Hvad kan vi gøre?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

Kløver

Dina har også været laaaang tid om opstart og først da hun blev 8 1/2 -9 mdr det gik godt, og er gået stærkt, det hjalp her at vi gav hende noget med mere smag i og hun fik mere konsistens, og samtidig ting som satte maven igang som svesker, abrikos og figner lavet til mos blandet med grød, yoghurt med havregryn i, og hun er vild med at få lov selv og digestive kiks har været super i processen, især da første tand først lige er brudt igennem og langtfra kommet op endnu

Håber det bedste og måske sp har gode råd

Toast stykker vædet godt i æg med lidt kanel og stegt på panden er et hit også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

DitteFisk

Ved ikke lige om nogen allerede har skrevet det, men bræk-reflekser starter med at sidde yderligt på tungen og med den meget tidlige udvikling flytter den bagover på tungen og ned til halsen.. vednogle børn sker denne udvikling senere. 

Det var hvad jeg fik at vide af en fysioterapeut, da jeg arbejdede med en lille pige på 10 mdr der også lignede en med brækfornemmelser når hun skulle spise (hun kastede også maden op af og til)

Rådet var; ikke presse, men stimuler alligevel så skal udviklingen nok ske gradvist. Prøv evt at give hende maden ind i kinden (så vidt muligt) da det ikke skulle fremprovokere fornemmelsen. Start med meget flydende og væn hende til konsistensen af 'klumper' ved at give hende bananskiver el. lign i hånden, som hun måske vil tygge på. 

Anmeld

28. januar 2013

Frk. Himmelblå

Gigl skriver:

Ved ikke lige om nogen allerede har skrevet det, men bræk-reflekser starter med at sidde yderligt på tungen og med den meget tidlige udvikling flytter den bagover på tungen og ned til halsen.. vednogle børn sker denne udvikling senere. 

Det var hvad jeg fik at vide af en fysioterapeut, da jeg arbejdede med en lille pige på 10 mdr der også lignede en med brækfornemmelser når hun skulle spise (hun kastede også maden op af og til)

Rådet var; ikke presse, men stimuler alligevel så skal udviklingen nok ske gradvist. Prøv evt at give hende maden ind i kinden (så vidt muligt) da det ikke skulle fremprovokere fornemmelsen. Start med meget flydende og væn hende til konsistensen af 'klumper' ved at give hende bananskiver el. lign i hånden, som hun måske vil tygge på. 

Nogenlunde det ville jeg ha' skrevet, kloge kvinde.. 

Til TS:

Vores ældste var på samme måde. 

Undgå - øh..- "klistrede" ting som fx kartoffelmos, der let sætter sig i ganen og fremkalder opkasten.

Brug skemad, som kan spises nogenlunde problemfrit alene ved hjælp af sutterefleksen (fx pære/æblemos fra Semper). Det er en god overgang.

Bruger lillepigen sut? Hvis ja, - har I så overvejet at skifte til lidt større? Sutten er med til at holde brækrefleksen i skak, i det hun bliver vant til, at der godt kan være noget fremmed  men helt uskadeligt - endda rart - i munden.

Bare giv tid, tror nok vores ældste kom efter det omkring 9 mdrs alderen...

Anmeld

29. januar 2013

DitteFisk

Frk. Himmelblå skriver:

Til TS:

Undgå - øh..- "klistrede" ting som fx kartoffelmos, der let sætter sig i ganen og fremkalder opkasten.

Brug skemad, som kan spises nogenlunde problemfrit alene ved hjælp af sutterefleksen (fx pære/æblemos fra Semper). Det er en god overgang.

Bruger lillepigen sut? Hvis ja, - har I så overvejet at skifte til lidt større? Sutten er med til at holde brækrefleksen i skak, i det hun bliver vant til, at der godt kan være noget fremmed  men helt uskadeligt - endda rart - i munden.

Tak - selv kloge kvindemenneske  

Godt råd med suttestørrelsen 

Anmeld

29. januar 2013

AnnaK89

michelledam skriver:

Isabella var bare ikke til grød før hun blev 7 mdr. Og det er havregrød som det eneste. Hun startede da hun var 3,5 mdr.

Så derfra og til de 6 mdr hvor de må få meget mere forskelligt. Levede hun stortset af mos og mme.
Altaå grønsagsmos og frugtmos.

Har i prøvet at give frugtmos? Evt. A38 med frugtmos. Isabella elskede det. Vi havde mange problemer med at få hende til at spise grød pga netop opkastrefleksen.

Derfor når vi f.eks lavede havregrød blendede vi det bagefter og kom frugtmos i. Og jo ældre hun blev så kom det af sig selv mht at spise mad uden at kaste op.

Ved godt der vil være nogen der sige at man skal passe på med frugtmos. Men vi har altså aldrig haft problemer med at give hende andet end grød.

Og hun har altid været alt ædende. Det eneste hun af alt hun er blevet tilbudt ikke kan lide er karry.

Så ville klart prøve frugtmos

Vi har idag prøvet med yoghurt med frugtmos - hun lapper det i sig UDEN opkastrefleksen

Men hvad kan jeg give hende til aften? Også bare yoghurt eller?

Anmeld

29. januar 2013

AnnaK89

Gigl skriver:

Hun har idag fået yoghurt og hun spiste med glæde
Tak for dit svar

Er glad for at vi ikke er de eneste der har oplevet dette

Anmeld

29. januar 2013

AnnaK89

Frk. Himmelblå skriver:

Til TS:

Hun var næsten et halvt år før sutten kom i brug. Hun lavede nemlig og opkastrefleksen da hun fik den i munden i starten.

Idag har hun fået yoghurt med frugtmos og spiste rigtig fint uden opkastrefleksen kom frem

Anmeld

29. januar 2013

Frk. Himmelblå

AnnaKJ skriver:

Hun var næsten et halvt år før sutten kom i brug. Hun lavede nemlig og opkastrefleksen da hun fik den i munden i starten.

Idag har hun fået yoghurt med frugtmos og spiste rigtig fint uden opkastrefleksen kom frem

(Hun er nok sådan en lille ven, der kunne have haft gavn af en sut fra dag 1. - Det samme med min ældste i øvrigt).

Godt, det går fremad.

Anmeld

29. januar 2013

Troldemommi

Vores Johanne var heller ikke glad for frugtgrød som lille vi prøvede så med øllebrød og det var meget bedre og yoghurt er også godt

Monica

Anmeld

29. januar 2013

Mother-love

AnnaKJ skriver:

Vi har idag prøvet med yoghurt med frugtmos - hun lapper det i sig UDEN opkastrefleksen

Men hvad kan jeg give hende til aften? Også bare yoghurt eller?

Jeg ville give hende yoghurt indtil hun har vænnet sig til noget andet end mælk. Og så simpelthen prøve dig frem.

Du kunne evt.prøve at blende havregrød og se om hun vil have det. Self gøre det tyndt. Det vr det der hjalp isabella til at starte op på på grød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.