Hvad skal jeg gøre (kommunen)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.422 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. januar 2013

Anonym trådstarter

Halløj!
Jeg er lidt i panik, jeg er sygemeldt til midt februar, og modtog et brev fra kommunen hvor jeg åbenbart skulle udfylde det, men det troede jeg kun var til hvis jeg skulle være længere tids sygemeldt, da jeg modtog brevet tilbageholdte min eks mand vores fælles barn så tænkte heller ikke på det brev og det blev forlagt.. Nu har jeg modtaget et brev om at jeg ikke modtager penge fra 28.12.12 og frem til nu, det er en hel mdrs løn og jeg har en husleje og en el regning der skal betales den første..

Har fortalt dem som det var og kommunen vil nu evaluere om de vil give mig penge alligevel, hvad nu hvis de ikke vil? Hvad kan jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

Halløj!
Jeg er lidt i panik, jeg er sygemeldt til midt februar, og modtog et brev fra kommunen hvor jeg åbenbart skulle udfylde det, men det troede jeg kun var til hvis jeg skulle være længere tids sygemeldt, da jeg modtog brevet tilbageholdte min eks mand vores fælles barn så tænkte heller ikke på det brev og det blev forlagt.. Nu har jeg modtaget et brev om at jeg ikke modtager penge fra 28.12.12 og frem til nu, det er en hel mdrs løn og jeg har en husleje og en el regning der skal betales den første..

Har fortalt dem som det var og kommunen vil nu evaluere om de vil give mig penge alligevel, hvad nu hvis de ikke vil? Hvad kan jeg gøre?

Har du det brev du skulle sende retur??

og siger de nej, så må du klage over afgørelsen.

Anmeld

21. januar 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Har du det brev du skulle sende retur??

og siger de nej, så må du klage over afgørelsen.

Ja jeg sidder med det..
Jeg fik af vide af damen jeg snakkede med at jeg måske skulle tænke mig om næste gang jeg undlod at sende retur - og det er jo ikke fordi jeg ikke ville men situationen med mit barn fyldte bare mere

Anmeld

21. januar 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

Ja jeg sidder med det..
Jeg fik af vide af damen jeg snakkede med at jeg måske skulle tænke mig om næste gang jeg undlod at sende retur - og det er jo ikke fordi jeg ikke ville men situationen med mit barn fyldte bare mere

Okay... Ja, de er nogen stride sa***er dernede, og desværre gør de bare deres job....

men spørgsmålet er nemlig hvordan de har formuleret sig i brevet.

Jeg blev for 6 år siden smidt ud af systemet fordi jeg aldrig fik et brev fra kommunen. Jeg valgte at klage over kommunens afgørelse, og jeg fik medhold, ikke pga at posten var gået tabt, men fordi kommunen i brevet havde formuleret sig forkert, så det kunne ikke vides hvornår jeg skulle kontakte dem.

Så siger de nej, så klag, det tager lidt tid med afgørelsen. Mener det tager mellem 4-12 uger desværre. Og jeg ved desværre ikke hvad du skal gøre imens Med penge. Jeg ved dog at får du medhold får du penge med tilbageværende kræft...

åhh, håber de har kludret i det, så du ikke skal igennem en masse.....

Anmeld

21. januar 2013

Mettefpigen

Kan du ikk søge om en enkeltydelse?

Anmeld

21. januar 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Kan du ikk søge om en enkeltydelse?

Kan man det med husleje?

Anmeld

21. januar 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Kan man det med husleje?

Hvis du ikk har nogen indtægt så tror jeg da godt du kan... Du kan prøve at gå ind på borger.dk og læse om den....

Anmeld

21. januar 2013

wamse

Jeg har kun den erfaring, at man sagtens kan snakke med dem på kommunen, de er jo almindelige mennesker, så tror ikke at de skulle være mere stride end andre

Men søg enkeltydelse, hvis du ikke kan få udbetalt din ydelse

Anmeld

21. januar 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg har kun den erfaring, at man sagtens kan snakke med dem på kommunen, de er jo almindelige mennesker, så tror ikke at de skulle være mere stride end andre

Men søg enkeltydelse, hvis du ikke kan få udbetalt din ydelse

Det håber jeg de er.. Jeg ville jo rigtig gerne ordne brevet og sende det men situationen gjorde bare at jeg glemte alt om det..

Anmeld

21. januar 2013

wamse

Anonym skriver:

Det håber jeg de er.. Jeg ville jo rigtig gerne ordne brevet og sende det men situationen gjorde bare at jeg glemte alt om det..

Kan sagtens forstå dig, har selv prøvet at glemme brevet, men jeg oplevede kun professionelle, som havde fuldt forståelse for min situation

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.