Bolledej? Kan jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2013

Mor1012

Anonym skriver:

Hvor meget mel ca?

Og hvor mange boller bliver der ca af 1 portion?

Og mange tak

jeg tager lidt på slum, men opskriften siger 400 g

ca 12 stk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

Anonym trådstarter

børneverden skriver:

jeg har fundet ud af, at når jeg bruger min elpisker ( ikke med flødeskums kroge men de andre som jeg ik husker hvad hedder ) så bliver dejen mere luftig. og hænger heller ikke ved fingerne når dejen skal laves til bollerne.

Tænker du på dejkrogen?

Og mange tak, dem vil jeg da prøve

Anmeld

23. januar 2013

Mor1012

Anonym skriver:

Tænker du på dejkrogen?

Og mange tak, dem vil jeg da prøve

ja netop dejkrogene... man skal bare køre hånden ( ligesom hvis man skubber frem ad, Hele tiden, så dejen bliver rund.

hvis man bare lader krogene køre for sig selv uden at bevære sin hånd, så går det helt galt

det er virkelig nogle gode boller

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

børneverden skriver:

ja netop dejkrogene... man skal bare køre hånden ( ligesom hvis man skubber frem ad, Hele tiden, så dejen bliver rund.

hvis man bare lader krogene køre for sig selv uden at bevære sin hånd, så går det helt galt

det er virkelig nogle gode boller

Mange tak

Anmeld

23. januar 2013

o1Mutte

Og pas på med for meget mel, så bliver det til kanon kugler Dejen skal helst være klistret, men ikke overdrevet..

Anmeld

23. januar 2013

Rikke S

Kærnemælk, yoghurt, a-38 el. gør virkelig en sektor forskel, da de syrnede mælkeprodukter fremmer gærens virkning, men men men, er man virkelig god til at ælte og gør det i min 10 min samt lader dejen hæve min 1.5 time, så vinder man altså også på den "luftige konto" da glutenfibrene rigtig vil strække sig. 

herhjemme drikker vi kun skummetmælk eller minimælk, men boller bliver så absolut kun bedre med sødmælk, kærnemælk eller yoghurt 

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Rikke S skriver:

Kærnemælk, yoghurt, a-38 el. gør virkelig en sektor forskel, da de syrnede mælkeprodukter fremmer gærens virkning, men men men, er man virkelig god til at ælte og gør det i min 10 min samt lader dejen hæve min 1.5 time, så vinder man altså også på den "luftige konto" da glutenfibrene rigtig vil strække sig. 

herhjemme drikker vi kun skummetmælk eller minimælk, men boller bliver så absolut kun bedre med sødmælk, kærnemælk eller yoghurt 

Uh, jeg har vanilie yoghurt, kan det bruges?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.