Lidt blandet kager jeg har lavet:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.484 visninger
27 svar
0 synes godt om
29. januar 2013

frk1991

Her er lidt af de forskellige kager jeg har lavet:-)

Elsker at lave kager, så laver dem så snart der er fødselsdag, og heldigvis er min kærestes familie stor

ALT er spiseligt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

Nettemor

Du er da kreativ! Sikke mange forskellige temaer

Anmeld

29. januar 2013

frkanonym

frk1991 skriver:

Her er lidt af de forskellige kager jeg har lavet:-)

Elsker at lave kager, så laver dem så snart der er fødselsdag, og heldigvis er min kærestes familie stor

ALT er spiseligt

hvor er de lækre! 

Anmeld

29. januar 2013

frk1991

Mange tak Min kærestes niece af fødselsdad lørdag, så fredag skal jeg i gang med en kage igen, og kan ikke vente

Anmeld

29. januar 2013

Smilehul

Ville bare lige sige, at det er et FLOT (!) stykke arbejde, som du har lavet  jeg elsker kreativitet!

Må jeg spørge om, hvordan det fondant lavet og "lægges på"? De roser, er det også nogle du selv har lavet? Hvis ja, hvordan? 

Håber ikke, det var til meget besvær, men så må du altså lade være med at poste sådan noget  - fnis 

Anmeld

29. januar 2013

frk1991

Smilehul skriver:

Ville bare lige sige, at det er et FLOT (!) stykke arbejde, som du har lavet  jeg elsker kreativitet!

Må jeg spørge om, hvordan det fondant lavet og "lægges på"? De roser, er det også nogle du selv har lavet? Hvis ja, hvordan? 

Håber ikke, det var til meget besvær, men så må du altså lade være med at poste sådan noget  - fnis 

Jeg laver al fondanten selv af skumfiduser og flormelis, så ruller jeg det ud på bagepapir med flormelis, så er det lige til at tage af, og så ligger jeg det på kagen, og glatter fondanten ud, enten med hænderne eller et spartel lignende redskab:-)

Blomster har jeg selv lavet ja, den kage var min første kage, så havde ikke udstikkere endnu, så har skåret formen på blomsterne ud med en kniv og lavet detaljerne med fingrene og hvad jeg nu kunne finde, og roser har jeg startet med at lave en lille aflang kugle og puttet lag på lag af fondant på som rosenblade:-)

Du spørger bare løs!:-)

Anmeld

29. januar 2013

Smilehul

Tusind tak 

Hvordan laves det? Skal man smelte skumfiduserne, eller? Så det kan glattes ud (undrede mig også, hvordan det kunne se så pænt ud, smiler)  farver du det bare med pastafarve?

Anmeld

29. januar 2013

frk1991

Smilehul skriver:

Tusind tak 

Hvordan laves det? Skal man smelte skumfiduserne, eller? Så det kan glattes ud (undrede mig også, hvordan det kunne se så pænt ud, smiler)  farver du det bare med pastafarve?

15 skumfiduser (dem fra netto er bedst &nbsp

2 spsk olie

4 spsk vand

en pk flormelis ( kan godt være hele pakken ikke skal bruges, æltes bare indtil den ikke er helt fedtet mere )

Du kommer skumfiduser, olie og vand i en skål og smelter det hele sammen over varmt vandbad, og kommer derefter formelis i til massen er god:-) føl dig frem :-)

Og ja jeg bruger pasta farve, det er bedst at putte farven i inden flormelis, og hvis farven ser lys ud, så fyld ikke mere farve i, det bliver mørkere når flormelis har sat sig godt i massen 

Anmeld

29. januar 2013

frk1991

Smilehul skriver:

Tusind tak 

15 skumfiduser (dem fra netto er bedst &nbsp

2 spsk olie

4 spsk vand

en pk flormelis ( kan godt være hele pakken ikke skal bruges, æltes bare indtil den ikke er helt fedtet mere )

Du kommer skumfiduser, olie og vand i en skål og smelter det hele sammen over varmt vandbad, og kommer derefter formelis i til massen er god:-) føl dig frem :-)

Og ja jeg bruger pasta farve, det er bedst at putte farven i inden flormelis, og hvis farven ser lys ud, så fyld ikke mere farve i, det bliver mørkere når flormelis har sat sig godt i massen 

Anmeld

29. januar 2013

Pige2009

Hvor er de flotte!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.