Det de siger goer at de fremstaar som idioter, men jeg kan faktisk godt forstaa at mange i England kommer paa velfaerdsydelser og ender der.
Jeg boede i London med min mand, vi boede paa under 10m2 og det betalte vi ca 6000kr for om maaneden, vi arbejdede begge to fuldtid men til mindsteloen (det var et midlertidigt job indtil vi fandt noget bedre), vi tjente ca 45kr i timen (proev lige at leve for det). Vi betalte for at gaa paa arbejde naar man regnede det hele sammen (vi havde dog en hjemmeforretning hvor vi solgte paa ebay)
Min veninde endte paa velfaerdsydelser da hun fik sin datter og hun fik saa en lejlighed betalt (housing benefits/allowance), problemet for hende var at i samme oejeblik hun fik et arbejde skulle hun flytte (vi snakker samme dag), derudover er boernepasning rigtig dyrt, hun ville ende med at betale for at gaa paa arbejde og ville ikke have raad til at have hendes barn.
Min svigerinde bor i Birmingham hvor boernepasning er billigere end i London, hun betalte omkring 360-400kr om dagen for at faa hendes pige passet, derfor har de valgt at hun nu er hjemmegaaende husmor, til trods for at hun tidligere var distrikts leder i et kaempestort firma.
Man skal lige tage alt med i sine overvejelser
Anmeld