Racisme på tætteste hold.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

874 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. juni 2009

sarahb

Nu måtte jeg lige smide den her herinde også
Bare lidt om vores hverdag!

Hvorfor er der så mange mennesker i Danmark der er fjendske overfor nogle der har en mørkere hudfarve?? Jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke er åbne overfor andre mennesker... jeg ved godt at mediernes påvirkning er Stor og at den ikke ligefrem er Positiv! Men kan Folk ikke danne deres egen mening og holdninger om andre folk i stedet for at "go with the flow" . jeg ved godt dette sikkert er et ømt emne at tage op.. men jeg sidder på første klasse når det gælder om Racisme!! jeg kan ikke finde ord for hvor modbydende folk kan være.... !!

Jeg er Gift med en muslimsk Pakistansk Mand, der er den dejligste mand i hele verden, han gør alt for mig, gør alt for mig søn og hvert skridt han tager tager han kun for at gøre mig glad.. Alle siger at jeg vist har det for godt, fordi han er skøn, romantisk, lytter, er kærlig, nyder at jeg har et liv udover ham, og bare er helt forgabt i mig stadig efter 6 år! Og så er han selvfølgelig DEN PERFEKTE FAR!

Men Trods så godt vi har det så tvivler folk stadig... EJ hun bliver sikkert undertrygt.. hun ved det bare ikk selv, hun må sikkert absolut ingenting.. Hans meninger er sikkert hendes osv.. ØHHH NEJ!!! Undertrygt er nok det sidste jeg er!! Uha aldrig i mit liv, jeg er MEGET SELVSTÆNDIG OG HAR I HVERT TILFÆLDE ALLE MINE EGNE MENINGER!! Jeg støtter alle andre end min mand hvis jeg ved de har ret, selv om sangen lyder Stand by your man!! Og Jeg må ALt jeg selv vil!! Alt! Men det er der godt nok mange der ikk tror på trods det er forklaret mange gange af mange mennesker.. Men fint så er de bare ikke værdige til at nyde tiden sammen med mig!

Også folk man ikke kender! Vi er ude og handle Fx. min mand står med isaac i vognen og jeg kigger på varer, min mandkommer hend til mig helt chokeret. Han havde stået i en gang i føtex og en dame skulle forbi så lavede de "dansen" for at se hvem der skulle gå hvilken vej! Men nej hun udbrød hvor er der bare SÅ typisk jer udlændinge!! Øhh HVAD, find da ud af hvilken vej i skal gå!!! Så vidt jeg ved danser jeg da også med mange for at komme forbi og det er da bare en lille sjov ting!

en anden ting er politiet.... han har haft en ret Fed ny Mercedes! Når vi kørte i den blev han måske stoppet, ja mellem 7-10 gange HVER gang vi var ude at køre... ALT skulle tjekkes igennem!! hmm... 7-10 gange om dagen... Der var aldrig noget og han kunne køre videre.. Når jeg kørte i den alene, blev jeg stoppet men da de så det var en hvid pige fik jeg kommentaren, nååå du er ikk en bandit, bare kør videre!! Seriøst!!!!

En anden ting er når vi går sammen, det er simpelthen for meget.. Der er nogle der har stoppet op og sagt hvor er det synd!! HVAD SYND!! det er synd for dig at du er så mindre vidende!!!

Min mand arbejder, og har arbejdet samme sted i 8 år og har en god indkomst og er en lovlydig borger!! Men alligevel føler vi os chikaneret der hvor vi har købt lejlighed.. Formanden og hans kæreste bor i opgangen ved siden af os.. og de giver os ikk et minut uden overvågning.. Fra starten har de været NEGATIVE omkring os... Og det fortsætter bare.. Når vi får besøg står de og kigger hvem der kommer, og når vi holder bilen foran opgangen for at slæbe varer, barnevogn og barn op står han og ryster på hoved fordi vi parkerer der..
Vi fik et skur med til lejligheden fra Kbh´s kommune (til låns) da den tidligere beboer var handicappet havde han et skur til sin kørestol. Vi talte med kommunen og fik lov til at låne det indtil der var en anden der skulle bruge det.. LÆKKERT! men 2 uger efter hvor han har stået og gloet i vinduet hver gang jeg kom hjem og satte barnevognen ind, har han ringet til kommunen og bedt dem om at fjerne det, da de vil have græs på de 2 kvm i stedet!! JA JA!!!! Fint nok, det er hva det er.. Men det er de øjne der hviler på os konstant der er for meget.. Vores underbo der er makkedoner har det samme problem.. men alle de andre søde mennesker i vores opgang har det så fint med ham, og sjovt nok er de alle danskere..

