Racisme på tætteste hold.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2009

sarahb

Selvfølgelig er der kvinder der bliver underkuet.. JA!!! og JA af udlandske mænd, men er der ikke også danske kvinder der bliver tæsket af deres mænd også.. Det er det jeg mener!!! Fordi udlændinge bliver det, ja så er det ÅHHHHH så vildt, men Når det er danskere ja Så er Det SKU da ligemeget, de er jo danskere, åhhh jeg brækker mig!!
Jeg har utallige veninder der er sammen med udlændinge og de er aldrig blevet lagt en hånd på.. Men har mange der har været sammen med danskere hvor de er blevet ødelagt psykisk og tæsket pga de ikk fik sex og ligende... Men jeg kunne ALDIRG i mit liv tænke negativt om alle danske mænd og tro at de alle tæsker deres kvinder, er dem utro, drikker øl hver dag til fyraften.. whatever, hva der er af fordomme!!! ALdrig.. folk er ikke ens og det er de absoult heller ikke bare fordi de har en anden hudfarve og navn end vi danskere..

Jeg ved udmærket godt der er mange udlændinge der laver ballade, Og jo jeg synes det er forfærdeligt... Det er absolut ikke noget der passer ind i min verden, men at dømme alle for smadret biler vinduer osv.. Det synes jeg er snæversynethed!!! Det er synd for alle dem der rent faktisk er gode borgere og lever lovlydingt, men pga folk der skærer alle over en kam, så føler de sig ikke velkommen i et land der rent faktiske også er DERES ikke kun VORES!!!

Jeg klantre ikke nogle her for racisme, men prøver at åbne op for emnet, så der måske er nogle der vil tænke sig om en anden gang når der bliver snakket, givet blikke osv over for udlændinge..

Hvis jeres mand, far, mor whatever lever som alkoholiker eller narkoman, prostitueret m.m. er jeg en af dem der ikke døømmer dem om de er dårlige mennesker, og det tror jeg at de og deres familie sætter stor pris på.. OG det gør jeg i håb om andre også gør det..

Husk et smil kan gøre verden til forskel

Og jeg føler ikke jeg har det hårdt i mit ægteskab når folk behandler os som de gør, det er bare lidt træls at starte sin picnik med familien med en latterlig kommentar..,

Og tak for de søde ord om min mand, han er SKØN og jeg ved at ingen anden hudfarve kan gøre alt det han gør for min familie og for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

sarahb

Henriette72 skriver:

Hej Sarah

Først får i begge lige et for hvor bliver jeg dog harm af at læse dit indlæg! Hvad f***** for folk til at opføre sig på den måde??

Jeg er også gift med en muslim, dog fra Marokko og jeg er aldrig blevet behandlet bedre i et forhold før. Min mand gør simpelthen også ALT for mig og vores datter.
Vi er dog ikk blevet mødt med samme fordomme som jer, men hvad i alverden for giver folk lov til at tænke på den måde hvis de ikk kender personen?
Det kan da godt være at der er nogle udlandske mænd der undertrykker deres kvinder, men der er helt sikkert også danske mænd der gør det samme. Men det er bare ikk lige så interessant at høre. Folk vil hellere høre historier, hvor deres fordomme kommer til ret og det er ret trist.

Jeg har kendt flere udlandske mænd (kollegaer/venner) og de har altid sat deres familier først. Jeg har aldrig mødt en udlandsk mand der ikk holdt døren eller betalte regningen hvis man var ude, og jeg kan blive ved.

Synes bare det er ærgeligt at folk reagere på den måde. Tag dog i mod folk fra andre lande med åbne arme og se det som et + at man kan være heldig at lære andre kulturer at kende.

Ha' en fantastisk dag.

Knus Henriette

ja det er underligt det er så spændende for folk at blande sig...

vores mænd er gentle mænd der ved hvordan de skal tage sig af deres kvinder Og det sætter jeg pris på, og det kan vi leve lykkeligt på resten af vores liv!!
Rent forholds mæssigt så har jeg vundet hele puljen føler jeg..

