Baby og lejlighed ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. januar 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at vi bor i en 2 værelses lejlighed på 78 kvm, og nu har jeg pludselig fået den ide at det er fuldstændig hul i hovedet at få et barn, så længe vi bor her .. Har jeg ret eller er jeg blevet skør ? Eller har jeg bare fået kolde fødder ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Sagen er den at vi bor i en 2 værelses lejlighed på 78 kvm, og nu har jeg pludselig fået den ide at det er fuldstændig hul i hovedet at få et barn, så længe vi bor her .. Har jeg ret eller er jeg blevet skør ? Eller har jeg bare fået kolde fødder ? 

Tja, vi boede på 62 kvm. - 2 voksne og 1 baby (og 1 kat) og flyttede først i større lejlighed (82 kvm.) da Laura var lige knap 1 år og 2 mdr.

Så det kan lykkes

Anmeld

26. januar 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg bor i en 2-vær. lejlighed med min kæreste og vores fælles datter på 2,3 år - nu venter vi lillebror/søster 

Det kan sagtens lade sig gøre, men nu begynder vi at mangle lidt plads når nr. 2 kommer 

Anmeld

26. januar 2013

jydeinden

altså kender flere der har boet i en 3er på den størrelse men med to børn så det kan sagtens lad sig gøre i en toer med et barn hvis det er det man vil

Anmeld

26. januar 2013

Valle81

Anonym skriver:

Ha ha, ved ikke hvad du har nået, men vi har boet 6 mennesker på 95 kvm. Altså 4 børn og 2 voksne det var så en 4 værelses. Der boede vi i over 2 år og er lige flyttet i hus og har nu 200 kvm

Så ville mene i nok skulle klare den

Anmeld

26. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

I skal blot gøre op med Jer selv hvem der skal have pladsen..

Sover I på en sovesofa i stuen f.eks. og giver værelset til barnet eller skal barnet dele stuen med Jer og soveværelset med Jer?

Hvordan gør I når barnet er teenager og gerne vil have privatliv?

Vi er igang med at søge efter en 3 eller 4 værelses for at give vores søn sit eget værelse og have plads hvis vi skulle få en mere senere...

Lige pt. bor vi i en 2-værelses på 68kvm og pladsen er trang og vi føler ikke der rigtig er noget sted der er hans eller vores og det vil vi gerne give ham et sted der er hans eget

Anmeld

26. januar 2013

tinasmor

Anonym skriver:

Tror bare det er lidt kolde fødder. helt normalt Pludselig bliver man nervøs for alt det ukendte, og hvordan ens liv vil ændre sig.

Vi klarede det på meget mindre uden problemer.

Anmeld

26. januar 2013

Anonym trådstarter

Tænker os det bare er kolde fødder, for her er jo plads nok til kæresten, hunden og mig og også baby .. Det er måske os bare drømmen om at få lov til at indrette baby-værelset  

Anmeld

27. januar 2013

lilledittemor

Anonym skriver:

Da vi fik vores datter boede vi i en 2-værelses på 49kvm. Det gik helt fint

Vi flyttede dog til en 4-værelses da hun blev 5 måneder, men det var kun fordi det var lejlighedEN..

Anmeld

27. januar 2013

Ciss

Vi bor på 80 kvm med to børn.

Det har ret meget at sige, hvilke praktiske løsninger, man kan finde i den aktuelle lejlighed.

Vi har f eks kun to soveværelser, men så har vi fundet en løsning, så jeg og manden sover på det mindste, mens ungerne deler det største og så har sit legetøj og det hele der. Vi har så indrettet et karnap i gangen som kontor. Der har børnene ikke lov til at lege, og det er så der, vi opbevarer de ting, som børnene ikke skal komme i nærheden af, før de er en del større. Min mands frimærkesamling f eks, slægtsbogen osv.

Hvad vi gør, når de bliver lidt større og har behov for lidt mere privatliv, ved jeg ikke, men det er muligt, at vi kan finde en løsning med at dele lidt af stuen af, så de kan få hver sit lille rum helt for sig selv.

Prøv at se dig omkring og tænk: "Hvis jeg er pisket til at finde en løsning med tanke på, at et lille barn skal bo i denne lejlighed, hvordan kan vi så indrette den?" Når du har fundet nogle løsningsforslag, kan du jo så prøve at tænke igennem, om du tror, det er noget, du kan leve med og trives med - i hvert fald for en periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.