Hvad kan vi gøre?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

Muffinmus

det kommer, omkring de 8 mdr bliver de ret gode til at tage mad i munden:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

FogL

AnnaKJ skriver:

Ja det har vi prøvet - og hun vil også gerne sidde og røre ved det, men hun tager det aldrig op til munden

Det skal nok komme

Anmeld

28. januar 2013

AnnaK89

MariaE skriver:

det kommer, omkring de 8 mdr bliver de ret gode til at tage mad i munden:-)

Hun putter alt i munden, virkelig alt - bare undtagen mad

Anmeld

28. januar 2013

Kay

AnnaKJ skriver:

Vi har ikke prøvet yoghurt - det må vi hellere gøre. Det glider måske også lidt nemmere.

Hun har prøvet at sidde med kogt kartoffelterninger, men vil ikke have det op til munden. Hun sidder bare og røre ved det.

det var skismer underligt... hmmm... hvad med rugbrøds stave eller små rugbrøds hapser med noget pålæg? øvt torskerågn eller ærtemos som pålæg...  

Anmeld

28. januar 2013

helle85

AnnaKJ skriver:

Carolina er knap 7 mdr, og vil stadig ikke rigtig spise skemad.
Vi har virkelig forsøgt ALT!
Nogen dage kan hun godt spise nogle tsk-fulde, men langt de fleste gang provokere hun opkast frem. Altså virkelig laver bræk-reflekser hver gang.
Hun får ikke maden for langt ind med skeen, og der er ikke så meget på skeen.
Hvad kan vi gøre?
Hun starter i dp på mandag

min datter ville heller ikke spise grød da hun var lille.
da hun var 6 mdr, der prøvede jeg at give hende bondebrød med leverpostej(i småbider) og det spiste hun uden problemer

hun var over 1 år før hun kunne spise kartoffelmos, og hun kan stadig ikke spise blomkålssuppe da det er tyndt ellers er hun alt spisene

Anmeld

28. januar 2013

AnnaK89

Kay skriver:

det var skismer underligt... hmmm... hvad med rugbrøds stave eller små rugbrøds hapser med noget pålæg? øvt torskerågn eller ærtemos som pålæg...  

Har ikke prøvet rugbrød - er så bange for at hun kløjs i det

Anmeld

28. januar 2013

AnnaK89

helle85 skriver:

min datter ville heller ikke spise grød da hun var lille.
da hun var 6 mdr, der prøvede jeg at give hende bondebrød med leverpostej(i småbider) og det spiste hun uden problemer

hun var over 1 år før hun kunne spise kartoffelmos, og hun kan stadig ikke spise blomkålssuppe da det er tyndt ellers er hun alt spisene

Ville gerne prøve rugbrød, men tør bare ikke - er så bange for at hun kløjs i det
Puha altså - er så nervøs!

Anmeld

28. januar 2013

helle85

AnnaKJ skriver:

Ville gerne prøve rugbrød, men tør bare ikke - er så bange for at hun kløjs i det
Puha altså - er så nervøs!

det var jeg også nervøs for men vi skar det bare ud i meget små bider og hun spiste det uden problemer og var heller ikke ved at kløjes i det

Anmeld

28. januar 2013

Kay

AnnaKJ skriver:

Har ikke prøvet rugbrød - er så bange for at hun kløjs i det

hvis du tager og bager eller køber et du selv skal skære... og skære nogle skiver der er 2 cm tykke og så skære dem i stave ca. 2x2 cm og så lige så "højt" som brødet... putter dem i ovnen på varmluft omkring 200 grader i 10 min. så bliver de lidt hårere så der kommer mindre stykker af afgangen når hun sidder med en stav det var måske en ide?? og så kan man jo dyppe i æblemos evt.

Anmeld

28. januar 2013

Mother-love

Isabella var bare ikke til grød før hun blev 7 mdr. Og det er havregrød som det eneste. Hun startede da hun var 3,5 mdr.

Så derfra og til de 6 mdr hvor de må få meget mere forskelligt. Levede hun stortset af mos og mme.
Altaå grønsagsmos og frugtmos.

Har i prøvet at give frugtmos? Evt. A38 med frugtmos. Isabella elskede det. Vi havde mange problemer med at få hende til at spise grød pga netop opkastrefleksen.

Derfor når vi f.eks lavede havregrød blendede vi det bagefter og kom frugtmos i. Og jo ældre hun blev så kom det af sig selv mht at spise mad uden at kaste op.

Ved godt der vil være nogen der sige at man skal passe på med frugtmos. Men vi har altså aldrig haft problemer med at give hende andet end grød.

Og hun har altid været alt ædende. Det eneste hun af alt hun er blevet tilbudt ikke kan lide er karry.

Så ville klart prøve frugtmos

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.