Hvor længe uden vand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.571 visninger
33 svar
0 synes godt om
29. januar 2013

MIWULA

hey piger

min søn har haft feber siden igår, han drak dog lidt igår men idag har han slet ikk drukket noget overhoved.. hvor længe er det okey han ikk drikker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

mth1987

MIWULA skriver:

hey piger

min søn har haft feber siden igår, han drak dog lidt igår men idag har han slet ikk drukket noget overhoved.. hvor længe er det okey han ikk drikker?

Har du prøvet at lokke med lidt saft eller måske en sodavandsis eller vandigt frugt?

Anmeld

29. januar 2013

MIWULA

mth1987 skriver:

Har du prøvet at lokke med lidt saft eller måske en sodavandsis eller vandigt frugt?

har prøvet med saftevand og det virkede igår men ikk idag.. is har vi ikk men kunne self prøve melon..

Anmeld

29. januar 2013

mth1987

MIWULA skriver:

har prøvet med saftevand og det virkede igår men ikk idag.. is har vi ikk men kunne self prøve melon..

Bare noget med lidt væske da det jo især er vigtig når han også har feber. 

Det er altid godt med frys selv is i fryseren 

Dog er det heller ikk altid det vil ned herhjemme. Men lidt vand eller saft plejer som regel at ku lykkedes.

håber du får lidt i ham i hvert fald og ellers ville jeg måske ringe til vagtlægen måske de har et godt råd

Anmeld

29. januar 2013

2721

Hvordan er hans alm tilstand?
Har han tisset idag?

Anmeld

29. januar 2013

MIWULA

mth1987 skriver:

Bare noget med lidt væske da det jo især er vigtig når han også har feber. 

Det er altid godt med frys selv is i fryseren 

Dog er det heller ikk altid det vil ned herhjemme. Men lidt vand eller saft plejer som regel at ku lykkedes.

håber du får lidt i ham i hvert fald og ellers ville jeg måske ringe til vagtlægen måske de har et godt råd

Ja god ide og have is det må vi købe så vi har til næste gang. han vil slet ikk ha noget. Dog har han lige taget 2 bider af en pærer. Men det er jo nok ikk godt nok. 

Anmeld

29. januar 2013

MIWULA

Bøllemyr skriver:

Hvordan er hans alm tilstand?
Har han tisset idag?

Jamen han har leget og haft det fint her i løbet af dagen men nu er han mere sløv. Kan mærke på ham han rigtig gerne vil lege og prøver oz men det er som om han ikk rigtig orker. Hehe stakkels dreng. Ja han har tisset tidligere idag men det var ikk en tung ble på trods af jeg faktisk ventede nogle timer med at skifte den for at se hvor meget der kom. 

Anmeld

29. januar 2013

2721

MIWULA skriver:

Jamen han har leget og haft det fint her i løbet af dagen men nu er han mere sløv. Kan mærke på ham han rigtig gerne vil lege og prøver oz men det er som om han ikk rigtig orker. Hehe stakkels dreng. Ja han har tisset tidligere idag men det var ikk en tung ble på trods af jeg faktisk ventede nogle timer med at skifte den for at se hvor meget der kom. 

Hvis han bliver mere slap og ikke tisser mere inden senge tid ville jeg klart anbefale dig at ringe vagtlægen.
Mener det er 1-2 bleer de skal have i døgnet ellers er de dehydreret. Men så længe han er kontaktbar og viser interesse fra omverdene, tvivler jeg på de vil gøre noget.
Har du en engangssprøjte?
Den kunne du evt lokke/lege med ham og på den måde få lidt væske i ham.
Ellers kan den være han er interesseret i at sutte på en isterning, den er jo også dejlig sval når man har feber.

Anmeld

29. januar 2013

MIWULA

Bøllemyr skriver:

Hvis han bliver mere slap og ikke tisser mere inden senge tid ville jeg klart anbefale dig at ringe vagtlægen.
Mener det er 1-2 bleer de skal have i døgnet ellers er de dehydreret. Men så længe han er kontaktbar og viser interesse fra omverdene, tvivler jeg på de vil gøre noget.
Har du en engangssprøjte?
Den kunne du evt lokke/lege med ham og på den måde få lidt væske i ham.
Ellers kan den være han er interesseret i at sutte på en isterning, den er jo også dejlig sval når man har feber.

Tak for alle de gode råd. Har lige fået ham til at drikke lidt nu. Men ved du hvor meget væske de skal ha for at det er nok?

Anmeld

29. januar 2013

2721

MIWULA skriver:

Tak for alle de gode råd. Har lige fået ham til at drikke lidt nu. Men ved du hvor meget væske de skal ha for at det er nok?

Man siger at de skal have ca 150 ml pr kg i døgnet, men når de er syge og har feber er det så meget som muligt. Jeg ville prøve at give ham meget lidt meget tit, så han ikke bliver dårlig.
Så længe han er nogenlunde frisk og ofte bliver tilbudt væske, så skal det nok gå. Men puha det er ikke sjovt, når de er syge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.