Liste til babys ankomst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2009

Smukkert

MetteT skriver:

Puha den er lang...
Håber det er i orden jeg lige skriver mine egne kommentarer og erfaringer ved den..

Knus Mette

Jeg har ikke selv født endnu, så synes faktisk det er rart i ser kritisk på listen, så jeg ved en smule om hvad jeg ikke skal stresse over at købe inden fødslen .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

Cris

Mælkebøttebarn skriver:

Hejsa.
Jeg fandt den på ungmor.dk. Synes egentlig den var mere overskuelig end den på babysams hjemmeside. Også fordi der står cirka antal på hvor meget tøj du skal have. Jeg tror vidst jeg har købt for meget tøj .

Det går fint nok her . Har fået indskudslånet. Sikke da en befrielse.
Jeg har termin d. 23 november. Selvom der er lang tid til, stresser jeg lidt over alt det jeg gerne vil nå inden babyens ankomst. Heraf istandsættelse af lejligheden.

Her er listen fra babysams hjemmeside:
Ting du har brug for, når den lille ny beboer flytter ind...

Det nødvendige
Bluser
Stofbleer
Hue
Sparkedragt
Bodystocking
Babysengesæt
Seng/vugge
Badekar
Termometer
Pulsehynde
Regnslag
Vatpinde
Sut
Babyautostol
Engangsbleer
Hagesmække
Natdragte
Strømper
Babydyne
Tisseunderlag
Madras til seng/vugge
Blespand
Tættekam
Barnevogn
Insektnet til barnevogn
D-vitamin
Sutteflaske
Kravletæppe
Engangsvaskeklude
Savlesmække
Undertøj
Strømpebukser
Babypude
Babylagen
Sengerand
Neglesaks
Puslebord/-kommode
Madras til barnevogn
Babyolie
Jerndråber
Liftnet
Legetæppe

Godt at have
Bæresele
Sovepose
Puslekurv
Lammeskind
Ammepude
Brystpumpe
Badeslag
Hoved/hale fad
Klapvogn
Parasol
Kravlegård
Rejseseng
Aktivitetslegetøj
Babyalarm
Skråstol
Pusletaske/-box
Plaid/svøb
Ammeindlæg
Flaskevarmer
Badekarstativ
Lugtfri blespand
Flyverdragt
Kørepose
Gåstol
Målestang
Rejsestol
Tøjdyr/Bamser
Sengehimmel/pind
Højstol
Kam og børstesæt
Amme bh
Ammestol
Badestol
Vådservietter
Plastposer
Køretrøje
Barnevognsrangle
Stolehynde
Stoleforhøjer
Musikuro
Babyalarm

Jeg synes, at den er en KÆMPE liste. Mange af de der ting har man slet ikke brug for, for de første 6 eller 8 uger kan de ikke lave særlig meget vores små... For eks. :

Hagesmække - har man ikke brug for dem indtil de begynder at rigtig savle, måske mellem 2 o 3 måneder.
Strømper - dem har jeg aldrig rigtigt brugt ti nyfødt, for alle de der nattøj og sparkedragter, som jeg havde købt og fået, var med fødder og han var alligevel de fleste af tiden viklet i dynen eller en tæppe.
Tættekam - Men de har næsten ikke noget rigtigt hår! og tit fælder det af! I skal hellere ikke skynde jer at fine en, especiel hvis I er lyse og I forventer et lyst barn
Sengerand - de flytter sig slet ikke så meget til at kunne slå hovedet på træmene, og faktisk sover de fleste i liften de første måneder
Jerndråber - efter 6 måneder
Legetæppe - de leger ikke så meget synes jeg, mit bare lå bare på en uld tæppe og der var nogle uro til at bruge, når han var begyndt at kikke og prøve at holde på tingene

Stille og rollig kommer der nogle ting, og det er meget hyggeligt at tage barnevogn og kikke lidt i butikkerne. Man går tur hver eneste dag, mens man er på barsel og nogle gange er det bare rart at hygge lidt i baby butikker og finde præcis, hvad man har brug for!

Jeg har haft måske kun 8 eller 10 ting fra den liste. Resten har vi købt bagefter og fik arvet eller som gave.

