkerhedsnet overhovedet (kun for de indfoedte). Hvis du mister dit arbejde er det bare ud af landet. Hvis du ikke kan betale dine regninger ryger du i faengsel. De fleste moedre jeg kender er hjemmegaaende da det ikke kan betale sig at gaa paa arbejde efter nursery og nanny er betalt og man skal bruge en nanny da nurserys ofte kun er halvdags (men til fuld pris) samt i tilfaelde af at barnet bliver syg (ingen barnets foerste sygedag). En barsel er forresten ogsaa kun 45 dage hvis man har arbejdet over et aar for et firma
Jeg mener dog det primaert er systemet folk skal brokke sig over (og noejes med at slaa sig for panden naar unge som disse siger taabelige ting). Jeg er glad for at der er hjaelp at faa i Danmark og England men det burde mere vaere hjaelp til at faa en videre, specielt i England hvor du jo faktisk ender med at straffes for at faa et arbejde. Danmark er langt bedre.
Hvad de burde goere i England er at sikre en udslusnings-periode i systemet for housing-benefits, evt at man havde ret til at blive boende i lejligheden i 3mdr efter man har faaet en lejlighed (mod at man betalte et vist beloeb i husleje), paa den maade kunne folk spare op til at flytte i egen lejlighed. Det er da skraemmende at man ryger paa gaden i samme oejeblik man faar et arbejde, det er da ved at arbejde at man skal kunne spare penge op til depositum/indskud. Derudover burde der evt vaere tilskud til boernepasning, de penge kunne man jo faa fra de besparelser man ville faa med at faa folk i arbejde.
Giver det mening?
Anmeld