Må fremmede tage din baby op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2013

hautecouture

Nu tror jeg ikke ret mange på gaden, ser en fremmede baby og tænker; "hey, h*n er sgu meget sød jeg prøver liiiiige ...." Gud hjælpe dem der i så fald gjorde det ved Aya  - har kun oplevet fremmede tale til hende, smile, sige hej og evt fjolle lidt på afstand og det har jeg bestemt ikke noget imod - Aya er meget imødekommende og ELSKER at være midtpunkt, så entur i Føtex er den rene tur i himlen for hende, hvor hun forsøger at charme så meget som muligt 

Alle jeg kender må tage Aya op og har måtte fra hun var spæd - så længe de respektere når hun ikke gider mere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

baby012

Nej det må de ikke .. 

Så skriger hun  

hun er et meget sensitivt barn.. Og bryder sig slet ikke om fremmede.. 

Det har hun aldrig gjort .. 

Anmeld

23. januar 2013

Roselil

Profilbillede for Roselil

Synes helt ærligt der er noget forkert i vores kultur omkring børn og privathed. Den der angst for at barnet skal blive bange ved at blive taget op af en ukendt person, bevirker bare at barnet bliver angst for det. Det skaber kulde i vores kontakt med omverdenen og gør os i sidste ende ensomme.

Anmeld

23. januar 2013

raca

Roselil skriver:

Synes helt ærligt der er noget forkert i vores kultur omkring børn og privathed. Den der angst for at barnet skal blive bange ved at blive taget op af en ukendt person, bevirker bare at barnet bliver angst for det. Det skaber kulde i vores kontakt med omverdenen og gør os i sidste ende ensomme.

nonsens..

nogle børn synges virkelig ikke om det at fremmede håntere dem..

jeg havde en der satte i et højt vræl.. hver evig enste gang.. på et tidspunkt lærte han at lukke af.. men så skreg han da bare det ud om natten..

og næææ det var ikke mig, for det forklare så ikke mit andets barn totalt modsatte opførsel.. eller det vil sige manglende skrigeri..

kan du lide at snakke med fremmede og blive sendt rundt bland folk du ikke kender..?? måske.. 

nogle kan og andre ikke.. lige sådan har babyer det også og det skal respekteres.

Anmeld

23. januar 2013

Kay

hvis det er en jeg kender så ja... men ik en helt frammed

Anmeld

23. januar 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Ja det må de godt. 

Anmeld

24. januar 2013

modesty

Må fremmede tage din Baby op?

Hvordan reagerer baby, hvis det bliver taget op...

Nu skriver du jo at det er fremmede for baby, men ikke for dig:

Ja det måtte de gerne, men de skulle spørge mig først. Min dreng har aldrig haft problemer med at blive holdt af andre, og hvis jeg syntes at det blev for meget, tog jeg ham bare igen.

Jeg synes at man skal se og lytte til babys behov, og hvis baby er fin med det, kan jeg ikke se problemet.

Anmeld

24. januar 2013

booster_88

Jeg har det med andre som jeg selv gør.

Uanset hvor god en veninde jeg har så spørger jeg altid om lov, og jeg forventer det også omvendt. Og sådan har jeg det i starten når barnet er spæd, jo mere de så lærer hinanden at kende så må de tage barnet så ofte de vil, så længe at de respektere barnets grænser. Men det gør de jo Lærer de først mit barn at kende nu hvor han er fire, jamen viser han tegn til at vil krammes eller lign. så må de godt det.

Er det en totalt fremmed som ikke engang jeg kender, så hold fingrene fra mit barn. Med mindre jeg står ved siden af og de bare snakker lidt til ham. Så er det ok.

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

booster_88 skriver:

Jeg har det med andre som jeg selv gør.

Uanset hvor god en veninde jeg har så spørger jeg altid om lov, og jeg forventer det også omvendt. Og sådan har jeg det i starten når barnet er spæd, jo mere de så lærer hinanden at kende så må de tage barnet så ofte de vil, så længe at de respektere barnets grænser. Men det gør de jo Lærer de først mit barn at kende nu hvor han er fire, jamen viser han tegn til at vil krammes eller lign. så må de godt det.

Er det en totalt fremmed som ikke engang jeg kender, så hold fingrene fra mit barn. Med mindre jeg står ved siden af og de bare snakker lidt til ham. Så er det ok.

Vil du overække dit barn til en dagplejer, til en kontaktmøde for at se om der er kemi...???

Anmeld

24. januar 2013

Giraffen

Anonym skriver:

Må fremmede tage din Baby op?

Hvordan reagerer baby, hvis det bliver taget op...

fremmede for mig - nej helst ikke

Men familie, venner osv måtte ALLE sammen holde alt det de ville (de vil jo heller ikke holde hvis hun blev ulykkelig så det gav lidt sig selv at jeg fik hende retur hvis det skete)

Hvis ingen "fremmede" i den forstand må holde baby, hvordan sku andre end far og mor nogensinde blive ikke-fremmede? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.