Anmeld

20. juni 2009

Smukkert

Jeg synes, at den er en KÆMPE liste. Mange af de der ting har man slet ikke brug for, for de første 6 eller 8 uger kan de ikke lave særlig meget vores små... For eks. :

Hagesmække - har man ikke brug for dem indtil de begynder at rigtig savle, måske mellem 2 o 3 måneder.
Strømper - dem har jeg aldrig rigtigt brugt ti nyfødt, for alle de der nattøj og sparkedragter, som jeg havde købt og fået, var med fødder og han var alligevel de fleste af tiden viklet i dynen eller en tæppe.
Tættekam - Men de har næsten ikke noget rigtigt hår! og tit fælder det af! I skal hellere ikke skynde jer at fine en, especiel hvis I er lyse og I forventer et lyst barn
Sengerand - de flytter sig slet ikke så meget til at kunne slå hovedet på træmene, og faktisk sover de fleste i liften de første måneder
Jerndråber - efter 6 måneder
Legetæppe - de leger ikke så meget synes jeg, mit bare lå bare på en uld tæppe og der var nogle uro til at bruge, når han var begyndt at kikke og prøve at holde på tingene

Stille og rollig kommer der nogle ting, og det er meget hyggeligt at tage barnevogn og kikke lidt i butikkerne. Man går tur hver eneste dag, mens man er på barsel og nogle gange er det bare rart at hygge lidt i baby butikker og finde præcis, hvad man har brug for!

Jeg har haft måske kun 8 eller 10 ting fra den liste. Resten har vi købt bagefter og fik arvet eller som gave.

Jeg synes også babysams liste er overdrevet..

Her er hvad jeg har indtil videre, rødt: det jeg har. Blåt: det jeg ikke finder nødvendigt.

Udstyr:

Barnevogn
Lift
Regnslag
Insektnet
Barnevognssele

Pumpe til lufthjul
Madras til lift
Madras til barnevogn
Babydyne/kørepose

Seng/vugge
Madras til seng/vugge
Babydyne
Babyhovedpude
Sengerand/tremmebeskytter
Lagner (2-3 stk pr madras)
Vådlagen
Babysengesæt (2-3 stk)

Puslebord
Puslehynde
Hoved og hale fad

Blespand evt. lugtfri ( Kan man få gratis i den pakke fra Babysam)
Babybadekar
Badestol

Andet udstyr:

Autostol (Godkendt og størrelsesmæssigt korrekt til baby)
Babyalarm
Skråstol
Kravlegård
Legetæppe/aktivitetstæppe
Bæresele
Pusletaske

Højstol

Babypleje:

Blød børste og tættekam
Termometer
Zink salve
Babycreme
Babyolie
Mild babysæbe og shampoo
Næsesuger
Neglesaks
D-vitamin dråber
Jern dråber
Narresutter
Sikkerhedsvatpinde
Stofbleer
Bleer
Skumklude og/eller vådservietter

Amme BH'er til mor
Ammepude
Ammeindlæg
Brystvortebeskytter/Sutteskjold
Brystvorte salve
Evt Brystpumpe

Sutteflasker, små og store
Sutteflaske sutter i forskellige størrelse

Flaskerenser
Flaskevarmer

Babytøj til nyfødt:

Bodystockings/undertøj (6-8 stk)
Babystrømper og strømpebukser (4-6 par)
Bluser (3-6 styk)
Bukser/sparkedragte (3-6 styk)
Natdragte/pyamas (3-6 styk)
Jakke/flyverdragt

Hagesmæk/Savlesmæk (5-7 styk)

Jeg synes alligevel jeg mangler en del. Det er dyrt at få småbørn , men har set en kombivogn i hvid til 3500kr. Der medfølger så lift og pusletaske. Ved bare ikke om madras til lift og madras til barnevognen medfølger.

Anmeld

20. juni 2009

Cris

Mælkebøttebarn skriver:

Jeg synes også babysams liste er overdrevet..

Her er hvad jeg har indtil videre, rødt: det jeg har. Blåt: det jeg ikke finder nødvendigt.

