Nu står jeg og har termin lige om lidt, og har en meget jalous mor
Det hænger sådan sammen at pga. tidligere amme-problemer, så har min mand og jeg denne gang valgt at jeg skal være indlagt nogle dage, indtil mælken er løbet til og amningen er godt igang... For at få det til at hænge sammen herhjemme, kan det så blive nødvendigt at vores 2 børn (næsten 2 og næsten 6) får en enkelt overnatning og en dag hos farmor og farfar, for at far kan vente med at starte barsel til jeg kommer hjem fra sygehuset... Mormor har tilbudt at de kunne komme og hente ungerne fra institution (de bor i jylland), men grundet storebrors sensitivitet og et behandlingsforløb han er i gang med, er det fra de professionelles side ikke anbefalelsesværdigt at han pt. bliver taget ud af sine vante rammer, da han i forvejen vil komme i en situation hvor han har brug for sin trygge, vante hverdag...
Nå, men det der er, er at mormor er så ramt af jalousi, så det er lige før det ikke er til at holde ud - hun kommer med stikpiller hver dag om at det er ærgerligt at de ikke kan komme og hente ungerne når jeg har født, at det er træls at de skal op til farmor og farfar, at hun jo kan tage en akut fridag så de slet ikke skal i institution den dag baby bliver født, at hun har 3 feriedage hun kan bruge, så de ikke skal i institution så længe jeg er på sygehuset osv osv...
Det er også alt sammen meget sødt af hende, men hun kan simpelthen ikke se behovet for at vi fastholder vores hverdag herhjemme... Så nu er jeg lige ved at eksplodere, og siger til mig selv at så må hun bare vente med at få mere info til baby er født... Men synes da bare det er så træls, og gør de sidste dage af graviditeten rigtig øv synes jeg 

Nå, skulle bare lige ud med det, og hører da gerne fra andre hvordan de har taklet bedsteforældre-jalousi, for det er ikke kun i den her situation hun er sådan... Det sidste hun meddelte var at hun ville tage en akut fridag dagen efter jeg havde født, lige så snart jeg gav besked om at jeg har født - det gør næsten at man har lyst til at vente med at give besked til lidt op af dagen, hvis jeg føder om aftenen, så vores egne børn kan nå at komme og se baby inden bedsteforældrene kommer dumpende...
Det skal lige siges at farmor på ingen måde giver udtryk for den samme jalousi...
Gode råd modtages med kyshånd