Motivation for rygestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.302 visninger
17 svar
5 synes godt om
28. januar 2013

o1Mutte

Lavede et emne i går om hvem der røg osv. Og der var overvejende mange der IKKE røg

Nu tænker jeg jo så, jer der HAR røget.. Hvad fik jer til at stoppe?
Var det for dyrt? Pga. graviditet? Eller noget helt andet?

Jeg ryger og har gjort det i mange år.
Har forsøgt at stoppe et par gange, men det har jeg opgivet.
Fordi jeg ikke er gået helhjertet ind i det.
Jeg kan godt li at ryge. Jeg hygger mig med en god kop kaffe og en smøg.
MEN det er dyrt. Og vi prøver jo at lave en baby. Ved udmærket godt at rygning og kaffe ol. nedsætter fertiliteten.
Men min smøg er en ven i nøden.
Når mit det røde kommer osv. osv.
Jeg bliver ved med at sige til mig selv at når jeg står med en positiv test SÅ stopper jeg. Fordi det må da være en kæmpe motivation! Eller er det? Jeg ønsker jo ikke at skade mit ufødte barn. Men eftersom mine andre forsøg på at stoppe, ikke har været særligt succesfulde så får jeg måske mine tvivl alligevel.

Derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer. Og dette er IKKE en tråd til mudderkastning efter rygere. Dette er en tråd til erfaringer og hjælp.
Er sikker på at (de fleste) er udmærket klar over at rygning er noget der skal undgås især mht. børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

FrkRaarup

o1Mutte skriver:

Lavede et emne i går om hvem der røg osv. Og der var overvejende mange der IKKE røg

Nu tænker jeg jo så, jer der HAR røget.. Hvad fik jer til at stoppe?
Var det for dyrt? Pga. graviditet? Eller noget helt andet?

Jeg ryger og har gjort det i mange år.
Har forsøgt at stoppe et par gange, men det har jeg opgivet.
Fordi jeg ikke er gået helhjertet ind i det.
Jeg kan godt li at ryge. Jeg hygger mig med en god kop kaffe og en smøg.
MEN det er dyrt. Og vi prøver jo at lave en baby. Ved udmærket godt at rygning og kaffe ol. nedsætter fertiliteten.
Men min smøg er en ven i nøden.
Når mit det røde kommer osv. osv.
Jeg bliver ved med at sige til mig selv at når jeg står med en positiv test SÅ stopper jeg. Fordi det må da være en kæmpe motivation! Eller er det? Jeg ønsker jo ikke at skade mit ufødte barn. Men eftersom mine andre forsøg på at stoppe, ikke har været særligt succesfulde så får jeg måske mine tvivl alligevel.

Derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer. Og dette er IKKE en tråd til mudderkastning efter rygere. Dette er en tråd til erfaringer og hjælp.
Er sikker på at (de fleste) er udmærket klar over at rygning er noget der skal undgås især mht. børn.

Stoppede da jeg opdagende jeg var gravid. Det samme gjorde min mand.

Jeg har forsøgt tusinde gange, og altid faldet i igen.. Men denne gang, har ikke haft et eneste tilbagefald.

Har stadig lysten en gang i mellem, men samtid kan jeg ikke klare lugten af røg.

Anmeld

28. januar 2013

o1Mutte

FrkRaarup skriver:

Stoppede da jeg opdagende jeg var gravid. Det samme gjorde min mand.

Jeg har forsøgt tusinde gange, og altid faldet i igen.. Men denne gang, har ikke haft et eneste tilbagefald.

Har stadig lysten en gang i mellem, men samtid kan jeg ikke klare lugten af røg.

Min mand ryger heldigvis ikke, så det er kun mig der har den grimme vane.

Men det er også det jeg tænker. At vide der gror en lille bebs inden i en. Det tror jeg altså vil være den største motivation. I hvert fald for mig.

Og for at du ikke er faldet i.

Anmeld

28. januar 2013

FrkRaarup

o1Mutte skriver:

Men det er også det jeg tænker. At vide der gror en lille bebs inden i en. Det tror jeg altså vil være den største motivation. I hvert fald for mig.

Hehe

Købte igår en pakke smøger for min bror og kom af med 42kr.. 42KR ???? Det er sku vildt Jeg kan slet ikke forstå hvordan vi havde råd til at ryge.

