Motivation for rygestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

o1Mutte

Dixen89 skriver:

Jeg stoppede med at ryge da jeg blev gravid, det var selvfølgelig svært og fik dårlig samvittighed over baby i maven og familien som så på mig. Jeg begyndte dog at ryge da hun var 6-7 måneder (kun udenfor) og har røget siden, dvs nu i 3 måneders tid. Jeg VIL stoppe igen, men nøøøøj hvor er det svært for der er ikke en baby i maven at tage hensyn til. Selvfølgelig ved jeg godt at det sidder i tøjet og huden når man har stået der og pulset, men jeg nyder også at ryge, det er rart når man er stresset eller ophidset lige at få en pause.

Jeg har for 14 dage siden prøvet at ringet til stop linien men jeg valgte det alligevel fra. Jeg er måske ikke helt klar endnu. Men jeg håber hver dag på at jeg snart stopper. Jeg skal bare finde den rigtige motivation.

Nu smutter jeg lige ud og får en smøg inden jeg henter i VS

Det er også mit problem. At jeg ikke har haft den rette motivation. Og når man ikke er fast besluttet på at stoppe. Ja så kan man ligeså godt lade være med at prøve..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

roenlund

skar drastisk ned da jeg fandt ud af at jeg var gravid og to uger efter tog jeg på ferie hvor der ingen rygere var med og så stoppede jeg helt... begyndte igen da jeg stoppede med at amme, men røg ikke ret meget, da  min mand så endelig holdt op stoppede jeg også, det er nu et år siden og nu ryger jeg kun hvis jeg drikker mig fuld og det sker måske tre gange om året...

Anmeld

28. januar 2013

Frkmtc

o1Mutte skriver:

Hvad går det ud på? Altså bare sådan kort fortalt

Han afliver alle myter om hvorfor vi ryger , og at vi egentlig bare sidder i et evigt fængsel af nikotin trang osv , og når man har forstået hvad det egentlig er , så er trangen væk , sådan var det for mig

Jeg syntes det er ulækkert nu!

Anmeld

14. februar 2013

FrkRaarup

o1Mutte skriver:

Ja smøger er ikke billige mere. Kan huske da jeg startede kunne jeg købe en pakke til 23 kr eller deromkring. Dem giver jeg så 37.50 for nu

Det er også det jeg frygter. Især den smøg efter man har spise. Eller dem om morgenen Nøj det bliver hårdt...

Ja man siger også at dem der har røget er de værste Ej, jeg tror man bliver overrasket over hvor grimt det egentlig lugter. Jeg kan jo ikke lugte det Men er den eneste i min klasse der ryger. Og får en lille kommentar hver gang jeg har været ude og ''trække frisk luft'' Det har så gjort at jeg ryger max 1 smøg i skolen.
Men det får jeg hurtigt indhentet når jeg kommer hjem og sidder foran computeren

Ja - røg er klamt

Lige for at svare på det andet du skrev

Vi skar ned efter den positive test, og efter 1 uge stoppede jeg. Tanken om at jeg skadede mit barn HVER gang jeg tog et sug, var ikke til at holde ud.. 

Jeg er ellers ikke et helligt menneske, MEN for satan der er mange ting der er vendt HELT på hovedet efter jeg blev gravid.

Så håber da der kommer en dukfrisk baby ud - ellers bliver jeg satme chokeret Hahaha

Anmeld

14. februar 2013

StudPsyk

Jeg håber det er ok jeg svarer, selvom jeg ikke selv har erfaring, men kan svare på min mors vejne

Hun stoppede da jeg fik Rose, fordi hun ikke ville udsætte sit barnebarn for røg. Hun røg da hun ventede mig og har det skidt med det, men siger at fortiden kan hun jo ikke ændre, men fremtiden kan hun, og nu har hun været røgfri i over et år. Hun siger også, at hun hurtigt opdagede hvor ufattelig lang tid hun brugte på at ryge. Al den tid, som hun kunne have brugt med sine børn, sin familie og mere konstruktive aktiviteter. Og hvor meget det i grunden forpestede hendes hverdag, at hun brugte smøgen som en støtte, lidt ligesom du selv nævner. Hun er fantastisk glad for at være ude af cigarattens kløer

Anmeld

14. februar 2013

wamse

Jeg røg ved de 2 første graviditeter, dog nedsat, men stadigvæk Da jeg så ville have en efternøler, var jeg heldigvis blevet 10 år ældre, og for mit vedkommende mere klar over det ansvar jeg følte jeg havde overfor mit ufødte barn. Så samme dag, som jeg smed p-pillerne stoppede jeg med at ryge 14 dage senere blev jeg gravid

Så jeg var ryger i 17 år, og til sommer i år har jeg været eks-ryger i 8 år

Anmeld

14. februar 2013

Silas <3

o1Mutte skriver:

Lavede et emne i går om hvem der røg osv. Og der var overvejende mange der IKKE røg

Nu tænker jeg jo så, jer der HAR røget.. Hvad fik jer til at stoppe?
Var det for dyrt? Pga. graviditet? Eller noget helt andet?

Jeg ryger og har gjort det i mange år.
Har forsøgt at stoppe et par gange, men det har jeg opgivet.
Fordi jeg ikke er gået helhjertet ind i det.
Jeg kan godt li at ryge. Jeg hygger mig med en god kop kaffe og en smøg.
MEN det er dyrt. Og vi prøver jo at lave en baby. Ved udmærket godt at rygning og kaffe ol. nedsætter fertiliteten.
Men min smøg er en ven i nøden.
Når mit det røde kommer osv. osv.
Jeg bliver ved med at sige til mig selv at når jeg står med en positiv test SÅ stopper jeg. Fordi det må da være en kæmpe motivation! Eller er det? Jeg ønsker jo ikke at skade mit ufødte barn. Men eftersom mine andre forsøg på at stoppe, ikke har været særligt succesfulde så får jeg måske mine tvivl alligevel.

Derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer. Og dette er IKKE en tråd til mudderkastning efter rygere. Dette er en tråd til erfaringer og hjælp.
Er sikker på at (de fleste) er udmærket klar over at rygning er noget der skal undgås især mht. børn.

Jeg røg da jeg blev gravid med den første, jeg havde slet ikke motivation til at stoppe. Så fødte jeg og efter noget tid blev min datter syg og jeg stoppede derfor, men så faldt jeg i efter nogle måneder. Nu er jeg gravid igen, fandt ud af det den 21 Januar. Men stoppede med at ryge IGEN IGEN den 2 januar. Jeg bruger en e-smøg en sjælden gang imellem, og har da også røget et par enkelte rigtige smøger. Ved ikk hvad det var der gjorde at jeg stoppede der den 2, det kom bare ud af den blå luft. Men jeg savner det - HELT VILDT! Kan anbefale en af de e-smøger, den har virkelig hjulpet mig her.

Anmeld

14. februar 2013

Silas <3

wamse skriver:

Jeg røg ved de 2 første graviditeter, dog nedsat, men stadigvæk Da jeg så ville have en efternøler, var jeg heldigvis blevet 10 år ældre, og for mit vedkommende mere klar over det ansvar jeg følte jeg havde overfor mit ufødte barn. Så samme dag, som jeg smed p-pillerne stoppede jeg med at ryge 14 dage senere blev jeg gravid

Så jeg var ryger i 17 år, og til sommer i år har jeg været eks-ryger i 8 år

Fandme flot! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.