Ventetiden !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2013

Anitta-sofie

pyyyh tror jeg har været heldig jeg var til samtale hos min læge sidst i april sidste år en mdr efter havde jeg første samtale på klinikken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

Anonym trådstarter

Anitta-sofie skriver:

pyyyh tror jeg har været heldig jeg var til samtale hos min læge sidst i april sidste år en mdr efter havde jeg første samtale på klinikken

Årh håber inderligt vi er lige så heldige Vil bare gerne i gang nu

Anmeld

29. januar 2013

Anitta-sofie

Det kan jeg dælme godt forstå, jeg synes tiden mens jeg tabte de 15 kg var abnorm lang, meen startede i behandling i dec :-)

Anmeld

29. januar 2013

Kay

henvist i april, skulle havde startet i januar sidste år men blev gravid inden, ved egen hjælp (pga. vægt tab, pco venlig mad og zonmeteapi)

Anmeld

29. januar 2013

Bb3031

Anonym skriver:

Jeg er lige anonym da der er nogen bekendte herinde som ikke skal vide vi skal i behandling. 

Jeg ville høre hvor længe der gik fra i fik en henvisning hos egen læge, til i kom igang med første forsøg ? 

Vi kom igang rigtig hurtig. Nok også meget hurtigere end de fleste. Faktisk var det op til mig selv.

I foråret 2012 henvendte jeg mig på eget initiativ til egen læge. Jeg ønskede udredning pga meget ureglmæssig menstruation og ville gerne have det fortaget inden vi ville påbegynde projekt baby. Lægen foretog blodprøver og henviste mig kort efter til gynækologen.

Samme dag som henvisningen kom kontaktede jeg gynækologen og fik aftalt en tid. Jeg fik den første de havde på det tidspunkt og ventetiden var ca. 2 mdr. I maj måned kom jeg til gynækologen første gang og en scanning konstaterede, at jeg har PCO.

Pga en samlet vurdering af mine tidligere graviditeter og konstateringen af PCO blev aftalen efterfølgende, at jeg bare skulle ringe, når vi ville igang med behandlingen.

Jeg ringede i august 2012 og fik tid sidst i august, hvor behandlingen blev sat igang. Havde jeg ville begynde behandling allerede i maj måned, var det sket der. 

Anmeld

29. januar 2013

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Vi kom igang rigtig hurtig. Nok også meget hurtigere end de fleste. Faktisk var det op til mig selv.

I foråret 2012 henvendte jeg mig på eget initiativ til egen læge. Jeg ønskede udredning pga meget ureglmæssig menstruation og ville gerne have det fortaget inden vi ville påbegynde projekt baby. Lægen foretog blodprøver og henviste mig kort efter til gynækologen.

Samme dag som henvisningen kom kontaktede jeg gynækologen og fik aftalt en tid. Jeg fik den første de havde på det tidspunkt og ventetiden var ca. 2 mdr. I maj måned kom jeg til gynækologen første gang og en scanning konstaterede, at jeg har PCO.

Pga en samlet vurdering af mine tidligere graviditeter og konstateringen af PCO blev aftalen efterfølgende, at jeg bare skulle ringe, når vi ville igang med behandlingen.

Jeg ringede i august 2012 og fik tid sidst i august, hvor behandlingen blev sat igang. Havde jeg ville begynde behandling allerede i maj måned, var det sket der. 

Det lyder som om at man sagtens kan komme i gang med det samme, hvis det er det man ønsker. Så det håber vi på Tak for svar !

Anmeld

29. januar 2013

modesty

Anonym skriver:

Jeg er lige anonym da der er nogen bekendte herinde som ikke skal vide vi skal i behandling. 

Jeg ville høre hvor længe der gik fra i fik en henvisning hos egen læge, til i kom igang med første forsøg ? 

Det kommer helt an på hvilke undersøgelser I skal igennem og hvad I fejler.

Vi blev undersøgt i oktober/november, jeg blev opereret i starten af januar og vi startede behandling på Riget i marts/april. Hvis jeg ikke skulle være opereret, havde der været 3 mdrs. ventetid på Riget, men på de fleste andre hospitaler er det vist kun 1-2 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.