Fysisk reaktion ved psykisk påvirkning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Åh det gør mig ondt 

Ja , det psygiske og fysiske påvirker hinanden desværre .. 

Tak for det

ja det jo det det gør, men havde slet ikke set det komme min krop ville reagere sådan.

men det hænger jo nok mere sammen end jeg lige troede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Han døde af kræft .. Er ikke helt ung midt 30+ 

skal hvis bare igennem denne tid, går ved psykolog så vil snakke med hende .

God idé.

Mistede selv min far pga. kræft, da jeg var sidst i tyverne.

Har haft god nytte af en psykolog.

Anmeld

28. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Fysisk reaktion ved psykisk påvirkning 

Min far gik bort for 14 dage siden , hvilken var / er hårdt.Der har selv sagt været meget i tiden efter. 
Jeg har ikke god kontakt med mine søskende men har været " nødsaget " til at være sammen med dem i dagene før han døde, efter 
osv hvilket påvirker mig meget. Samt min fars død selvfølgelig.

Jeg er meget påvirket psykisk men også fysisk. Har kvalme , ondt i maven, sulten men ikke lyst til mad idag var min vejrtrækning påvirket ?

Er det sygdom eller en reaktion ??

Det du oplever er en fuldstændig naturlig reaktion på psykisk pres. Når man har det skidt psykisk vil kroppen nogle gange reagere ret kraftigt. Jeg mistede min mor i Sep 12 og har efterfølgende haft svimmelhedsanfald, hovedpine, rysteture osv. alt sammen noget der kommer pga sorg. Det er desværre ikke noget man kan gøre så meget ved, men du kan tale om dine følelse, græde når du har behov for, få den ro du har brug for og finde støtte i de mennesker som er omkring dig.

Det gør mig ondt at læse med din far.

Mange tanker - Fenja

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

God idé.

Mistede selv min far pga. kræft, da jeg var sidst i tyverne.

Har haft god nytte af en psykolog.

Skide sygdom

Til dig også.

har rykket min tid frem til næste uge da jeg ikke har det godt, håber en snak kan hjælpe en smule.

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Det du oplever er en fuldstændig naturlig reaktion på psykisk pres. Når man har det skidt psykisk vil kroppen nogle gange reagere ret kraftigt. Jeg mistede min mor i Sep 12 og har efterfølgende haft svimmelhedsanfald, hovedpine, rysteture osv. alt sammen noget der kommer pga sorg. Det er desværre ikke noget man kan gøre så meget ved, men du kan tale om dine følelse, græde når du har behov for, få den ro du har brug for og finde støtte i de mennesker som er omkring dig.

Det gør mig ondt at læse med din far.

Mange tanker - Fenja

Tak for svar . Du har helt sikkert ret, kommer alligevel bagpå mig. Har været meget presset psykisk før men det her må være mere end kroppen kan klare.

må tage mig den tid det tar

Til dig , håber det langsomt går bedre med dig 

Anmeld

28. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Tak for svar . Du har helt sikkert ret, kommer alligevel bagpå mig. Har været meget presset psykisk før men det her må være mere end kroppen kan klare.

må tage mig den tid det tar

Til dig , håber det langsomt går bedre med dig 

Ja, du skal bare tage det i dit eget tempo, så skal du nok få det bedre.

Det er en stor sorg og som jeg sagde til min mor aftenen før hun døde, jeg kommer aldrig over det - men jeg kommer videre. Jeg vil altid være i sorg, men som tiden går får man plads til andet end sorgen, men jeg vil sørge over det resten af mit liv.

Håber det bedste for dig

Anmeld

28. januar 2013

Mother-love

Jeg synes det lyder normalt. Forstået på den måde. At jeg ved fra mig selv at er jeg ked af det. Har jeg ingen appetit, kaster tit op kan få vejrtrækningsproblemer.
Men er du det mindste nervøs så ring til lægen.

Jeg kondolere for dit tab. Kan slet ikke sætte mig ind i din situation da jeg ikke selv har mistet en forælder.

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Ja, du skal bare tage det i dit eget tempo, så skal du nok få det bedre.

Det er en stor sorg og som jeg sagde til min mor aftenen før hun døde, jeg kommer aldrig over det - men jeg kommer videre. Jeg vil altid være i sorg, men som tiden går får man plads til andet end sorgen, men jeg vil sørge over det resten af mit liv.

Håber det bedste for dig

Kæmpe  Til dig. Nej det er ikke sjovt.

håber du fik taget en god afsked med din mor

ønsker dig det bedste fremover...

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Jeg synes det lyder normalt. Forstået på den måde. At jeg ved fra mig selv at er jeg ked af det. Har jeg ingen appetit, kaster tit op kan få vejrtrækningsproblemer.
Men er du det mindste nervøs så ring til lægen.

Jeg kondolere for dit tab. Kan slet ikke sætte mig ind i din situation da jeg ikke selv har mistet en forælder.

Tak skal du have. Jeg har været meget presset psykisk før men det her er åbenbart mere end min krop kan klare. Jeg er ikke nervøs, men overrasket og var i tvivl om det kunne hænge sammmen. Havde en ide men ikke sikker. Jeg må tage den tid det tar og lade min krop reagere. 

men psyke og fysik hænger jo sammen og kan åbenbart spille en et puds

Anmeld

28. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

kan sagtens "blot" være en reaktion på det store tab og den stressede og pressede situation at skulle oveni forholde dig til mennesker du ikke er tryg ved...

det er alle tegn der skal tages ret alvorligt.. stress der viser sig fysiskt på den måde kan hurtigt blive farligt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.