Udstyr:

Barnevogn
Lift
Regnslag
Insektnet
Barnevognssele

Pumpe til lufthjul
Madras til lift
Madras til barnevogn
Babydyne/kørepose

Seng/vugge
Madras til seng/vugge
Babydyne
Babyhovedpude
Sengerand/tremmebeskytter
Lagner (2-3 stk pr madras)
Vådlagen
Babysengesæt (2-3 stk)

Puslebord
Puslehynde
Hoved og hale fad

Blespand evt. lugtfri ( Kan man få gratis i den pakke fra Babysam)
Babybadekar
Badestol

Andet udstyr:

Autostol (Godkendt og størrelsesmæssigt korrekt til baby)
Babyalarm
Skråstol
Kravlegård
Legetæppe/aktivitetstæppe
Bæresele
Pusletaske

Højstol

Babypleje:

Blød børste og tættekam
Termometer
Zink salve
Babycreme
Babyolie
Mild babysæbe og shampoo
Næsesuger
Neglesaks
D-vitamin dråber
Jern dråber
Narresutter
Sikkerhedsvatpinde
Stofbleer
Bleer
Skumklude og/eller vådservietter

Amme BH'er til mor
Ammepude
Ammeindlæg
Brystvortebeskytter/Sutteskjold
Brystvorte salve
Evt Brystpumpe

Sutteflasker, små og store
Sutteflaske sutter i forskellige størrelse

Flaskerenser
Flaskevarmer

Babytøj til nyfødt:

Bodystockings/undertøj (6-8 stk)
Babystrømper og strømpebukser (4-6 par)
Bluser (3-6 styk)
Bukser/sparkedragte (3-6 styk)
Natdragte/pyamas (3-6 styk)
Jakke/flyverdragt

Hagesmæk/Savlesmæk (5-7 styk)

Jeg synes alligevel jeg mangler en del. Det er dyrt at få småbørn , men har set en kombivogn i hvid til 3500kr. Der medfølger så lift og pusletaske. Ved bare ikke om madras til lift og madras til barnevognen medfølger.

hvis du har alt det der du har markeret i rødt, så er du godt dækket! Meget bedre end jeg var. Og hvorfor skulle du bruge en formue med det samme? Bagefter, kan du tjekke, hvad du virkeligt har brug. Du kan sammeligne med andres udstyre (jeg kikkede på ting og sager fra mødregruppen og fra andre grupper) og så kan du finde præcis ud af det, hvad du har brug for. Det haster ikke at have så meget styr på en gang. For eks. vi skulle ikke have badekar. De første uger har vi brug vores håndvask i badeværelset. Bagefter kunne jeg se, at jeg ikke gad at have i vores lille lejlighed en baby badekar og jeg har bare købt så en skumklods, hvor han kunne ligge direkt i brusenishen. Og det virkede perfekt for os. Det er bare en eksempel. Og mens jeg gik ture kunne jeg se på mange butikker og finde ting og sammeligne på priser. Så bare rollig, dit barn skal nok have det rigtigt godt!

Anmeld

20. juni 2009

Smukkert

Cris skriver:

hvis du har alt det der du har markeret i rødt, så er du godt dækket! Meget bedre end jeg var. Og hvorfor skulle du bruge en formue med det samme? Bagefter, kan du tjekke, hvad du virkeligt har brug. Du kan sammeligne med andres udstyre (jeg kikkede på ting og sager fra mødregruppen og fra andre grupper) og så kan du finde præcis ud af det, hvad du har brug for. Det haster ikke at have så meget styr på en gang. For eks. vi skulle ikke have badekar. De første uger har vi brug vores håndvask i badeværelset. Bagefter kunne jeg se, at jeg ikke gad at have i vores lille lejlighed en baby badekar og jeg har bare købt så en skumklods, hvor han kunne ligge direkt i brusenishen. Og det virkede perfekt for os. Det er bare en eksempel. Og mens jeg gik ture kunne jeg se på mange butikker og finde ting og sammeligne på priser. Så bare rollig, dit barn skal nok have det rigtigt godt!

Ja, hovedsageligt skal jeg nok have købt den kombivogn til 3500kr.
Så alle de diverse ting til babyens pleje.
En babyalarm er også dyr, men sådan en skal jeg også have.

Mange af de ting jeg har, har jeg fået brugt .

Tip: på qxl.dk kan du få utroligt billige ting. Fx. et badekar til omkring 20-50kr. Det er nok det billigste sted at handle, da det er auktioner og du vinder hvis du er den højest bydende. Dem der sælger brugt tøj af private på diverse babysider synes jeg nogle gange er lidt dyre..

