Hvordan er de daglige opgaver delt hjemme hos jer?:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2013

Miss Kat

Puuha må jo nok bide i græsset og erkende at på det punkt har jeg det nok lidt for godt. Min mand VIL varte mig op!! Han laver derfor mad hver eneste dag (jeg gør en sjælden gang imellem, men kun for at forkæle ham, for jeg hader det). Al rengøring står han for, og nej, jeg forventer eller forlanger det ikke af ham... Vasketøjet står jeg dog for, af eget valg, og så er min mand komplet rodblind, så jeg rydder også op. Ganske enkelt fordi jeg lægger mærke til det og han ikke gør. Han er bare fantastisk. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

come2

1990h skriver:

her tænker jeg på madlavning, støvsugning, opvask, vasketøj, udendørs, græsplænen osv osv

det hele gælder jo i bund og grund om at hjælp hinanden i hverdagen osv

men er der nogle opgaver som er delt lidt ud på jer, uden det måske er bevidst?

og næste spørgsmål. var der nogle af opgaverne i gerne vil være mere fælles om?

her hjemme går vi begge på arbejde. kæresten daghold og mig skiftevis dagvagter og aftenvagter.

her hjemme er det primært mig der laver aftensmad. Kæresten en sjældent gang imellem. et par gange om måneden. - Jeg vil gerne have indført at kæresten havde 1-2 maddage om ugen hvor han laver mad. han er faktisk god til det, men gider ikke.

Vasketøjet klare jeg for det meste også kæresten kan dog godt selv vaske sit arbejdstøj da det fylder a h til og han oftes skal have det gjort i sidste øjeblik..så må han gøre det selv.

støvsugning er for det meste(ret tit) også mig. rengøring generelt er vi lidt mere fælles om.. men han kan godt piskes til at tage støvsugningen.

Kæresten tager sig af alt der har med pillefyret af gøre. påfyldning af piller og rengøring af fyr engang om ugen. det har jeg ikke en skid forstand på.. jeg kan godt fylde piller på hvis det nødstilfælde men synes godt nok sækkene er tunge..

slå græs og klippe hæk er også kæresten. jeg hjælper dog med oprydning..

generelt reperationer her hjemme osv er kæresten der laver det..

Vi er faktisk fælles om det hele både indendørs og udendørs.

Min kæreste støvsuger gerne om søndagen og jeg en gang i ugen. 

Jeg sætter tøj over og han hænger op.

Jeg fylder opvaskeren og ordner køkkenet og han sætter på plads.

vi skiftes til at slå græs. Vi vil begge gerne

Mad skiftes vi også til.

Vi er hvis meget gode til at dele tingene op

Anmeld

29. januar 2013

1990h

Miss Kat skriver:

Puuha må jo nok bide i græsset og erkende at på det punkt har jeg det nok lidt for godt. Min mand VIL varte mig op!! Han laver derfor mad hver eneste dag (jeg gør en sjælden gang imellem, men kun for at forkæle ham, for jeg hader det). Al rengøring står han for, og nej, jeg forventer eller forlanger det ikke af ham... Vasketøjet står jeg dog for, af eget valg, og så er min mand komplet rodblind, så jeg rydder også op. Ganske enkelt fordi jeg lægger mærke til det og han ikke gør. Han er bare fantastisk. 

hvad koster han i leje pr. døgn?hhaa

Anmeld

29. januar 2013

banana3

Her hjemme er opgaverne egentlig meget fordelt

Dog er det oftes kæresten der handler ind og står for vasketøjet, og jeg laver mad og står for den "daglige" oprydning hvis der skulle ligge noget.

Ellers har vi en dag i ugen hvor vi støver af, støvsuger og vasker gulve sammen. Så står den på høj musik og hygge

Anmeld

29. januar 2013

Miss Kat

hvad koster han i leje pr. døgn?hhaa

Se, nu bli'r jeg jo helt splittet, for vi kunne godt bruge lidt flere penge, men hvis du lejer ham, måtte jeg jo nok klare rengøringen herhjemme selv!  Hæhæ. Så nej tak! 

Anmeld

29. januar 2013

MorEllen

Hos os arbejder manden fuldtid og jeg 60%. Jeg har dermed fri  mandag og tirsdag. Dermed ser vores arbejdsfordeling sådan ud:
Mig:
- støvsuger og holder huset rent
- køber stort ind hver mandag
- laver aftensmad i weekenden, mandag og tirsdag
- ordner vasketøj først i ugen

Manden:
- skifter sengetøj og støvsuger fredag
- laver aftensmad onsdag, torsdag og fredag
- ordner vasketøj sidst på ugen
- sørger for brænde (nu i disse kolde tider)

Fælles: tømme og fylde opvaskmaskinen, rydde efter aftensmad, lave aftenskaffe osv..

