Amtet, hvordan kan jeg få dem til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg skal snart i amtet og lave samværs aftale, men min eks vil ikke høre tale om 10/4, men kun 7/7 - vi har et barn på 2år.

Jeg kunne ikke finde en kategori der hedder "Amtet", så spørg her

Hvordan kan jeg formulere mig så jeg næsten lægger ordet i munden på dem, hvordan skal jeg formulere, at jeg vil have 10/4 uden han tror det er det jeg har planlagt?
Forstår i hvad jeg mener?

Jeg synes bare at 7/7 forvirre mit barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

mpr

Amtet vil nok se bedst på den 10/4 ordning det er i hvert fald hvad jeg har hørt fra flere især når jeres barn er så lille. En 7/7 ordning har jeg hørt bedre kunne lade sig gøre når barnet var noget ældre da det bedre kan forstå hvad der sker så

Håber tingene kommer i orden, så i får en aftale i begge kan leve med

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Chel1992 skriver:

Amtet vil nok se bedst på den 10/4 ordning det er i hvert fald hvad jeg har hørt fra flere især når jeres barn er så lille. En 7/7 ordning har jeg hørt bedre kunne lade sig gøre når barnet var noget ældre da det bedre kan forstå hvad der sker så

Håber tingene kommer i orden, så i får en aftale i begge kan leve med

Jeg ved det godt, men faderen ar synes det fungere fint med 7/7 så kan amtet vel ikke sige noget og hvis jeg siger det ikke fungere så kommer der en kææææææmpe ballade - så det skal ligesom være dem der foreslår det positive i 10/4 og det "negative" - gør de det automatisk?

Anmeld

24. januar 2013

Moar2011

Anonym skriver:

Hej,

Jeg skal snart i amtet og lave samværs aftale, men min eks vil ikke høre tale om 10/4, men kun 7/7 - vi har et barn på 2år.

Jeg kunne ikke finde en kategori der hedder "Amtet", så spørg her

Hvordan kan jeg formulere mig så jeg næsten lægger ordet i munden på dem, hvordan skal jeg formulere, at jeg vil have 10/4 uden han tror det er det jeg har planlagt?
Forstår i hvad jeg mener?

Jeg synes bare at 7/7 forvirre mit barn

jeg har en bekent der fortalte mig igår, hun har nemlig været i amtet og lave samvær, at når barnet er så lille skal man IKKE lave fredag til mandag, da det er over væltende for barnet at komme hjem til far, i VS og så kommer mor og henter, det er for voldsomt for barnet..
(men man kan jo selv lade det komme and på en prøve, da børn er forskellige? amtet råder derfor til at man siger fra fredag til søndag og så far ser barnet i en hverdag i nogen timer, det kan de bedre forholde sig til og så glemmer de ikke far - hvor derimod hvis det er nævnt foroven , at man køre den ordning, så gemmer de far..

var det til at forstå?

til dit spørgsmål har ikke selv været det igennem, men jeg tror du skal have nogen udtalers fra DP/VS og ting der fravær med faren der gør til at dit barns behov bliver træls og det er derfor har bedst for barnet med 10/4 ordning..
du skal tale ud fra barnes behov og ikke dit - kan du følge mig?

Anmeld

24. januar 2013

wamse

Altså hvis du ikke tror på at en 7/7 er en god løsning for jeres barn, så skal du da selvfølgelig stå ved det, det er det eneste, der giver mening for mig. Du vil vel dit barn det bedste, og det er også at kæmpe for, det man mener er bedst for barnet

Jeg kan godt forstå at du synes at det ville være træls med ballade, men der bare kampe som skal tages, for uenigeheder omkring samvær vil da så garanteret ikke være jeres eneste uenighed de næste 16 år, hvor i har jeres fælles opgave omkring barnet

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Storms-Mor skriver:

jeg har en bekent der fortalte mig igår, hun har nemlig været i amtet og lave samvær, at når barnet er så lille skal man IKKE lave fredag til mandag, da det er over væltende for barnet at komme hjem til far, i VS og så kommer mor og henter, det er for voldsomt for barnet..
(men man kan jo selv lade det komme and på en prøve, da børn er forskellige? amtet råder derfor til at man siger fra fredag til søndag og så far ser barnet i en hverdag i nogen timer, det kan de bedre forholde sig til og så glemmer de ikke far - hvor derimod hvis det er nævnt foroven , at man køre den ordning, så gemmer de far..

var det til at forstå?

til dit spørgsmål har ikke selv været det igennem, men jeg tror du skal have nogen udtalers fra DP/VS og ting der fravær med faren der gør til at dit barns behov bliver træls og det er derfor har bedst for barnet med 10/4 ordning..
du skal tale ud fra barnes behov og ikke dit - kan du følge mig?

