Amtet, hvordan kan jeg få dem til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Chel1992 skriver:

Så vidt jeg har hørt så er det sjældent amtet synes det er en god ide med 7/7 ordning når barnet er 2 år... mest af alt fordi barnet i den alder har brug for en base og det har den ikke hvis det er lige opdelt. Plus barnet kan glemme den ene forældre imens den er hos den anden og omvendt.. Hvilket skaber forvirring oppe i hovedet på den lille.. Når amtet laver samvær tager de hensyn til barnets behov ikke forældrenes.. Så hvis du har tanker om at det ikke fungere så skal du sige noget.. Det er jo ligesom derfor i skal i amtet ikke? Men du skal uanset hvad give dem noget at arbejde med ellers stikker de bare en samværs ordning ud som i måske ikke bryder jer om nogen af jer??

Fornuftigt, det du skriver og det var i den retning jeg tænkte.
Selvfølgelig skal jeg sige noget og det er også planen, men hvis bare amtet ville "anbefale" 10/4 fordi så kan min eks bedre forholde sig (han er et meget specielt og egoistisk menneske) så kunne jeg undgå han så sig sur på mig.. Men jeg må prøve mig frem ellers må jeg åbne munden selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Storms-Mor skriver:

skriv alle sådan nogen småting ned, og i den grad få en udtalelse fra DP eller VS hvis han også aflever jeres barn..

hvad er hans grund til at 7/7 ? - selvføgelig fordi det os er hans, men læser hans barntes behov?

det er aller vigtigest at man kigger på barnet, hvordan det er og regere på de forskellige ting .. det bedste til de små guldklumper

Hans begrundelse er at jeg ikke skal have vores barn mere end ham og at han skal se sine forældre lige meget.. :/

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

nar der snakkes om en 7\7 ordning.. Så kigges der på flere ting..

har barn og far boet sammen

hvor stor er afstanden fra mor og far

hvor gammel er barnet

hvordan er mir og fars evne til at samarbejde

det er super vigtigt at du siger hvordan fu har det.. Fornemmer de at du er bare lidt med på den ordning, så er det nok sådan det bliver ... 

Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter at det var hver anden weekend fra fredag til søndag.. På den måde bliver barnet ikke forvirret mht. Hvem der henter og bringer i vuggestuen.. Personligt synes jeg ikke barnet er gammel nok til mere end MAX 2 overnatninger uden for hjemmet.. 

Ønsker dig held og lykke 

Tak for det
Jamen han bor hos sine forældre da han er blevet smidt ud af sin lejlighed så det er farmor og farfar der henter og bringer hver dag, han har ikke bil og gider ikke gå den ene kilometer der er..

Anmeld

24. januar 2013

mpr

Anonym skriver:

Fornuftigt, det du skriver og det var i den retning jeg tænkte.
Selvfølgelig skal jeg sige noget og det er også planen, men hvis bare amtet ville "anbefale" 10/4 fordi så kan min eks bedre forholde sig (han er et meget specielt og egoistisk menneske) så kunne jeg undgå han så sig sur på mig.. Men jeg må prøve mig frem ellers må jeg åbne munden selv

Lige i det tilfælde der så kan du ikke helt tage hensyn til om eks'en bliver sur på dig eller ej.. Du skal jo ikke gå på listetå for ham de næste 16 år for at undgå en konflikt? Men ja som nogle andre siger så evt. sig du gerne vil have den der 10/4 ordning og hvis han så har lyst kan kan få lov til at se barnet et par timer om ugen ud over, bare så den bette ikke glemmer ham og han stadig føler han får noget tid med sit barn Kan udemærket godt forstå hvorfor han vil have 7/7 ordningen han vil jo også gerne have barnet hos sig lige så meget som dig, men det kan bare ikke blive på den måde han allerhelst ville have det og så synes jeg du skal være den store og så give ham muligheden for at se barnet alligevel

Fx. min kæreste ser sin pige 2 dage om ugen ud over samværs weekenden hvor han har hende i 3 timers tid. Ved ikke om du kan bruge det til noget men stadig

Anmeld

24. januar 2013

baby012

Anonym skriver:

Tak for det
Jamen han bor hos sine forældre da han er blevet smidt ud af sin lejlighed så det er farmor og farfar der henter og bringer hver dag, han har ikke bil og gider ikke gå den ene kilometer der er..

Husk at sig det når du er derinde  

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Husk at sig det når du er derinde  

Kan det hjælpe mig?

Anmeld

24. januar 2013

baby012

Anonym skriver:

Kan det hjælpe mig?

Det at han ikke selv sørger for at få bragt og hentet.. Og ikke engang kan tilbyde barnet en fast base.. Så får han ikke 7/7 .. 

Men igen.. Sig ALTID din mening til dem.. Uanset Hvad han mener .. 

Jeg var ikke gået med til mere end hver anden weekend .. Fredag til søndag .. 

Anmeld

24. januar 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

Hej,

Jeg skal snart i amtet og lave samværs aftale, men min eks vil ikke høre tale om 10/4, men kun 7/7 - vi har et barn på 2år.

Jeg kunne ikke finde en kategori der hedder "Amtet", så spørg her

Hvordan kan jeg formulere mig så jeg næsten lægger ordet i munden på dem, hvordan skal jeg formulere, at jeg vil have 10/4 uden han tror det er det jeg har planlagt?
Forstår i hvad jeg mener?

Jeg synes bare at 7/7 forvirre mit barn

jeg gjorde det at jeg involverede min sundhedsplejse og hvad HUN syntes var bedst

og hun sagde at den mindste der er 9 måneder NO GO! han skal slet ik overnatte hos far!
og den ældste på 2 ½ er KUN en wekend hver anden uge

det skrev hun ned og sendte til amtet , som så godkendte det
og så havde far intet at skulle sige
for hun går ind og ser hvad er bedst for barnet, og ik for faren, og for barnet er det de vante omgivelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.