Brug for tid uden børn....alenetid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Alenetid...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.402 visninger
19 svar
0 synes godt om
17. juni 2009

Honningblomst

(Bare glem afstemningen, det var en fejl....)

Synes tit jeg læser om kvinder med børn der har brug for alenetid, tage i byen, få passet børn af forældre eller mand...lave noget uden ungerne...og så er der altid nogen der svarer at de har fået børn for at være sammen med dem.

Kunne godt tænke mig at høre hvor meget alenetid I har...om I prioterer at lave noget uden børn og mand og hvor tit det sker?

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

Valle81

Hejsa

Jeg har været alene med min datter siden den dag hun blev født:0)

Har aldrig haft trang til sådan alene tid, hvor jeg har fået hende passet for at jeg har kunnet være hjemme uden at lave andet end bare slappe af.

Når hun er blevet passet, så har det været fordi jeg har skulle noget, hvor hun ikke har kunne være med En weekend, har jeg fået hende passet, for at mi kæreste og jeg kunne tage i sommerhus alene på kæreste weekend

Ved det kan lyde helligt, men det er det ikke, det er bare sandheden.

Jeg prioriterer ikke så meget alene tid, måske fordi jeg også så længe har været single, og så har jeg haft min alenetid om aftenen, når hun er puttet:0) Nu er hun 5 1/2 og har en legekammerat i opgangen, og mange eftermiddage leger de sammen enten hos mig eller hende, og så er der også alenetid

knus fra Christina, som bestemt synes det er helt ok, at få sine børn passet for at få lidt alenetid eller kærestetid, men som ikke selv har prioriteret det så højt:0)

Anmeld

17. juni 2009

Mira0911

Det sker sjældent her.. er os en pylre mor....

Anmeld

17. juni 2009

Lise

Bare fordi man får børn, så betyder det jo ikke at det er det eneste man så lever for. Jeg har jo en lille søn, elsker ham overalt på jorden, og han er det dyrebareste jeg har. Men det ændrer da ikke på at jeg kan lide at gå i byen, spise venindebrunch med begge arme, eller hænge ud i en bar og drikke en øl. 
Antallet af ture er væsentligt reduceret, og det er fint, for jeg vil jo også gerne være noget for min dreng i weekenderne, da jeg har en meget travl hverdag, og jeg er ikke meget værd efter en tur ude i nattelivet, men det sker. Jeg vil tro at jeg er ude gennemsnitligt én gang om måneden. I perioder mere, og i perioder mindre.

Anmeld

17. juni 2009

Kaufie

Jeg har tid uden mand og barn på jobbet - og alene tid med manden efter William er puttet - så de få timer, der ligger derimellem vil jeg helst bruge sammen med min søn.

Men ca hver anden uge er jeg sammen med veninder en aften, hvor William er hjemme sammen med sin far. Ellers er det måske en gang om måneden - måske mere hveranden - at vi sender William ud til mine forældre, så de rigtig kan hygge sammen uden forældre-indblanding - og manden og jeg kan komme ud at spise/i biffen/whatever.

Anmeld

17. juni 2009

BinaMor

altså.. gabriella er 13 måneder og lige begyndt i dagpleje. ellers er hun aldrig blvet passet.

JO jeg har haft brug for alene tid sammen med manden.. men når det kom til stykket så ku jeg ikke undværer hende endnu. så vil jeg bare tænke på om hun var ked af det. jeg har også ammet meget og derfor blev det også sværer for hende at undværer mig

men må indrømme at jeg nyder de par timer jeg har alene hver dag til at ordne praktiske ting eller bare tage en tur i solarium. lige friske hjernen op..

jeg sys børn har godt af at deres forældre "tanker op" og hygger sig.. og at bebserne ser der er andre i verdenen.
men jeg sys heller ikke man får børn for at de skal passes hver weekend og i dp fra 8-16... og i seng 3 timer efter.. det er synd og skam for børnene..

Anmeld

17. juni 2009

tascia

hmm, hvad er alenetid, er det også når man løber sig en tur eller ruller med veninden, for så er det 3 gange om ugen her hjemme!

hvis det udelukkende er når jeg er sammen med veninder, uden mand er det ca. hver 2 mdr. nogle gange mere andre gange mindre.

Desværre er det sjældent at vi har kærestetid.
hva med dig selv?

Anmeld

17. juni 2009

Henriette72

Jeg har valgt at få et barn for at være sammen med hende. Hun er nu 2 år og 2 mdr. og jeg har været væk fra hende 1 nat og det var ikk med min gode vilje. Jeg blev indlagt akut til udskrabning ifm en spontan abort.

Jeg har valgt fra pga hende hvis vi har været inviteret ud og hun ikk var inviteret med. Hvis ikk min datter bliver inviteret med, er jeg heller ikk inviteret.

det kan godt være det er meget 4-kantet, men sådan er det

Anmeld

17. juni 2009

Honningblomst

tascia skriver:

hmm, hvad er alenetid, er det også når man løber sig en tur eller ruller med veninden, for så er det 3 gange om ugen her hjemme!

hvis det udelukkende er når jeg er sammen med veninder, uden mand er det ca. hver 2 mdr. nogle gange mere andre gange mindre.

Desværre er det sjældent at vi har kærestetid.
hva med dig selv?

Det er jo et privilegie som enligmor...at have mere tid til sig selv en kvinder i forhold.
Så det er en af de ting jeg nyder meget efter jeg er blevet alene og som jeg ville have svært ved at undvære..på den anden side, så er jeg jo også dobbelt på når jeg har børnene...men når de er hos far og den store så hos min mor, så nyder jeg bare at kunne være alene i mine tanker.
Men nu har jeg jo heller ikke Konrad i børnehave, så jeg er på med ham hele ugen, men det er nu så skønt..
knus Eva..

Anmeld

17. juni 2009

Honningblomst

Henriette72 skriver:

Jeg har valgt at få et barn for at være sammen med hende. Hun er nu 2 år og 2 mdr. og jeg har været væk fra hende 1 nat og det var ikk med min gode vilje. Jeg blev indlagt akut til udskrabning ifm en spontan abort.

Jeg har valgt fra pga hende hvis vi har været inviteret ud og hun ikk var inviteret med. Hvis ikk min datter bliver inviteret med, er jeg heller ikk inviteret.

det kan godt være det er meget 4-kantet, men sådan er det

Men hun er jo også så bette endnu...
Jeg har fået børn fordi jeg ønsker at give dem en opvækst, et liv og værdier som jeg kan stå inde for...og der er det deres behov jeg vægter og ikke mine...-smiler
Knus Eva.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.