Det kan jeg ihvertfald og tak for det
Når jeg får min barn hjem bruger jeg de første 4-5 dage på opdragelse da vores barn ikke får sat grænser hos faderen også er der 2-3 dage tilbage hvor vi hygger, ikke at vi ikke hygger de andre dage men de kan godt være hårde da h*n ikke er vant til ordet ned hos sin fader, og det er simpelthen så dræbende tiltider

Anmeld

24. januar 2013

smokin

wamse skriver:

Altså hvis du ikke tror på at en 7/7 er en god løsning for jeres barn, så skal du da selvfølgelig stå ved det, det er det eneste, der giver mening for mig. Du vil vel dit barn det bedste, og det er også at kæmpe for, det man mener er bedst for barnet

Jeg kan godt forstå at du synes at det ville være træls med ballade, men der bare kampe som skal tages, for uenigeheder omkring samvær vil da så garanteret ikke være jeres eneste uenighed de næste 16 år, hvor i har jeres fælles opgave omkring barnet

Godt skrevet . 

Er elt enig - nogle kampe skal ikke forties.... 

Anmeld

24. januar 2013

mpr

Anonym skriver:

Jeg ved det godt, men faderen ar synes det fungere fint med 7/7 så kan amtet vel ikke sige noget og hvis jeg siger det ikke fungere så kommer der en kææææææmpe ballade - så det skal ligesom være dem der foreslår det positive i 10/4 og det "negative" - gør de det automatisk?

Så vidt jeg har hørt så er det sjældent amtet synes det er en god ide med 7/7 ordning når barnet er 2 år... mest af alt fordi barnet i den alder har brug for en base og det har den ikke hvis det er lige opdelt. Plus barnet kan glemme den ene forældre imens den er hos den anden og omvendt.. Hvilket skaber forvirring oppe i hovedet på den lille.. Når amtet laver samvær tager de hensyn til barnets behov ikke forældrenes.. Så hvis du har tanker om at det ikke fungere så skal du sige noget.. Det er jo ligesom derfor i skal i amtet ikke? Men du skal uanset hvad give dem noget at arbejde med ellers stikker de bare en samværs ordning ud som i måske ikke bryder jer om nogen af jer??

Anmeld

24. januar 2013

Moar2011

Anonym skriver:

Det kan jeg ihvertfald og tak for det
Når jeg får min barn hjem bruger jeg de første 4-5 dage på opdragelse da vores barn ikke får sat grænser hos faderen også er der 2-3 dage tilbage hvor vi hygger, ikke at vi ikke hygger de andre dage men de kan godt være hårde da h*n ikke er vant til ordet ned hos sin fader, og det er simpelthen så dræbende tiltider

skriv alle sådan nogen småting ned, og i den grad få en udtalelse fra DP eller VS hvis han også aflever jeres barn..

hvad er hans grund til at 7/7 ? - selvføgelig fordi det os er hans, men læser hans barntes behov?

det er aller vigtigest at man kigger på barnet, hvordan det er og regere på de forskellige ting .. det bedste til de små guldklumper

Anmeld

24. januar 2013

baby012

nar der snakkes om en 7\7 ordning.. Så kigges der på flere ting..

har barn og far boet sammen

hvor stor er afstanden fra mor og far

hvor gammel er barnet

hvordan er mir og fars evne til at samarbejde

det er super vigtigt at du siger hvordan fu har det.. Fornemmer de at du er bare lidt med på den ordning, så er det nok sådan det bliver ... 

Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter at det var hver anden weekend fra fredag til søndag.. På den måde bliver barnet ikke forvirret mht. Hvem der henter og bringer i vuggestuen.. Personligt synes jeg ikke barnet er gammel nok til mere end MAX 2 overnatninger uden for hjemmet.. 

Ønsker dig held og lykke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.