Anmeld

17. juni 2009

sarahb

Tjuhl skriver:

pakistanere, iranere, irakere, arabere osv er jo mennesker ligesom alle os andre og det er SÅ grimt at der er nogen der tror man kan generalisere ud fra udseende, hudfarve eller religion.

Min mosters tidligere mand misbrugte mig seksuelt som teenager og han var iraner, men det får mig da ikke til at tro, at alle iranere jeg møder kunne finde på det samme. Jeg tror da absolut heller ikke det har noget med hans nationalitet at gøre, at han er blevet sådan et fælt menneske. Jeg er også blevet misbrugt af min far og han er pæredansk.

Nu er vi flyttet fra hjertet af nørrebro til Faaborg og nøøøøøj hvor vi savner vores "indvandrer" hernede! Det er næsten sådan en daglig ting at vi siger det og de meget meget få gange der står "bare" en thailænder i kø nede i netto, får vi næsten lyst til at invitere dem hjem på kaffe, for man savner bare nogle andre inputs og nogle andre stemmer!

Jeg håber virkelig at folk snart begynder at få øjnene op for hvad terror i virkeligheden betyder og indser at det er regeringen og medierne i de vestlige lande der øver terror mod deres befolkning og ikke muslimerne (det er forresten absolut heller ikke alle der er muslimere, men det tror fok bare de automatisk er).

og ps. så har jeg altid sagt, at det sgu er okay at dø i 5a på nørrebro hvis der pludselig en dag skulle være en selvmordsbomber i bussen, for med den måde den vestlige verden opfører sig, så kan jeg sgu godt forstå hvis man blir vred, frustreret og opgivende.

Det er nemlig rigtigt...
Der er en grund til at de reagerer som de gør i de lande!!!

Du er sgu sej Thjul!!!

Anmeld

17. juni 2009

sarahb

sabina22 skriver:

ej hvor er det træls for jer. ingen gode råd herfra men sys det er surt at i skal have det sådan. bare vær stærk og jo mere de ser selvtilliden i jer jo mere vil folk trække sig.. jeg tror faktisk tit det er misundelse. fordi du er inde i en verden mange ikke forstår. jeg ved godt det ikke er helt det samme men min kæreste er bliver 36 år og jeg bliver 23.. nøj..... alle de fordomme at min kæreste er en gris og jeg er hans "sex dulle"... folk der kigger. nogle har endda troet jeg var hans datter han har 3 piger hvoraf den ældeste er 16 så der er fordommen at jeg er helt underkuet vi har boet sammen 5 år og det er først nu at folk begynder at tage os som et par.

det er ikke sjovt og det er virkelig sårende.. ville ønske man ku sparke folk i røven og sige: FOR FANDEN. VI ELSKER HINANDEN OG VI ELSKER HVOR LIV! BLAND JER UDENOM. DET ER IKKE VORES SKYLD AT JERES LIV ER SÅ FATTIGT AT I MÅ RODE I VORES!!!
knus sabina

Så dejligt at i har et skønt forhold også trods alle fordommene...

Ja det kan sagtens være at folk er misundelige, jeg ved det ikke men blande sig det kan mange...
Men jeg ved ligesom dig med mig selv at jeg er i det lykkeligste forhold og jeg har verdens bedste far til Isaac, Det er ALT for mig...

Ja der eer mange der ikke forstår man kan elske trods, alder, kultur, farve, børn m.m. Men GODT at man kan!!

Anmeld

17. juni 2009

sarahb

Perl skriver:

Hej smukke!

Det er mærkeligt i har så mange problemer med det rasisme! Måske er det der hvor i bor? nu har jeg været sammen med min kæreste i 6 år.. jeg ved ikke om det er fordi folk ligger mærke til han hedder Kenneth (det kan man sige det gør de fremmede ikke) Men jeg kan ikke huske en eneste gang hvor folk har sagt ubehagelige ting til os: Vi mødte en gang et par som hvor pigen dog spurgte undrene "han snakker godt dansk hva?" LOL det grinede jeg bare af og sagde til hende om hun nu lige huskede han altså hed kenneth? dvs.. at bare fordi han er mørk er han ikke 2g'er. Hun dømte ham også kun på hudfarven. Men dog tog jeg det ikke tungt.. for hun mente det ikke ondt. Jeg oplevede også en gang en på internettet der havde sagt noget rasistisk om at selvom min kæreste var mulat så skulle han vælge en som var mørk! det syntes jeg var det mest platte jeg har hørt... Så skulle Nicklas også vælge en som var mørk eller hva? fordi han er blandet (og dog ser hvid ud)
Folk er simpelthen for snæversynet nogen gange!...