Ja, vildt motiverende.. Men det er jo stadig en vane der skal brydes - og det er det hårdeste!

Ingen smøg mens jeg venter på bussen, efter sex, er stresset eller sulten. Det er pludselig en helt ny verden.

Men når det er sagt! Hold nu kæft så sart jeg er blevet. Jeg HADER røg, og kan lugte det på lang afstand. Vores tøj og hår lugter, når vi har været i nærheder af rygere. Har valgt rygende dagplejemor fra .

'Amen det er for vildt

Anmeld

28. januar 2013

FrkRaarup

o1Mutte skriver:

Og tak

Det tog mig 1 uge at stoppe. Jeg skulle først lige forstå at jeg egentlig var gravid!

Anmeld

28. januar 2013

o1Mutte

FrkRaarup skriver:

Hehe

Købte igår en pakke smøger for min bror og kom af med 42kr.. 42KR ???? Det er sku vildt Jeg kan slet ikke forstå hvordan vi havde råd til at ryge.

Ja, vildt motiverende.. Men det er jo stadig en vane der skal brydes - og det er det hårdeste!

Ingen smøg mens jeg venter på bussen, efter sex, er stresset eller sulten. Det er pludselig en helt ny verden.

Men når det er sagt! Hold nu kæft så sart jeg er blevet. Jeg HADER røg, og kan lugte det på lang afstand. Vores tøj og hår lugter, når vi har været i nærheder af rygere. Har valgt rygende dagplejemor fra .

'Amen det er for vildt

Ja smøger er ikke billige mere. Kan huske da jeg startede kunne jeg købe en pakke til 23 kr eller deromkring. Dem giver jeg så 37.50 for nu

Det er også det jeg frygter. Især den smøg efter man har spise. Eller dem om morgenen Nøj det bliver hårdt...

Ja man siger også at dem der har røget er de værste Ej, jeg tror man bliver overrasket over hvor grimt det egentlig lugter. Jeg kan jo ikke lugte det Men er den eneste i min klasse der ryger. Og får en lille kommentar hver gang jeg har været ude og ''trække frisk luft'' Det har så gjort at jeg ryger max 1 smøg i skolen.
Men det får jeg hurtigt indhentet når jeg kommer hjem og sidder foran computeren

Anmeld

28. januar 2013

o1Mutte

FrkRaarup skriver:

Og tak

Det tog mig 1 uge at stoppe. Jeg skulle først lige forstå at jeg egentlig var gravid!

Så trappede du bare ned? Eller stoppet du fra dag et? (eller syv i dit tilfælde )

Anmeld

28. januar 2013

Frkmtc

Jeg holdt op for ca 3 mdr siden , ved hjælp af bogen " endelig ikke ryger " . Det er simpelthen magi!!
Har ikke lysten længere overhovedet , trods jeg røg 25 om dagen ..

Anmeld

28. januar 2013

o1Mutte

Frkmtc skriver:

Jeg holdt op for ca 3 mdr siden , ved hjælp af bogen " endelig ikke ryger " . Det er simpelthen magi!!
Har ikke lysten længere overhovedet , trods jeg røg 25 om dagen ..

Hvad går det ud på? Altså bare sådan kort fortalt

Anmeld

28. januar 2013

Dixen89

Jeg stoppede med at ryge da jeg blev gravid, det var selvfølgelig svært og fik dårlig samvittighed over baby i maven og familien som så på mig. Jeg begyndte dog at ryge da hun var 6-7 måneder (kun udenfor) og har røget siden, dvs nu i 3 måneders tid. Jeg VIL stoppe igen, men nøøøøj hvor er det svært for der er ikke en baby i maven at tage hensyn til. Selvfølgelig ved jeg godt at det sidder i tøjet og huden når man har stået der og pulset, men jeg nyder også at ryge, det er rart når man er stresset eller ophidset lige at få en pause.

Jeg har for 14 dage siden prøvet at ringet til stop linien men jeg valgte det alligevel fra. Jeg er måske ikke helt klar endnu. Men jeg håber hver dag på at jeg snart stopper. Jeg skal bare finde den rigtige motivation.

Nu smutter jeg lige ud og får en smøg inden jeg henter i VS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.