bil i stykker kommunens ansvar? ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.449 visninger
20 svar
0 synes godt om
29. januar 2013

anna111

Profilbillede for anna111

min kæreste kørte på arbejde tidligt om morgnen da det stadig var mørkt da han pluselig rammer hårdt ned i noget han går ud og kikker og det viser sig at vejen er så ødelagt i kanten at den er begyndt at flække fra henanden så han er ramt hårdt ind i en astfaldt kandt med forhjulet så luften blev slået helt ud af hjulet og der blev flået et stykke gummi af hjulet og der er osse gået noget mere i stykker så den banker nu som vi skal have kikket på (det skete da han skulle trække ud for en anden bil)

så mit spørgsmål er om det ikke er kommunens ansvar skal de ikke erstatte det da det er dem der skal sørger for vejene det er det vi bataler skat for eller er det bare mig der tager helt fejl ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

Lusi

Anna111 skriver:

min kæreste kørte på arbejde tidligt om morgnen da det stadig var mørkt da han pluselig rammer hårdt ned i noget han går ud og kikker og det viser sig at vejen er så ødelagt i kanten at den er begyndt at flække fra henanden så han er ramt hårdt ind i en astfaldt kandt med forhjulet så luften blev slået helt ud af hjulet og der blev flået et stykke gummi af hjulet og der er osse gået noget mere i stykker så den banker nu som vi skal have kikket på (det skete da han skulle trække ud for en anden bil)

så mit spørgsmål er om det ikke er kommunens ansvar skal de ikke erstatte det da det er dem der skal sørger for vejene det er det vi bataler skat for eller er det bare mig der tager helt fejl ? 

Det skulle jeg mene var deres ansvar, hvis i kan bevise den er gået i stykker pga. det hul..

Anmeld

29. januar 2013

2babygirls

Anna111 skriver:

Ja det er kommunen eller statens ansvar afhængig af hvor det sker.
Dokumenter og send det ind

Anmeld

29. januar 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Lusi skriver:

Det skulle jeg mene var deres ansvar, hvis i kan bevise den er gået i stykker pga. det hul..

okay tak  mente jeg jo osse så må jeg jo prøve at ringe til kommunen ved bare ikke lige hvem jeg skal snakke med der 

Anmeld

29. januar 2013

Lusi

Anna111 skriver:

okay tak  mente jeg jo osse så må jeg jo prøve at ringe til kommunen ved bare ikke lige hvem jeg skal snakke med der 

Det må være teknisk forvaltning

Anmeld

29. januar 2013

L&V

Anna111 skriver:

Den tror jeg godt nok i selv hænger på, har aldrig hørt om at staten sku dække sådan noget, men det må jeres forsikring vide

Anmeld

29. januar 2013

Kongmulle

Er godt nok imponeret hvis du får dem til at betale. Selvom det måske er deres ansvar, så tror jeg ikke bare de sådan lige smider penge til Rep. Men ved det ikke. 

Anmeld

29. januar 2013

Lusi

Kongmulle skriver:

Er godt nok imponeret hvis du får dem til at betale. Selvom det måske er deres ansvar, så tror jeg ikke bare de sådan lige smider penge til Rep. Men ved det ikke. 

Jeg tror også de vil bede om alverdens beviser og hvad ved jeg, så de siger nok ik ligefrem, de gladeligt betaler..

Anmeld

29. januar 2013

Kongmulle

Lusi skriver:

Jeg tror også de vil bede om alverdens beviser og hvad ved jeg, så de siger nok ik ligefrem, de gladeligt betaler..

nej præcis. Men hvordan skal man lige kunne bevise det? De vil jo kunne sige det er en kantsten et andet sted eller noget. tror det blir svært. 

Anmeld

29. januar 2013

anynom

For nogle år siden var det således (ved ikke om det er lavet om):
Hullet skal have en vis størrelse og dybde - der skal tages billeder af hullet med en tommestok samt hvor bilen holder ved hullet. Disse billeder skal tages lige efter ulykken, dvs det dur ikke at køre tilbage. Hvis det f.eks er styrestangen som er knækket skal man kunne bevise at denne ikke var i dårlig stand (rusten etc) før ulykken. F.eks ved en synsattest eller lignende.

Så nemt har det aldrig været :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.