Vi har oplevet at få sedler ind hvor de indirekte er rettet til os, og det er bare ikke sjovt..

Hver dag oplever vi noget, jeg ser ofte igennem fingrene med det, men det er bare svært når det er evigt og altid..
JO Jeg er dansk og er sammen med en udlændinge, perker, 2.gér, Paki, sort WHAT EVER og Jeg er SKIDE LYKKELIG!! Min mand er Lovlydig, kærlig, ærlig, sympatisk, svigermors drøm!! Ja Gæt dem findes der også nogle af trods hudfarven!!!

Jeg håber det bliver bedre i næste generation, for det er en prøve man er på hver dag, men det gavner os i sidste ende da vores kærlighed bliver stærkere og vores forhold styrket!

Hvis der er nogle spørgsmål til noget som helst der vedrører dette enme så vil jeg hellere end gerne svare på alt så alle kan få et bredere syn på dette!!

Stort knus fra en der oplever Racisme på Tætteste hold!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

lion

Ja desværre findes der rasime.

Det kan bare ikek være rigtig at 2 mennesker ikk kan elske hinanden uden der er sjove blikke og usagt kommentarer. Der er nok mest slemt når de 2 har hver sin hudfarve.

Ikke at jeg forstå det, for det er jo ikk i ens hudfarve ens personlighed ligger.

Anmeld

17. juni 2009

Henriette72

Hej Sarah

Først får i begge lige et for hvor bliver jeg dog harm af at læse dit indlæg! Hvad f***** for folk til at opføre sig på den måde??

Jeg er også gift med en muslim, dog fra Marokko og jeg er aldrig blevet behandlet bedre i et forhold før. Min mand gør simpelthen også ALT for mig og vores datter.
Vi er dog ikk blevet mødt med samme fordomme som jer, men hvad i alverden for giver folk lov til at tænke på den måde hvis de ikk kender personen?
Det kan da godt være at der er nogle udlandske mænd der undertrykker deres kvinder, men der er helt sikkert også danske mænd der gør det samme. Men det er bare ikk lige så interessant at høre. Folk vil hellere høre historier, hvor deres fordomme kommer til ret og det er ret trist.

Jeg har kendt flere udlandske mænd (kollegaer/venner) og de har altid sat deres familier først. Jeg har aldrig mødt en udlandsk mand der ikk holdt døren eller betalte regningen hvis man var ude, og jeg kan blive ved.

Synes bare det er ærgeligt at folk reagere på den måde. Tag dog i mod folk fra andre lande med åbne arme og se det som et + at man kan være heldig at lære andre kulturer at kende.

Ha' en fantastisk dag.

Knus Henriette

Anmeld

17. juni 2009

oo

pakistanere, iranere, irakere, arabere osv er jo mennesker ligesom alle os andre og det er SÅ grimt at der er nogen der tror man kan generalisere ud fra udseende, hudfarve eller religion.

Min mosters tidligere mand misbrugte mig seksuelt som teenager og han var iraner, men det får mig da ikke til at tro, at alle iranere jeg møder kunne finde på det samme. Jeg tror da absolut heller ikke det har noget med hans nationalitet at gøre, at han er blevet sådan et fælt menneske. Jeg er også blevet misbrugt af min far og han er pæredansk.

Nu er vi flyttet fra hjertet af nørrebro til Faaborg og nøøøøøj hvor vi savner vores "indvandrer" hernede! Det er næsten sådan en daglig ting at vi siger det og de meget meget få gange der står "bare" en thailænder i kø nede i netto, får vi næsten lyst til at invitere dem hjem på kaffe, for man savner bare nogle andre inputs og nogle andre stemmer!

Jeg håber virkelig at folk snart begynder at få øjnene op for hvad terror i virkeligheden betyder og indser at det er regeringen og medierne i de vestlige lande der øver terror mod deres befolkning og ikke muslimerne (det er forresten absolut heller ikke alle der er muslimere, men det tror fok bare de automatisk er).

og ps. så har jeg altid sagt, at det sgu er okay at dø i 5a på nørrebro hvis der pludselig en dag skulle være en selvmordsbomber i bussen, for med den måde den vestlige verden opfører sig, så kan jeg sgu godt forstå hvis man blir vred, frustreret og opgivende.

