Kjoler fra begge familier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2013

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hvilken kjole vælger man lige, når der er nedarvede dåbskjoler i begge familier? 

Det betyder noget i begge familier, og vores navne står også broderet på hver af kjolerne. Den ene kjole er en generation ældre end den anden.

Hvordan ville I vælge? 

Der er en i. Min mands familie... Den er bare SÅ grim.. Så jeg vil have en ny fin kjole.. 

Hvis vi nogensinde får et barn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

Nadia&Daniel

Synes godt om ide:

Pige = mor's kjole

Dreng = far's kjole

Er selv ikke i samme dillema - da der kun er kjole i min mands familie - der er INGEN er døbt i min familie overhovedet..

Anmeld

26. januar 2013

Blirnokaldrigfru

Anonym skriver:

Hvilken kjole vælger man lige, når der er nedarvede dåbskjoler i begge familier? 

Det betyder noget i begge familier, og vores navne står også broderet på hver af kjolerne. Den ene kjole er en generation ældre end den anden.

Hvordan ville I vælge? 

Her var der self også kjoler på begge sider.. vi valgte ud fra, at min kærestes søster brugte deres kjole, og min bror brugte hans kærestes kjole, således vores var ubrugt, og derfor valgte vi den. vi har også en pige, så man kan jo sige, at pige følger pige kjolen?

Måske i skal følge jeres hjerter og vælge den i synes er flottest og betyder mest? oftest er det vel piger der har følelser for den slags?
vigtigst synes jeg det er, at ens børn blir døbt i den samme, sådan at barn nr 2 (3,4,5........) blir døbt i samme som nr 1

Anmeld

26. januar 2013

henh01

Jeg ville nok købe/sy min egen og starte en ny tradition så I undgår det dilemma

Anmeld

27. januar 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle svarene

Der er mange gode forslag. Kan ikke sige, hvad vi ender med, men jeg vil da have forslagene i baghovedet

Anmeld

27. januar 2013

Kløver

ønskebarn74 skriver:

Der er en i. Min mands familie... Den er bare SÅ grim.. Så jeg vil have en ny fin kjole.. 

Hvis vi nogensinde får et barn..

Ideen om en ny synes jeg er god især når der er en i begge familier, er der en brude eller konfirmationskjole som evt kunne bruges

Søde ønskebarn79 selvfølgelig gør i det, den ruger lige nu <3 det må være nu du har været med i alle mine bønner og tændt lys ved jesusfiguren, så det kan ikke være andet end nu

Anmeld

27. januar 2013

Chili

Anonym skriver:

Hvordan ville I vælge? 

Jeg sagde til min mand at jeg ville have det skulle være min sides
Min bedstemor har selv kniplet dåbskjolen da hun fik sit første barnebarn, så den er meget speciel og unik, hvorimod min mands er meget standard og lidt kedelig efter min smag

Hehe. Ellers må i trække lod, eller sige min denne gang, din næste gang?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.