ligge paa ryggen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2013

Gravid2012

Nettemor skriver:

Nej det er ikke noget nyt Da jeg fødte i 2010 var det også sådan. Men tidligere anbefalede de at de sov på siden.

Prøv at lægge mærke til om han ikke godt nok drejer hovedet ud til siden. Det gør man sov regel automatisk når man falder i søvn

okay er bare blevet rimelig skraemt af en historie min mor fortalte... en af hendes veninders barnebarn blev kvalt af hendes eget gylp.....

men jeg maa proeve at ligge maerke til om han kan dreje hovedet som du siger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2013

Gravid2012

Kay skriver:

ja det er 100% sikkert  de vender selv hoved og gylper  så sov du bare med begge øjne lukked 

Anmeld

20. januar 2013

Gravid2012

StineW79 skriver:

I dk anbefaler man at man altid putter babyer på ryggen, for at minske risikoen for vuggedød. 

Ved at putte baby på ryggen, har baby også bedre mulighed for at dreje hovedet til begge sidder hvis den gylper, hvor hvis de ligger på siden, ka baby kun dreje hovet væk fra gylpen en vej, eller ned i gylpen på madressen. 

Så det bedste du ka gøre er at putte báby på ryggen. Vh stine

Anmeld

20. januar 2013

Satans

Gravid2012 skriver:

okay er bare blevet rimelig skraemt af en historie min mor fortalte... en af hendes veninders barnebarn blev kvalt af hendes eget gylp.....

men jeg maa proeve at ligge maerke til om han kan dreje hovedet som du siger

Det lyder da heller ikke rart

Men jeg havde tænkt det samme som dig, og jeg spurgte derfor min jordemor - og hun svarede at babyen altså de reflekser en fuld mand ikke har  Så babyen skal nok vende hovdet og komme af med gylp

Anmeld

20. januar 2013

Gravid2012

Satans skriver:

Det lyder da heller ikke rart

Men jeg havde tænkt det samme som dig, og jeg spurgte derfor min jordemor - og hun svarede at babyen altså de reflekser en fuld mand ikke har  Så babyen skal nok vende hovdet og komme af med gylp

ja kan bare ikk forstaa hvordan det er sket hvis de kan dreje?

tak for dit svar

Anmeld

20. januar 2013

Michalala

Min datter kan sagtens gylpe selvom hun ligger på ryggen. Det kommer ud på en eller anden måde alligevel. tror ikke du skal være nervøs.

Anmeld

20. januar 2013

Muhmi

ja kan bare ikk forstaa hvordan det er sket hvis de kan dreje?

tak for dit svar

Fordi de kan gylpe så meget at de, når de drejer hovedet den anden vej for at gylpe mere, så har fået noget fast i det de vender hovedet ligeud.. Men hvis de ligger på siden, kan de også komme til at rykke sig fri så de lige pludselig ligger på maven og derfra kan de ikke flytte hovedet fra side til side når de ikke kan løfte hovedet selv endnu...

Det skulle i hvert fald være langt mere sikkert at de ligger på ryggen end på maven eller siden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.