Anmeld

17. juni 2009

wamse

Der vil altid være små snæversynede mennesker, og desværre er vi tilbøjlig til at lytte mere efter dem, end efter alle de andre mennesker Jeg ved jeg gør det selv, altså lytter til ignoranterne, dem som snakker negativt til mig, i stedet for dem som jeg møder, som lige siger hej eller stikker et dejligt smil. Skide ærgeligt synes jeg, men jeg øver mig i, at huske det positive, og ikke små indtørrede mennesker, der bare vil tørre deres galde af på andre Nå men jeg ved at der er masser af mennesker i dette land, der IKKE er racistiske og kan kan se bort fra hudfarve. Husk os som sender hinanden et smil på vejen i løbet af dagen, lad de andre hænge med deres egen skidt

Anmeld

17. juni 2009

Lusi

Ååårh bliver så sur når jeg læser dit indlæg, men er jo nok mest synt for de uvidende mennesker..Stakler siger jeg bare!!

Man skal/ kan ikk skære alle over én kam..

MEN der er fa**** også mange udlændinge der er racister over OS (danskere) i vores eget land.. Og dem kan jeg sgu heller ik lide..undskyld mig!

Vi bor i et boligkvarter i Køge og her er MANGE udlændinge..

Her har været SÅ meget ballade. De rendte rundt i kældrene om aftenen og satte ild i kælderen, smadrede kældrerum (også vores), stjæler med arme og ben og ødelagde et stort springvand, der er her ude..
De satte sågar også ild til en firmabil og en personbil herude.
Og det skal alle vi beboere jo betale for, indtil videre lyder regningen på 700.000 kr mener jeg det var..
Vi har fået papirer sendt ud på det, men kan ik lige finde det nu..

Da politiet blev kontaktet 4-5 gange på en uge, indgik de så aftale med kommunen, SSP og politiet og familierne fik afvide at de ville ryge ud af deres bolig, hvis de blev ved..
Problemet har jo været og ER stadig at forældrene er pisse ligeglade

Jeg snakkede med en vicevært og han sagde at politiet havde grebet en gruppe i kælderen en nat kl 3. og en af drengene var 11 år... 11 ÅR.....!!!

Hvem fa**** lader sin knægt på 11 år rende rundt i en kælder kl. 3 om natten...???
Da han havde konfronteret forældrene med det, sagde de bare at "jamen han har ik rendt rundt der nede, han var hos en ven og se film.."
Øhh ja tror i.. De blev bare ved med at fornægte det, selvom politiet altså havde grebet dem på fast gerning..

En anden gang havde viceværterne taget dem på overvågning og var gået hjem til forældrene og der fik de bare smidt i hoved " njøø mand fucking racister"
Hmmm...

Er nok én af grundende til folk har den indstilling til "dem", men synes sgu ik det er fair, når det så gælder alle..
Kender også mange udlændinge som er jordens sødeste mennesker og mange af dem er faktisk mere racister, end de fleste danskere, for som de selv siger, "jamen vi ved jo hvordan "vi" er..

Undskyld det lange indlæg

Anmeld

17. juni 2009

BinaMor

ej hvor er det træls for jer. ingen gode råd herfra men sys det er surt at i skal have det sådan. bare vær stærk og jo mere de ser selvtilliden i jer jo mere vil folk trække sig.. jeg tror faktisk tit det er misundelse. fordi du er inde i en verden mange ikke forstår. jeg ved godt det ikke er helt det samme men min kæreste er bliver 36 år og jeg bliver 23.. nøj..... alle de fordomme at min kæreste er en gris og jeg er hans "sex dulle"... folk der kigger. nogle har endda troet jeg var hans datter han har 3 piger hvoraf den ældeste er 16 så der er fordommen at jeg er helt underkuet vi har boet sammen 5 år og det er først nu at folk begynder at tage os som et par.

det er ikke sjovt og det er virkelig sårende.. ville ønske man ku sparke folk i røven og sige: FOR FANDEN. VI ELSKER HINANDEN OG VI ELSKER HVOR LIV! BLAND JER UDENOM. DET ER IKKE VORES SKYLD AT JERES LIV ER SÅ FATTIGT AT I MÅ RODE I VORES!!!
knus sabina

Anmeld

17. juni 2009

Lillefe

Hej smukke!