Btw. i føtex på mandag har de bodystockings (korte og langærmede) i mange farver og mønstre til 10kr pr. del. Fra str. 50 - ?

Anmeld

20. juni 2009

Elskermiinsøøn!

nu har jeg barnevogn , seng, pulsebord , dyne, og alt det der føler med nu, og tøj, og sådan et legetæppe, hvad mere er enlig vigtigt??

Anmeld

20. juni 2009

Smukkert

Elskermiinsøøn! skriver:

nu har jeg barnevogn , seng, pulsebord , dyne, og alt det der føler med nu, og tøj, og sådan et legetæppe, hvad mere er enlig vigtigt??

Jeg vil sige en babyalarm er vigtig..
- Og så alle de forskellige plejemidler til den lille.
Zinksalve, neglesaks, cremer, termometer m.m..

Anmeld

20. juni 2009

Lise

Mælkebøttebarn skriver:

Det nødvendige
Bluser
Stofbleer
Hue
Sparkedragt
Bodystocking
Babysengesæt
Seng/vugge
Badekar
Termometer
Pulsehynde
Regnslag
Vatpinde
Sut
Babyautostol
Engangsbleer
Hagesmække
Natdragte
Strømper
Babydyne
Tisseunderlag
Madras til seng/vugge
Blespand
Tættekam
Barnevogn
Insektnet til barnevogn
D-vitamin
Sutteflaske
Kravletæppe
Engangsvaskeklude
Savlesmække
Undertøj
Strømpebukser
Babypude
Babylagen
Sengerand
Neglesaks
Puslebord/-kommode
Madras til barnevogn
Babyolie
Jerndråber
Liftnet
Legetæppe

Godt at have
Bæresele
Sovepose
Puslekurv
Lammeskind
Ammepude
Brystpumpe
Badeslag
Hoved/hale fad
Klapvogn
Parasol
Kravlegård
Rejseseng
Aktivitetslegetøj
Babyalarm
Skråstol
Pusletaske/-box
Plaid/svøb
Ammeindlæg
Flaskevarmer
Badekarstativ
Lugtfri blespand
Flyverdragt
Kørepose
Gåstol
Målestang
Rejsestol
Tøjdyr/Bamser
Sengehimmel/pind
Højstol
Kam og børstesæt
Amme bh
Ammestol
Badestol
Vådservietter
Plastposer
Køretrøje
Barnevognsrangle
Stolehynde
Stoleforhøjer
Musikuro
Babyalarm

Pheew, sikke en lang liste...

Hvad er tisseunderlag?  I mit hoved er det noget man evt. bruger når man engang piller bleen af barnet om natten... det er i hvert fald ikke noget vi bruger derhjemme.

Som allerede nævnt må man ikke bruge babypuder til spædbørn. Min søn fik sin første pude da han var 1½ år gammel. Og jerndråberne; fra seks måneder.

Liftnet - bruger man som alternativ til autostol, og er af hvad jeg ved ikke lige så sikkert... Har aldrig og ville aldrig bruge det.

Lammeskind - til hvad? Synes at have hørt at spædbørn ikke må ligge på lammeskind, måske noget med noget allergi. Det ser vældig hyggeligt ud på billeder, men heller ikke en ting jeg ville bruge..

Det jeg synes er nødvendigt at have klar inden fødslen er:

Stofbleer (masser), tøj (ikke så meget i str. 50/56 - de vokser hurtigt), bleer (ditto), barnevogn m. lift, babydyne, evt. seng/vugge, evt. ammepude, badekar, termometer, d-dråber, skumvaskeklude, puslepude... evt. en sutteflaske og mme, til hvis nu amningen ikke kører - men lad være med at købe meget, da det er dyrt, og man får måske slet ikke brug for det.

Lise

Anmeld

20. juni 2009

Elskermiinsøøn!

nogle de ved hvor man kan købe sengetøj og laner til sengen , og barnevogen

Anmeld

20. juni 2009

Lise

Mælkebøttebarn skriver:

Jeg vil sige en babyalarm er vigtig..
- Og så alle de forskellige plejemidler til den lille.
Zinksalve, neglesaks, cremer, termometer m.m..

Nårh, ja - det glemte jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.