Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

881 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation at min x og jeg er gået fra hinanden og vi har et fælles hus sammen som vi købte for et par år siden. Og det er VIRKELIG mit drømmehus. Og vi har også børn sammen.

Jeg har ejendomsmægler på huset og skal bare sende papirene ind men nu er sagen jo den at jeg har fundet en ny kæreste og vi har kun været sammen i et par måneder. Men det føles bare som meget længere tid fordi vi har det bare så godt sammen.

Ville i kunne finde på at spørge ham om han ville gå med til at købe sin ind i huset og overtage x'ens halvdel? Han har selv nævnt at han bare kan flytte ud til mig og overtage det halve men jeg syns bare det er et stort ansvar for ham at komme ind i en familie og oveni købet købe det halve af mit hus..

Hvad ville i gøre i sådan en situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Nemesis

hvis jeg på nogen måde kunne, ville jeg selv beholde det til at starte med. Holder det, ja så kan i senere finde ud af om han skal købe sig ind, men holder det ikke, er hverken du eller dine børn nødt til at flytte.

Men nu skriver du ikke om du reelt kun kan beholde dit drømme hus hvis din kæreste køber sig ind.

Anmeld

28. januar 2013

PernilleogLouis

Nej kunne jeg ik finde på efter så kort tid. Men efter så kort tid ville han slet ik ha mødt mit barn så det ville nok være lidt for vildt at købe hus sammen. 

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

hvis jeg på nogen måde kunne, ville jeg selv beholde det til at starte med. Holder det, ja så kan i senere finde ud af om han skal købe sig ind, men holder det ikke, er hverken du eller dine børn nødt til at flytte.

Men nu skriver du ikke om du reelt kun kan beholde dit drømme hus hvis din kæreste køber sig ind.

Jeg kan kun beholde det hvis han køber sig ind for har desværre ikke råd til at beholde det selv.

Anmeld

28. januar 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Jeg kan kun beholde det hvis han køber sig ind for har desværre ikke råd til at beholde det selv.

ja det er jo øv! Men ville nok stadig forestrække at jeg havde mulighed for at trække mig hvis det nye forhold ikke holder. Så nej ville ikke købe hus så hurtigt med en anden.

Anmeld

28. januar 2013

henh01

jeg stod i samme situation som dig for 4 år siden - og der snakkede min nuværende kæreste og jeg om hvorvidt muligheden forelå at han kunne købe min eks ud - vi blev dog enige om at sælge huset og finde noget i den by vi ville bo sammen i.

Det har betydet at jeg er kommet ud med et tab som jeg kæmper med at betale af. Min nuværende kæreste syntes det ville være mærkeligt at bo i det hus min eks og jeg havde valgt sammen

Jeg synes da bestemt I skal snakke om det - måske er han åben og så sparer det Jer en masse bekymringer og evt gæld

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

jeg stod i samme situation som dig for 4 år siden - og der snakkede min nuværende kæreste og jeg om hvorvidt muligheden forelå at han kunne købe min eks ud - vi blev dog enige om at sælge huset og finde noget i den by vi ville bo sammen i.

Det har betydet at jeg er kommet ud med et tab som jeg kæmper med at betale af. Min nuværende kæreste syntes det ville være mærkeligt at bo i det hus min eks og jeg havde valgt sammen

Jeg synes da bestemt I skal snakke om det - måske er han åben og så sparer det Jer en masse bekymringer og evt gæld

Så du syns at det måske ville være en god idé at gøre det?

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

ja det er jo øv! Men ville nok stadig forestrække at jeg havde mulighed for at trække mig hvis det nye forhold ikke holder. Så nej ville ikke købe hus så hurtigt med en anden.

Ja det har du også ret i.

Anmeld

28. januar 2013

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Nej kunne jeg ik finde på efter så kort tid. Men efter så kort tid ville han slet ik ha mødt mit barn så det ville nok være lidt for vildt at købe hus sammen. 

Han har mødt mine børn og de har det bare rigtig godt sammen. Børnene er helt vilde med ham og han er helt vild med dem.

Anmeld

28. januar 2013

henh01

Anonym skriver:

Så du syns at det måske ville være en god idé at gøre det?

jep.. Jeg ville da ønske vi havde gjort det den dag i dag.. (selvom jeg godt kan forstå min kæreste)

Jeg er træt af at have en kæmpe gæld fordi man har været nødt til at sælge hus i krisetiden.. Hvis din kæreste er med på at købe huset med dig så er det jo en oplagt mulighed for at du undgår gæld og I fortsat har et lækkert hjem sammen,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.