Derudover er det tit manden der bader og putter lillefisen mens jeg tager hende op om morgenen og sørger for tøj og morgenmad.
Min man kører hende i vuggesgtuen og henter igen.

Udendørs er det tit sådan at jeg ordner med blomster osv mens manden klipper græsset og vasker bilene.

Vi har ikke aftalt denne arbejdsfordeligen som sådan, det har bare blevet sådan, og det fungerer godt

Anmeld

29. januar 2013

AMM00

1990h skriver:

her tænker jeg på madlavning, støvsugning, opvask, vasketøj, udendørs, græsplænen osv osv

det hele gælder jo i bund og grund om at hjælp hinanden i hverdagen osv

men er der nogle opgaver som er delt lidt ud på jer, uden det måske er bevidst?

og næste spørgsmål. var der nogle af opgaverne i gerne vil være mere fælles om?

her hjemme går vi begge på arbejde. kæresten daghold og mig skiftevis dagvagter og aftenvagter.

her hjemme er det primært mig der laver aftensmad. Kæresten en sjældent gang imellem. et par gange om måneden. - Jeg vil gerne have indført at kæresten havde 1-2 maddage om ugen hvor han laver mad. han er faktisk god til det, men gider ikke.

Vasketøjet klare jeg for det meste også kæresten kan dog godt selv vaske sit arbejdstøj da det fylder a h til og han oftes skal have det gjort i sidste øjeblik..så må han gøre det selv.

støvsugning er for det meste(ret tit) også mig. rengøring generelt er vi lidt mere fælles om.. men han kan godt piskes til at tage støvsugningen.

Kæresten tager sig af alt der har med pillefyret af gøre. påfyldning af piller og rengøring af fyr engang om ugen. det har jeg ikke en skid forstand på.. jeg kan godt fylde piller på hvis det nødstilfælde men synes godt nok sækkene er tunge..

slå græs og klippe hæk er også kæresten. jeg hjælper dog med oprydning..

generelt reperationer her hjemme osv er kæresten der laver det..

Jeg ordner næsten det hele selv.. Min mand arbejder fra 12 og er først hjemme 00.30 og har kun fri mandag og tirsdag.. Han kan godt tage vasketøjet og vaske eller lige rydde op når han har fri, men det er ikke fordi jeg ber ham det.. Ellers tager han vores søn mens jeg gøre rent og passer ham

Anmeld

29. januar 2013

Hailiesmom11

Herhjemme er det mig der står for al madlavning, manden kan godt men gider ikke..
Støvsugning deles vi om oftest min mand der gør det, det også kun ham der vasker gulv det er også ham der slår græs.. Generelt havearbejde deles vi om.. Rengøring står jeg mest for men hvis vi lige pludselig får lyst kan vi begge sagtens gå helt amok...

Anmeld

29. januar 2013

Victoria2013

Jeg laver en del herhjemme, men jeg er også ledig og har været det nogle måneder efterhånden. Når jeg arbejder er det nok lidt mere ligeligt fordelt med hvem der laver hvad

Madlavning - det er mig som "styrer" det. Kæresten hjælper lidt til med at hakke grøntsager og kan da også godt røre i gryden eller krydre maden, men han er ellers ikke interesseret i madlavning... så det er primært mig der laver det. Jeg elsker så heldigvis også at lave mad.

Støvsugning - det er lidt forskelligt, nogle gange gør jeg det og nogle gange er det ham. 

Vasketøj - det er gerne mig som går igang med det om eftermiddagen og så hjælper kæresten til når han kommer hjem fra arbejde.

Opvask - altså vi sætter jo begge ting i opvaskemaskinen... det er nok mest mig som vasker gryder/pander/knive op, men han gør det også noglegange.

Slå græsplæne står vi også begge for, når det er årstid. Det er tit/som regel mig der køber ind, men jeg prøver på at overtale kæresten til at vi også køber ind søndag, så vi kan købe ind sammen og tage bilen. Det eneste problem ved at have herren med ud på indkøb er, at der tit ryger ret mange ting i kurven som ikke stod på listen. Jeg er bedre til at følge og holde mig til indkøbslisten når jeg er alene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.