Piger skal bruge jeres hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg er lige ano, af hensyn til min mand og fordi jeg skriver nogle oplysninger der ikke skal kunne findes af familie.

Sagen er den, at min mand kørte galt i lastbil (en afløsertur) i nov. 2011. Han brækkede 4 lændehvirvler.
Det var en lørdag, han blev indlagt, men SMIDT hjem allerede mandag formiddag, på trods af meget store smerter.
Han var sengeliggende i 1 1/2 måned. Og startede så småt op på arbejde igen i feb/marts.
Det var på trods af smerter og han var nød til at tage smertestillende hver dag.
Da han kørte galt, har der også været noget med hans nakke. Han kan ikke rigtig kigge til venstre.

Det blev selvfølgelig meldt til Arbejdsskadestyrelsen.
Han kom op til en speciallæge og blev vurderet.

Han fortæller, at han har daglige smerter og ofte må tage smertestillende. Han kan ikke rigtig løfte på vores børn mere og der er nogle opgave der er svære for ham.
Han gik på barsel i august og har været det siden.
Men fra feb/marts til august var han jo på arbejde. Havde mange sygedage pga. ryggen og mange dage på arbejde havde han virkelig ondt!!
Alt dette er oplyst til Arbejdsskadestyrelsen.
Nu skal han snart tilbage på arbejde, og vi frygter at det ødelægger ham mere. Han har virkelig ondt rigtig mange dage og det har jo været mens han har været på barsel, altså ikke fysisk hårdt.
Der er så ved at blive lavet en løsning på arbejde, så han slipper for det hårde arbejde. Han skal nok ud og køre lastbil igen.

Men vi har lige fået et svar fra Arbejdsskadestyrelsen og de skriver at han sag skal sendes igen til et udvalg, da hans smerte er stationær, og man ved ikke om det bliver bedre og at han jo stadig har kunne arbejde på fuldtid. Det er det jo bare overhovedet ikke blevet efter over et år og han har ikke kunne arbejde på sit fulde niveau. Desuden har han jo gået hjemme siden august, som vi også har oplyst.
Derudover skriver de, at de ikke tager problemet med hans nakke i betragtning, da lægen har vurderet at det kom i februar sidste år! Øhh, hvor har han lige det fra, tænker jeg??

Ville i klage og fortælle, at disse oplysninger ikke stemmer overens med hvad der er blevet fortalt og hvad der rent faktisk sker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Op!

Anmeld

24. januar 2013

Silas&Mille

Kort sagt: JA!

Hvis I ikke er enige i de oplysninger de vurdere sagen ud fra, skal I helt sikkert give lyd fra jer.

Anmeld

24. januar 2013

Sillemoar

Ja hvis de angivne oplysninger ikke er korrekte skal I da selvf gøre indsigelser.

At gå igennem med en arbejdsskadesag er tungt og hårdt men hæng i!

Anmeld

24. januar 2013

Nemesis

ja !
Du tager punkt for punkt det i mener er forkert i deres skrivelse og skriver (gerne med dokumentation fx. lægetider, osv) det i mener er rigtigt.

Desuden forstår jeg slet ikke at hvis han har brækket 3 længehvirvler at han ikke har havt korset på, har været til genoptræning, er blevet kontrol røngten for at se om de sidder som de skal.

Der mangler rigtig meget lægelig opfølgning i din historie..og hvorfor sygemeldte din mand sig ikke??

Men du kan sagtens skrive en skrivelse der klargør forløbet set fra jeres synspunkt men husk at sende det til alle involverede.

Anmeld

24. januar 2013

VIPpigen

Selvfølgelig skal i gå videre med det, og så skal i overveje om det er muligt han kan arbejde fuld tid, er det ikke det, så skal han helst visiteret til fleksjob, eller hvertfald have en arbejdsprøvning så han ved hvor meget han kan holde til...

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

ja !
Du tager punkt for punkt det i mener er forkert i deres skrivelse og skriver (gerne med dokumentation fx. lægetider, osv) det i mener er rigtigt.

Desuden forstår jeg slet ikke at hvis han har brækket 3 længehvirvler at han ikke har havt korset på, har været til genoptræning, er blevet kontrol røngten for at se om de sidder som de skal.

Der mangler rigtig meget lægelig opfølgning i din historie..og hvorfor sygemeldte din mand sig ikke??

Men du kan sagtens skrive en skrivelse der klargør forløbet set fra jeres synspunkt men husk at sende det til alle involverede.

Sygemeldt sig? Han var sygemeldt fra nov (han kørte galt den 5. nov) og så til feb/marts.
Min mand hænger sig rigtig meget i økonomi, og derfor ville han ikke være sygemeldt længere tid.

Han har ikke fået tilbudt noget ting OVERHOVEDET! Han blev smidt ud af sygehuset 1½ døgn efter han var kørt galt. Lige så snart han kunne gå på toilet (ved hjælp af sådan en højstol/sådan en han kan holde sig oppe med), så blev han smidt hjem.
Han kunne knap gå selv, og græd på vej hjem i bilen af smerte. Der er pænt langt fra Ålborg til Sindal.

Han har også haft det virkelig dårligt psykisk, men heller ikke noget hjælp at hente der

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Kort sagt: JA!

Hvis I ikke er enige i de oplysninger de vurdere sagen ud fra, skal I helt sikkert give lyd fra jer.

Okay, det må vi hellere gøre.

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Sillemoar skriver:

Ja hvis de angivne oplysninger ikke er korrekte skal I da selvf gøre indsigelser.

At gå igennem med en arbejdsskadesag er tungt og hårdt men hæng i!

Det er virkelig hårdt!
Men det er også hårdt at tænke på, at han muligvis ikke er arbejdsdygtigt om få år

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Selvfølgelig skal i gå videre med det, og så skal i overveje om det er muligt han kan arbejde fuld tid, er det ikke det, så skal han helst visiteret til fleksjob, eller hvertfald have en arbejdsprøvning så han ved hvor meget han kan holde til...

Ja det tænker jeg også, for vi ved jo ikke om han er arbejdsdygtig om få år, og det er så hårdt at tænke på, da han virkelig elsker at arbejde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.