Jeg kender også en anden som Bor  i Alb der er sammen med en 2g'er hun spørger også mig om vi ikke oplever rasisme... men det gør vi ikke rigtigt som sagt...

Knus herfra

hej Smukke!!

Jeg tror ikke det er hvor vi bør, for bor et sted hvor der er rimelig mange udlændinge.. så synes det er mærkeligt..
Men det er jo ikk kun dårlige historier der sker os.. *vi har dejlige naboer både danske og udlændinge og snakker med mange folk der er så dejlige søde, og åbne for min mand kultur.. gamle som unge.. og det er Så SKØNT!!

Måske oplever i det ikke fordi han er mulat, der bliver jo aldrig sagt noget i medierne om mulatter, andet end de er nogle smukke nogle.. hi hi..

Anmeld

17. juni 2009

Henriette72

sarahb skriver:

ja det er underligt det er så spændende for folk at blande sig...

vores mænd er gentle mænd der ved hvordan de skal tage sig af deres kvinder Og det sætter jeg pris på, og det kan vi leve lykkeligt på resten af vores liv!!
Rent forholds mæssigt så har jeg vundet hele puljen føler jeg..

Det har jeg også for mig er det en win-win situation... Og I skal være velkomne hos os, uden fordomme og racistiske bemærkninger

Knus

Anmeld

17. juni 2009

Betina88

sarahb : Jeg har virkelig ondt af jer som får de racisme blikke og kommentare fra folk .. Det ka' slet ikk' være rigtigt at folk ska' blande sig i andres forhold .. Uden at kende dem ..

Mig og min kæreste er slet ikk' racister , men vi vil gerne ha' at dem der laver ballade i Danmark ska' ud af landet igen , og dem der arbejder i fred uden at ha' gjort noget ulovligt , ska' blive her i landet .. Og jeg er der gla' for at udlændinge passer på deres damer og deres børn og vil lære at snakke dansk .. Stor respekt for det ..

Men det er også mest de unge der laver ballade af udlændinge , men de unge danskere er lige så slemme , og de tænker ikk' på andet end at køre rådent på vejene og drikker mens de køre .. Det gør mig så tosset og også min kæreste ..

Næste gang I går nogle steder , gi' folk dræberblikket

Anmeld

17. juni 2009

Lillefe

sarahb skriver:

hej Smukke!!

Jeg tror ikke det er hvor vi bør, for bor et sted hvor der er rimelig mange udlændinge.. så synes det er mærkeligt..
Men det er jo ikk kun dårlige historier der sker os.. *vi har dejlige naboer både danske og udlændinge og snakker med mange folk der er så dejlige søde, og åbne for min mand kultur.. gamle som unge.. og det er Så SKØNT!!

Måske oplever i det ikke fordi han er mulat, der bliver jo aldrig sagt noget i medierne om mulatter, andet end de er nogle smukke nogle.. hi hi..

Hej Igen... folk som virkelig ser sort.. tror hele tiden han er 2'er. jeg oplever de spøger på pizzarier om hvor han er fra? LOL hvor han så kigger lige så naturligt på dem og siger jeg er fra danmark (LOL) og hende der pigen som undrede sig over han snakkede dansk troed ehan var tyker eller pakistansk så er man virkelig rasistisk overfor 2g'er ser man kun mørkt.. så nej...

jeg har ikke haft nogen som ikke troede jeg var Nadia's mor men der er da tit børn i vuggestuen mm. der undrende har kigget på mig og spurgt "er du Nadia's mor?" LOL

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.