ligge paa ryggen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
16 svar
0 synes godt om
20. januar 2013

Gravid2012

Hvornaar kan en baby ligge paa ryggen uden problemer... ? Min baby paa 3 maaneder er begyndt at rulle rundt paa ryggen naar han ligger i sengen... og det goer mig nervoes... sover naesten med et oeje aaben, og vender ham om med det samme paa siden, saa jeg er sikker paa at han kan gylpe.....

hvornaar kan han dreje hovedet og gylpe naar at han har brug for det.. ?

ha en dejlig soendag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Mener du på maven?? 

Man anbefaler jo at børn sover på ryggen, men at de når de selv begynder at ka rulde gerne må sove på maven. Altså behøver du ik bekymre dig, hvis baby selv rudler om på maven! Vh stine

Anmeld

20. januar 2013

LouiseRH

StineW79 skriver:

Mener du på maven?? 

Man anbefaler jo at børn sover på ryggen, men at de når de selv begynder at ka rulde gerne må sove på maven. Altså behøver du ik bekymre dig, hvis baby selv rudler om på maven! Vh stine

Anmeld

20. januar 2013

Gravid2012

StineW79 skriver:

Mener du på maven?? 

nej jeg mente nu paa ryggen....

har altid lagt ham paa siden saa han kunne gylpe, hvis han havde brug for det...

hvis han ligger paa ryggen med hovedet opaf, saa kan han da ikke gylpe eller er jeg helt forkert paa den?

Anmeld

20. januar 2013

Nettemor

Gravid2012 skriver:

har altid lagt ham paa siden saa han kunne gylpe, hvis han havde brug for det...

hvis han ligger paa ryggen med hovedet opaf, saa kan han da ikke gylpe eller er jeg helt forkert paa den?

Det tror jeg ikke du skal være bekymret for. I danmark anbefaler de at man lægger dem på ryggen fra de er helt små. Så drejer de jo bare hovedet.

Anmeld

20. januar 2013

Gravid2012

Nettemor skriver:

Det tror jeg ikke du skal være bekymret for. I danmark anbefaler de at man lægger dem på ryggen fra de er helt små. Så drejer de jo bare hovedet.

okay er det noget nyt?

jamen saa kan jeg godt sove med to oejne lukket?

det er 100% sikkert?

taak for dit svar..

Anmeld

20. januar 2013

Nettemor

Gravid2012 skriver:

okay er det noget nyt?

det er 100% sikkert?

taak for dit svar..

Nej det er ikke noget nyt Da jeg fødte i 2010 var det også sådan. Men tidligere anbefalede de at de sov på siden.

Prøv at lægge mærke til om han ikke godt nok drejer hovedet ud til siden. Det gør man sov regel automatisk når man falder i søvn

Anmeld

20. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Gravid2012 skriver:

I dk anbefaler man at man altid putter babyer på ryggen, for at minske risikoen for vuggedød. 

Ved at putte baby på ryggen, har baby også bedre mulighed for at dreje hovedet til begge sidder hvis den gylper, hvor hvis de ligger på siden, ka baby kun dreje hovet væk fra gylpen en vej, eller ned i gylpen på madressen. 

Så det bedste du ka gøre er at putte báby på ryggen. Vh stine

Anmeld

20. januar 2013

Kay

Gravid2012 skriver:

okay er det noget nyt?

det er 100% sikkert?

taak for dit svar..

ja det er 100% sikkert  de vender selv hoved og gylper  så sov du bare med begge øjne lukked 

Anmeld

20. januar 2013

Muhmi

StineW79 skriver:

Mener du på maven?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.