Mælkebøttebarn skriver:
Hejsa.
Jeg fandt den på ungmor.dk. Synes egentlig den var mere overskuelig end den på babysams hjemmeside. Også fordi der står cirka antal på hvor meget tøj du skal have. Jeg tror vidst jeg har købt for meget tøj
.
Det går fint nok her
. Har fået indskudslånet. Sikke da en befrielse.
Jeg har termin d. 23 november. Selvom der er lang tid til, stresser jeg lidt over alt det jeg gerne vil nå inden babyens ankomst. Heraf istandsættelse af lejligheden.
Her er listen fra babysams hjemmeside:
Ting du har brug for, når den lille ny beboer flytter ind...
Det nødvendige
Bluser
Stofbleer
Hue
Sparkedragt
Bodystocking
Babysengesæt
Seng/vugge
Badekar
Termometer
Pulsehynde
Regnslag
Vatpinde
Sut
Babyautostol
Engangsbleer
Hagesmække
Natdragte
Strømper
Babydyne
Tisseunderlag
Madras til seng/vugge
Blespand
Tættekam
Barnevogn
Insektnet til barnevogn
D-vitamin
Sutteflaske
Kravletæppe
Engangsvaskeklude
Savlesmække
Undertøj
Strømpebukser
Babypude
Babylagen
Sengerand
Neglesaks
Puslebord/-kommode
Madras til barnevogn
Babyolie
Jerndråber
Liftnet
Legetæppe
Godt at have
Bæresele
Sovepose
Puslekurv
Lammeskind
Ammepude
Brystpumpe
Badeslag
Hoved/hale fad
Klapvogn
Parasol
Kravlegård
Rejseseng
Aktivitetslegetøj
Babyalarm
Skråstol
Pusletaske/-box
Plaid/svøb
Ammeindlæg
Flaskevarmer
Badekarstativ
Lugtfri blespand
Flyverdragt
Kørepose
Gåstol
Målestang
Rejsestol
Tøjdyr/Bamser
Sengehimmel/pind
Højstol
Kam og børstesæt
Amme bh
Ammestol
Badestol
Vådservietter
Plastposer
Køretrøje
Barnevognsrangle
Stolehynde
Stoleforhøjer
Musikuro
Babyalarm
Jeg synes, at den er en KÆMPE liste. Mange af de der ting har man slet ikke brug for, for de første 6 eller 8 uger kan de ikke lave særlig meget vores små... For eks. :
Hagesmække - har man ikke brug for dem indtil de begynder at rigtig savle, måske mellem 2 o 3 måneder.
Strømper - dem har jeg aldrig rigtigt brugt ti nyfødt, for alle de der nattøj og sparkedragter, som jeg havde købt og fået, var med fødder og han var alligevel de fleste af tiden viklet i dynen eller en tæppe.
Tættekam - Men de har næsten ikke noget rigtigt hår! og tit fælder det af! I skal hellere ikke skynde jer at fine en, especiel hvis I er lyse og I forventer et lyst barn
Sengerand - de flytter sig slet ikke så meget til at kunne slå hovedet på træmene, og faktisk sover de fleste i liften de første måneder
Jerndråber - efter 6 måneder
Legetæppe - de leger ikke så meget synes jeg, mit bare lå bare på en uld tæppe og der var nogle uro til at bruge, når han var begyndt at kikke og prøve at holde på tingene
Stille og rollig kommer der nogle ting, og det er meget hyggeligt at tage barnevogn og kikke lidt i butikkerne. Man går tur hver eneste dag, mens man er på barsel og nogle gange er det bare rart at hygge lidt i baby butikker og finde præcis, hvad man har brug for!
Jeg har haft måske kun 8 eller 10 ting fra den liste. Resten har vi købt bagefter og fik arvet eller som gave.
Anmeld