Det er mærkeligt i har så mange problemer med det rasisme! Måske er det der hvor i bor? nu har jeg været sammen med min kæreste i 6 år.. jeg ved ikke om det er fordi folk ligger mærke til han hedder Kenneth (det kan man sige det gør de fremmede ikke) Men jeg kan ikke huske en eneste gang hvor folk har sagt ubehagelige ting til os: Vi mødte en gang et par som hvor pigen dog spurgte undrene "han snakker godt dansk hva?" LOL det grinede jeg bare af og sagde til hende om hun nu lige huskede han altså hed kenneth? dvs.. at bare fordi han er mørk er han ikke 2g'er. Hun dømte ham også kun på hudfarven. Men dog tog jeg det ikke tungt.. for hun mente det ikke ondt. Jeg oplevede også en gang en på internettet der havde sagt noget rasistisk om at selvom min kæreste var mulat så skulle han vælge en som var mørk! det syntes jeg var det mest platte jeg har hørt... Så skulle Nicklas også vælge en som var mørk eller hva? fordi han er blandet (og dog ser hvid ud)
Folk er simpelthen for snæversynet nogen gange!...

Jeg kender også en anden som Bor  i Alb der er sammen med en 2g'er hun spørger også mig om vi ikke oplever rasisme... men det gør vi ikke rigtigt som sagt...

Knus herfra

Anmeld

17. juni 2009

Lusi

sabina22 skriver:

ej hvor er det træls for jer. ingen gode råd herfra men sys det er surt at i skal have det sådan. bare vær stærk og jo mere de ser selvtilliden i jer jo mere vil folk trække sig.. jeg tror faktisk tit det er misundelse. fordi du er inde i en verden mange ikke forstår. jeg ved godt det ikke er helt det samme men min kæreste er bliver 36 år og jeg bliver 23.. nøj..... alle de fordomme at min kæreste er en gris og jeg er hans "sex dulle"... folk der kigger. nogle har endda troet jeg var hans datter han har 3 piger hvoraf den ældeste er 16 så der er fordommen at jeg er helt underkuet vi har boet sammen 5 år og det er først nu at folk begynder at tage os som et par.

det er ikke sjovt og det er virkelig sårende.. ville ønske man ku sparke folk i røven og sige: FOR FANDEN. VI ELSKER HINANDEN OG VI ELSKER HVOR LIV! BLAND JER UDENOM. DET ER IKKE VORES SKYLD AT JERES LIV ER SÅ FATTIGT AT I MÅ RODE I VORES!!!
knus sabina

Helt enig..

Der ER mange der er underkuet.. Min mand havde en ven engang der var araber og hans kone måtte ik gå ned og handle uden ham, ja altså slet ik gå ud for en dør, uden ham..
Og han selv lå og hyggede sig med alt der kunne bevæge sig..
Og hun fik virkelig tæsk..
Så der ER altså folk der lever sådan..

Men ligeså snart folk kan se man er lykkelig, tror jeg også de bliver jaloux..
Og tænker måske, at fordi 10 familier lever med underkuelse, så gør ALLE

Kan godt forstå det er hårdt, men som du siger, tror jeg også "bare" man må gå imod dem, med oprejst pande..

Hvis det var mig selv og de kom med en direkte heds mod os, ville jeg stille og roligt konfrontere dem med det og sige HVORFOR vi ikke skulle kunne være lykkelige..?
Mon ik de ville blive noget så flove?

Anmeld

17. juni 2009

Fiona78

sarahb skriver:

Nu måtte jeg lige smide den her herinde også
Bare lidt om vores hverdag!

Hvorfor er der så mange mennesker i Danmark der er fjendske overfor nogle der har en mørkere hudfarve?? Jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke er åbne overfor andre mennesker... jeg ved godt at mediernes påvirkning er Stor og at den ikke ligefrem er Positiv! Men kan Folk ikke danne deres egen mening og holdninger om andre folk i stedet for at "go with the flow" . jeg ved godt dette sikkert er et ømt emne at tage op.. men jeg sidder på første klasse når det gælder om Racisme!! jeg kan ikke finde ord for hvor modbydende folk kan være.... !!

Jeg er Gift med en muslimsk Pakistansk Mand, der er den dejligste mand i hele verden, han gør alt for mig, gør alt for mig søn og hvert skridt han tager tager han kun for at gøre mig glad.. Alle siger at jeg vist har det for godt, fordi han er skøn, romantisk, lytter, er kærlig, nyder at jeg har et liv udover ham, og bare er helt forgabt i mig stadig efter 6 år! Og så er han selvfølgelig DEN PERFEKTE FAR!

