Min baby på meget snart 7 mdr vil kun have flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.344 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. januar 2013

MissMammy

Hej mødre, 

jeg startede min lille pige med grød da hun var 4 mdr. Hun var ikke klar. Ventede næsten en måned. Det samme. Kom meget lidt igang her de sidste 10 dage men med meget store uregelmæssigheder médoc hun spiste eller om det var mere end et par ske fulde. Hun vil ikke have grønsagsgrød og har prøvetaber at give hende hvad hun kunne lide. 

Nu duer det så heller ikke Mere. Jeg giver fingermad for bare at have noget at sidde og banke rundt med.vi har ikke helt lært at det kan komme ind i munden endnu. 

Hun er mit andet barn og madison var lidt træg men slet ikke som diva her. 

Hvad skal jeg gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Savannah

Jeg tænker, at i bare skal tage det stille og roligt. WHO's anbefalinger lyder på, at man bør fuldamme i 6 måneder. Og når hun knap er 7 måneder, synes jeg slet ikke i har travlt - tilbyd hende grød/mos, men lad hende bestemme tempoet.

Anmeld

28. januar 2013

MissMammy

Ok, er glad for at du siger det, for man tænker det jo selv og samtidig tænker jeg, JAMEN jamen. Man er jo så bange for at stoppe hende udviklingsmæssig. 

Anmeld

28. januar 2013

FogL

Vil hun have vælling? Det er jo en god blanding og en fin overgang til grøden

Anmeld

28. januar 2013

MissMammy

Freyjasmor skriver:

Vil hun have vælling? Det er jo en god blanding og en fin overgang til grøden

Jeg bor i Irland og vi har ikke vælling, men vi har pulver grøde. Det der er med dem er at de er meget søde og der bekymre jeg mig jo om det er for sødt. 

Anmeld

28. januar 2013

FogL

MissMammy skriver:

Jeg bor i Irland og vi har ikke vælling, men vi har pulver grøde. Det der er med dem er at de er meget søde og der bekymre jeg mig jo om det er for sødt. 

Det skal du ikke være.. Bor selv i Dubai, og det er meget tydeligt, at de er mere fukoserede på, at det skal smage godt. Nu kiggede jeg lige hvad der var af glasmos til 1+ år fra hipp (ja, du læste rigtigt) - og så: "pancakes with apples". Det kan man ikke få i Danmark, og derfor køber jeg det heller ikke. Men generelt er jeg ikke så hys. Hun spiser alt i dag.

Anmeld

28. januar 2013

Savannah

MissMammy skriver:

Ok, er glad for at du siger det, for man tænker det jo selv og samtidig tænker jeg, JAMEN jamen. Man er jo så bange for at stoppe hende udviklingsmæssig. 

Det kan jeg sagtens forstå, der er så mange forventninger til hvad børnene skal kunne og hvornår de skal det. Man vil jo så gerne gøre det godt - men stop op og prøv at se, hvad dit barn sender af signaler.

Anmeld

28. januar 2013

lilledittemor

MissMammy skriver:

Hej mødre, 

jeg startede min lille pige med grød da hun var 4 mdr. Hun var ikke klar. Ventede næsten en måned. Det samme. Kom meget lidt igang her de sidste 10 dage men med meget store uregelmæssigheder médoc hun spiste eller om det var mere end et par ske fulde. Hun vil ikke have grønsagsgrød og har prøvetaber at give hende hvad hun kunne lide. 

Nu duer det så heller ikke Mere. Jeg giver fingermad for bare at have noget at sidde og banke rundt med.vi har ikke helt lært at det kan komme ind i munden endnu. 

Hun er mit andet barn og madison var lidt træg men slet ikke som diva her. 

Hvad skal jeg gøre? 

Min datter levede også næsten kun af flaske da hun var syv måneder..
Og det gjorde hun næsten til hun var ti måneder..

Hun blev tilbudt rigtig mad, men gad det ikke, så vi tog det bare i hendes tempo. Nu er hun 13 måneder og alt ædende
Men hun får stadig en godnat flaske

Anmeld

29. januar 2013

MissMammy

Freyjasmor skriver:

Det skal du ikke være.. Bor selv i Dubai, og det er meget tydeligt, at de er mere fukoserede på, at det skal smage godt. Nu kiggede jeg lige hvad der var af glasmos til 1+ år fra hipp (ja, du læste rigtigt) - og så: "pancakes with apples". Det kan man ikke få i Danmark, og derfor køber jeg det heller ikke. Men generelt er jeg ikke så hys. Hun spiser alt i dag.

Ej hvor sjovt. Det har jeg heller aldrig set men dessert hylden bugner også her. 

Jeg prøver at skrue forventningerne ned og bare go with the flow. 

Dejligt at høre man ikke er alene i det her ske kapitel med bestemt dame. 

Anmeld

29. januar 2013

MissMammy

Ditte_Marie skriver:

Min datter levede også næsten kun af flaske da hun var syv måneder..
Og det gjorde hun næsten til hun var ti måneder..

Hun blev tilbudt rigtig mad, men gad det ikke, så vi tog det bare i hendes tempo. Nu er hun 13 måneder og alt ædende
Men hun får stadig en godnat flaske

Og det kom bare lige pludselig??? 

Er glad for at høre jeg ikke er den eneste i den båd. Tak for beroligende svar. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.