hvornår til læge?? synes det er svært.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.225 visninger
18 svar
0 synes godt om
23. januar 2013

Sujan

Min datter er lige startet i DP. Og nu er jun blevet syg. Startede fredag, med feber og snot.

Nu er det onsdag og der er ingen bedring. hun raller meget, hoster og trækker vejret som om hun er forpustet. Feber on and off men ikke så tit.ellers er hun i nogenlunde humør.

Hvornår skal man kontakte lægen? Synes bare det er længe hun er syg.
Er heldig jeg endnu har barsel og kan have hende hjemme.
Vil heller ikke trække hende til lægen unødigt. Og hvis de alligevel ikke kan gøre noget.

Hun har aldrig været syg før. Andet end feber i forbindelse med vaccine. Så derfor jeg ikke lige har en føling med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

katrine26

Hej. Ja det kan være svært at finde hovede og hale i hvornår man skal gå til lægen. Men jeg vil mene at vis hun har været syg siden fredag så kan du godt tage hende med til læge og lige få hende tjekket. Desværre er der jo rigtig mange som ligger syge i denne tid med feber osv. Så det kan være det bare er det hun har, men hun er endnu så lille at hun ikke kan fortælle dig vis hun har ondt nogle steder så jeg ville tage afsted. God bedring med hende. Katrine26. 

Anmeld

23. januar 2013

Sujan

katrine26 skriver:

Hej. Ja det kan være svært at finde hovede og hale i hvornår man skal gå til lægen. Men jeg vil mene at vis hun har været syg siden fredag så kan du godt tage hende med til læge og lige få hende tjekket. Desværre er der jo rigtig mange som ligger syge i denne tid med feber osv. Så det kan være det bare er det hun har, men hun er endnu så lille at hun ikke kan fortælle dig vis hun har ondt nogle steder så jeg ville tage afsted. God bedring med hende. Katrine26. 

Tak for svar..

Tænker nemlig også at alle er syge for tiden, så mon ikke det "bare" er det. Det bliver bare værre og ikke bedre.
Nåh sker vel ikke noget ved at få hende tjekket. Synd at spilde lægens tid. Men hun har ikke været til læge før, andet end de alm. Tjek. Så går vel nok:-)

Anmeld

23. januar 2013

MIWULA

Åh jeg sidder her og tænker det samme min søn har været syg hele sidste uge også og var til lægen men han mente det bare vaforkølelse men synes bare det er længe nu. Han har også feber on and of dog er den ikk højere end 38. God bedring med din pige 

Anmeld

23. januar 2013

Masig

Sujan skriver:

Min datter er lige startet i DP. Og nu er jun blevet syg. Startede fredag, med feber og snot.

Nu er det onsdag og der er ingen bedring. hun raller meget, hoster og trækker vejret som om hun er forpustet. Feber on and off men ikke så tit.ellers er hun i nogenlunde humør.

Hvornår skal man kontakte lægen? Synes bare det er længe hun er syg.
Er heldig jeg endnu har barsel og kan have hende hjemme.
Vil heller ikke trække hende til lægen unødigt. Og hvis de alligevel ikke kan gøre noget.

Hun har aldrig været syg før. Andet end feber i forbindelse med vaccine. Så derfor jeg ikke lige har en føling med det.

Med den vejrtrækning kunne det godt være noget astmatisk bronkitis, og det skal hun have medicin for. Jeg ville tage hende til lægen. Man kommer ikke unødigt, de får jo penge for det. Hellere en gang for meget end en gang for lidt 

Anmeld

23. januar 2013

lycly

Der skal en del til før jeg tager min datter til læge, for børn bliver syge konstant når de først er startet i institution Jeg tager først til læge med hende hvis jeg synes hendes adfærd ændrer sig meget, at hun fx slet ikke er til at komme i kontakt med. Eller hvis hun har haft hoste meget længe eller mange gange i en lang periode.
Tager ikke til lægen med snot og almindelig feber, det går jo som regel over af sig selv og det bedste er bare at de er hjemme og slapper af

Anmeld

23. januar 2013

MorDk

Børn bliver bare syge hele tiden... men du skal gøre hvad du føler for. Nogle gange kan ungerne faktisk være syge uden symptomer... så hvis din fornuft og hjerte siger lægebesøg så afsted med dig.

Jeg får altid mine unger tjekket hvis der er noget med vejrtrækning, lungerne, ørene eller der er høj feber over flere dage.

Anmeld

23. januar 2013

Sujan

MIWULA skriver:

Åh jeg sidder her og tænker det samme min søn har været syg hele sidste uge også og var til lægen men han mente det bare vaforkølelse men synes bare det er længe nu. Han har også feber on and of dog er den ikk højere end 38. God bedring med din pige 

God bedring til jer også. Her er feberen heller ikke højere end 38,5.
Snakkede med lægen. De ville gerne se hende da hun raller så meget.

Anmeld

23. januar 2013

Sujan

LuLy skriver:

Der skal en del til før jeg tager min datter til læge, for børn bliver syge konstant når de først er startet i institution Jeg tager først til læge med hende hvis jeg synes hendes adfærd ændrer sig meget, at hun fx slet ikke er til at komme i kontakt med. Eller hvis hun har haft hoste meget længe eller mange gange i en lang periode.
Tager ikke til lægen med snot og almindelig feber, det går jo som regel over af sig selv og det bedste er bare at de er hjemme og slapper af

Ja plejer heller ikke at rende til læge så ofte. Hader bare når man synes det bliver værre og ikke bedre.
Men tak for svar:-)
Alle er også bare syge, så er sikkert bare forkølelse. Men får hende nok lige tjekket

Anmeld

23. januar 2013

Sujan

MorDk skriver:

Børn bliver bare syge hele tiden... men du skal gøre hvad du føler for. Nogle gange kan ungerne faktisk være syge uden symptomer... så hvis din fornuft og hjerte siger lægebesøg så afsted med dig.

Jeg får altid mine unger tjekket hvis der er noget med vejrtrækning, lungerne, ørene eller der er høj feber over flere dage.

Ja og tænker det er alle de nye bakterier i DP.
Kan bare ikke lide hun trækker vejret i små stød og raller så meget. Så får hende tjekket og så må vi se. Er bedre med en unødig tur til lægen end at det bliver endnu værre:-)

Små stakler der ikke kan sige hvordan de har det.. øv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.