Jeg er lige ano, af hensyn til min mand og fordi jeg skriver nogle oplysninger der ikke skal kunne findes af familie.
Sagen er den, at min mand kørte galt i lastbil (en afløsertur) i nov. 2011. Han brækkede 4 lændehvirvler.
Det var en lørdag, han blev indlagt, men SMIDT hjem allerede mandag formiddag, på trods af meget store smerter.
Han var sengeliggende i 1 1/2 måned. Og startede så småt op på arbejde igen i feb/marts.
Det var på trods af smerter og han var nød til at tage smertestillende hver dag.
Da han kørte galt, har der også været noget med hans nakke. Han kan ikke rigtig kigge til venstre.
Det blev selvfølgelig meldt til Arbejdsskadestyrelsen.
Han kom op til en speciallæge og blev vurderet.
Han fortæller, at han har daglige smerter og ofte må tage smertestillende. Han kan ikke rigtig løfte på vores børn mere og der er nogle opgave der er svære for ham.
Han gik på barsel i august og har været det siden.
Men fra feb/marts til august var han jo på arbejde. Havde mange sygedage pga. ryggen og mange dage på arbejde havde han virkelig ondt!!
Alt dette er oplyst til Arbejdsskadestyrelsen.
Nu skal han snart tilbage på arbejde, og vi frygter at det ødelægger ham mere. Han har virkelig ondt rigtig mange dage og det har jo været mens han har været på barsel, altså ikke fysisk hårdt.
Der er så ved at blive lavet en løsning på arbejde, så han slipper for det hårde arbejde. Han skal nok ud og køre lastbil igen.
Men vi har lige fået et svar fra Arbejdsskadestyrelsen og de skriver at han sag skal sendes igen til et udvalg, da hans smerte er stationær, og man ved ikke om det bliver bedre og at han jo stadig har kunne arbejde på fuldtid. Det er det jo bare overhovedet ikke blevet efter over et år og han har ikke kunne arbejde på sit fulde niveau. Desuden har han jo gået hjemme siden august, som vi også har oplyst.
Derudover skriver de, at de ikke tager problemet med hans nakke i betragtning, da lægen har vurderet at det kom i februar sidste år! Øhh, hvor har han lige det fra, tænker jeg??
Ville i klage og fortælle, at disse oplysninger ikke stemmer overens med hvad der er blevet fortalt og hvad der rent faktisk sker?
Anmeld