Må fremmede tage din baby op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

lisbethita

Anonym skriver:

Må fremmede tage din Baby op?

Hvordan reagerer baby, hvis det bliver taget op...

Det kommer an på, hvad du definerer som en fremmed? Hvis det er en, som du kender ikke særligt godt, men som er kommet i dit hjem, så ville jeg ikke have noget imod det, men hvis det er "midt på gaden", så ville jeg nok heller ikke bryde mig om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Muhmi

Nej da... Folk jeg ikke kender skal lade min baby være... Sådan er det bare

Anmeld

24. januar 2013

Muhmi

Roselil skriver:

Synes helt ærligt der er noget forkert i vores kultur omkring børn og privathed. Den der angst for at barnet skal blive bange ved at blive taget op af en ukendt person, bevirker bare at barnet bliver angst for det. Det skaber kulde i vores kontakt med omverdenen og gør os i sidste ende ensomme.

Det vil jeg bestemt ikke give dig ret i...

For det handler ikke så meget om barnets grænser, men også ganske almindelig pli... Du går da heller ikke hen til en ældre mand i føtex og begynder at kramme ham fordi du synes han ligner en sød bedstefar vel?

Det er virkelig overhovedet ikke høfligt at begynde at gramse på folk/babyer før man har spurgt om lov og i babyens tilfælde spørger man forældren om lov først, hvis forældren har det fint med at fremmede fingre gramser på deres barn, så fred være med det, men at jeg vælger at du ikke skal røre ved mit barn også selvom du spørger, det betyder ikke at mit barn bliver ensomt.. Det betyder bare at der er en privatsfære og den behøver man ikke at bryde bare fordi man kan...

Anmeld

24. januar 2013

Bertris

Hvis en fremmed (for mig) tog min baby op ville jeg flippe fuldstændig ud! 

Men hvis det f.eks. en veninde som første gang skal se den lille, så ville jeg da fortrække hun spurgte først, også ville jeg jo nok give hende lov, men ville nok også blive noget negativ hvis hun bare gik hen uden overhovedet at spørge eller blive spurgt og hev baby op i armene. 

Men det er svært at sige hvordan baby vil reagere, for hvert barn er forskkeligt. Min niece er f.eks. i en periode hvor hun stikker i et hyl så snart hun er hos en hun ikke ved 100 % hvem er, hvilket kan være lidt hårdt når man sjældent ser hende 

Anmeld

24. januar 2013

booster_88

Anonym skriver:

Vil du overække dit barn til en dagplejer, til en kontaktmøde for at se om der er kemi...???

Nix, den dag min dreng var med nede ved dagplejen satte jeg ham på gulvet, så han selv kunne undersøge og gøre tegn til hvornår han er klar til dagplejeren måtte røre ham.

Dean er en sensitiv dreng, og er ikke glad for fremmede bare rører ham, det er jeg heller ikk selv. Så han får selv lov til at styre tempoet.

Anmeld

24. januar 2013

Roselil

Profilbillede for Roselil
Muhmi skriver:

Det vil jeg bestemt ikke give dig ret i...

For det handler ikke så meget om barnets grænser, men også ganske almindelig pli... Du går da heller ikke hen til en ældre mand i føtex og begynder at kramme ham fordi du synes han ligner en sød bedstefar vel?

Det er virkelig overhovedet ikke høfligt at begynde at gramse på folk/babyer før man har spurgt om lov og i babyens tilfælde spørger man forældren om lov først, hvis forældren har det fint med at fremmede fingre gramser på deres barn, så fred være med det, men at jeg vælger at du ikke skal røre ved mit barn også selvom du spørger, det betyder ikke at mit barn bliver ensomt.. Det betyder bare at der er en privatsfære og den behøver man ikke at bryde bare fordi man kan...

Nu mente jeg ikke fremmede mennesker i f.eks. et supermarked. Troede trådstarter mente fremmede for barnet. Altså venner, familie osv. Har bare ofte oplevet denne privathed omkring børn. Tror ikke det gavner barnet. Det skal jo også starte i pasningstilbud og hvis det inden da aldrig har prøvet at være tæt med andre end mor og far, trøstet af andre, evt. sovet ved andre, hvordan skal det så få tillid til folk, blive tryg?

Anmeld

24. januar 2013

Muhmi

Roselil skriver:

Nu mente jeg ikke fremmede mennesker i f.eks. et supermarked. Troede trådstarter mente fremmede for barnet. Altså venner, familie osv. Har bare ofte oplevet denne privathed omkring børn. Tror ikke det gavner barnet. Det skal jo også starte i pasningstilbud og hvis det inden da aldrig har prøvet at være tæt med andre end mor og far, trøstet af andre, evt. sovet ved andre, hvordan skal det så få tillid til folk, blive tryg?

Det vil jeg også give dig ret i... Man skal selvfølgelig kunne gøre sig selv og barnet den tjeneste at vise man stoler på de mennesker man har lukket ind i sit liv og som man bruger tid sammen med

Men jeg forstår fremmede mennesker som værende folk jeg ikke har mødt før, eller som jeg ikke har nogen relationer til overhovedet

Så der har vi så bare lige misforstået hinanden, eller i hvert fald har jeg misforstået hvad du og måske ts mente

Anmeld

24. januar 2013

L&V

Der er ingen der tager min baby uden at spørge først femmede eller bekendte.. Nu hvor hun selv kan gå osv så ska hun nok selv be om at blive taget op hvis det er det hun vil men ellers syntes jeg ik man gør..

Og ja jeg er mega skrap og sippet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.