Men Trods så godt vi har det så tvivler folk stadig... EJ hun bliver sikkert undertrygt.. hun ved det bare ikk selv, hun må sikkert absolut ingenting.. Hans meninger er sikkert hendes osv.. ØHHH NEJ!!! Undertrygt er nok det sidste jeg er!! Uha aldrig i mit liv, jeg er MEGET SELVSTÆNDIG OG HAR I HVERT TILFÆLDE ALLE MINE EGNE MENINGER!! Jeg støtter alle andre end min mand hvis jeg ved de har ret, selv om sangen lyder Stand by your man!! Og Jeg må ALt jeg selv vil!! Alt! Men det er der godt nok mange der ikk tror på trods det er forklaret mange gange af mange mennesker.. Men fint så er de bare ikke værdige til at nyde tiden sammen med mig!

Også folk man ikke kender! Vi er ude og handle Fx. min mand står med isaac i vognen og jeg kigger på varer, min mandkommer hend til mig helt chokeret. Han havde stået i en gang i føtex og en dame skulle forbi så lavede de "dansen" for at se hvem der skulle gå hvilken vej! Men nej hun udbrød hvor er der bare SÅ typisk jer udlændinge!! Øhh HVAD, find da ud af hvilken vej i skal gå!!! Så vidt jeg ved danser jeg da også med mange for at komme forbi og det er da bare en lille sjov ting!

en anden ting er politiet.... han har haft en ret Fed ny Mercedes! Når vi kørte i den blev han måske stoppet, ja mellem 7-10 gange HVER gang vi var ude at køre... ALT skulle tjekkes igennem!! hmm... 7-10 gange om dagen... Der var aldrig noget og han kunne køre videre.. Når jeg kørte i den alene, blev jeg stoppet men da de så det var en hvid pige fik jeg kommentaren, nååå du er ikk en bandit, bare kør videre!! Seriøst!!!!

En anden ting er når vi går sammen, det er simpelthen for meget.. Der er nogle der har stoppet op og sagt hvor er det synd!! HVAD SYND!! det er synd for dig at du er så mindre vidende!!!

Min mand arbejder, og har arbejdet samme sted i 8 år og har en god indkomst og er en lovlydig borger!! Men alligevel føler vi os chikaneret der hvor vi har købt lejlighed.. Formanden og hans kæreste bor i opgangen ved siden af os.. og de giver os ikk et minut uden overvågning.. Fra starten har de været NEGATIVE omkring os... Og det fortsætter bare.. Når vi får besøg står de og kigger hvem der kommer, og når vi holder bilen foran opgangen for at slæbe varer, barnevogn og barn op står han og ryster på hoved fordi vi parkerer der..
Vi fik et skur med til lejligheden fra Kbh´s kommune (til låns) da den tidligere beboer var handicappet havde han et skur til sin kørestol. Vi talte med kommunen og fik lov til at låne det indtil der var en anden der skulle bruge det.. LÆKKERT! men 2 uger efter hvor han har stået og gloet i vinduet hver gang jeg kom hjem og satte barnevognen ind, har han ringet til kommunen og bedt dem om at fjerne det, da de vil have græs på de 2 kvm i stedet!! JA JA!!!! Fint nok, det er hva det er.. Men det er de øjne der hviler på os konstant der er for meget.. Vores underbo der er makkedoner har det samme problem.. men alle de andre søde mennesker i vores opgang har det så fint med ham, og sjovt nok er de alle danskere..

Vi har oplevet at få sedler ind hvor de indirekte er rettet til os, og det er bare ikke sjovt..

Hver dag oplever vi noget, jeg ser ofte igennem fingrene med det, men det er bare svært når det er evigt og altid..
JO Jeg er dansk og er sammen med en udlændinge, perker, 2.gér, Paki, sort WHAT EVER og Jeg er SKIDE LYKKELIG!! Min mand er Lovlydig, kærlig, ærlig, sympatisk, svigermors drøm!! Ja Gæt dem findes der også nogle af trods hudfarven!!!

Jeg håber det bliver bedre i næste generation, for det er en prøve man er på hver dag, men det gavner os i sidste ende da vores kærlighed bliver stærkere og vores forhold styrket!

Hvis der er nogle spørgsmål til noget som helst der vedrører dette enme så vil jeg hellere end gerne svare på alt så alle kan få et bredere syn på dette!!

Stort knus fra en der oplever Racisme på Tætteste hold!

Først og fremmest tillykke med din skønne mand, ham er der bestemt en del danske mænd der kan lære noget af!

Jeg tror at grunden til at danskere kommer med de kommentarer er at de kun hører det negative og ikke de positive historier som feks din
Danskere er ofte snæversynet og bange for det der er anderledes,
jeg har selv været sådan indtil jeg tog mod til mig og spurgte lidt mere ind til disse mennesker som er i vores omgangkreds efter det fik jeg et helt andet syn på det og er glad for jeg gjorde det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.